Dubbele uitlaat: welke en geluid?

Gestart door tin_vervo, 26-02-2003 22:34:31

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: )()()sT op 28-10-2009 18:40:08
Citaat van: E.Asbroek op 28-10-2009 17:56:02
Citaat van: )()()sT op 27-10-2009 20:41:26
Een originele AWD uitlaat heeft 2 dempers, achter je sierstukken (of vóór, hoe je het bekijkt).
Een originele uitlaat voor een FWD heeft enkel die grote pannenkoek-demper t.h.v. je achterbank.... Van daaruit loopt enkel een rechte buis naar achteren. Daar had ik de splitsing met een buis naar rechts... met die lekkere brom tot gevolg  :eusa_eh:

Ik begon gisteren even te twijfelen.... Ik heb alleen links de uitlaat maar voor het sierstuk heb ik ook een demper. En de pannenkoek demper voor de achteras..  Ik heb dus niet een rechte pijp naar achteren. Zijn er dan verschillende types?

Wat raar?? Ik heb nu een 855 T-5 uitlaat van Rogé (rovelra) eronder maar mijn oude originele uitlaat had ook alleen de pannekoek eronder  ???

Dit was de mijne, met de uitlaat van Rogé ernaast:
http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/Volvo%20850/Volvo%20850%20Joost/2009/IMG_1436.jpg
Er zijn meerdere mogelijkheden, de pannenkoek is de meest voorkomende.
Kiek maar eens in Vadis.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

daytonawim

Ik heb op de T5 nog een demper zitten voor het eind(sier) stuk,  en de andere ook een T5 weer niet ???

Scooby Doo

Heb een '97 V70 2,0 R gesloopt, en die had dat achterste dempertje ook.

Ik heb om de uitlaat er in z'n geheel vanonder te halen, de benzinetank moeten demonteren, en dan wou hij er nog bijna niet onderuit. Dankzij dat potje kon ik niet draaien met de uitlaat.  :eusa_wall:

Dubble Simons bestaat uit 2 delen.  ;D
Puppy Power!!!

M a r c

Citaat van: daytonawim op 28-10-2009 18:58:53
Ik heb op de T5 nog een demper zitten voor het eind(sier) stuk,  en de andere ook een T5 weer niet ???

zijn meestal automaten die een extra demper hebben
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Domaso

Citaat van: M a r c op 29-10-2009 19:45:20
Citaat van: daytonawim op 28-10-2009 18:58:53

zijn meestal automaten die een extra demper hebben

Waarom?
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

)()()sT

Misschien omdat die vaker in de lagere toeren rijden  ???
Ik heb dus ook een automaat, maar ook mijn oude originele uitlaat had enkel die grote middendemper. In die setup ook geen nadrukkelijk aanwezig geluid.

Eric

Maar hoezo lage toeren moet er dan een extra demper bij dan?
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Ronbroek

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Ludo

Citaat van: )()()sT op 30-10-2009 08:49:11
Ik heb dus ook een automaat, maar ook mijn oude originele uitlaat had enkel die grote middendemper. In die setup ook geen nadrukkelijk aanwezig geluid.

Het heeft volgens mij ook met het soort/type demping materiaal te maken dat gebruikt word.
Mijn Simons middendemper met gewone glaswol  ;D heeft een héél ander geluid, als toen die standaard was.

macdriver

http://link.marktplaats.nl/288349827
misschien al een keer vermeld maar zag dit op marktplaats

)()()sT

Is al eens vermeld.... door mij...

Ik ben er geweest  ;D

macdriver

oke zat dit verhaal een beetje te volgen en zag de advertentie op marktplaats  ;D

Eric

Ok, ff heel simpel. Ik had het er met mijn pa over en dit leek hem redelijk logisch klinken...

Ik heb nu links die kleine lage toeren demper. Stel ik zoek zo'n demper er bij (moet te regelen zijn op de sloop) RVS hoeft van mij niet en is ook stuk kostbaarder.
Die slijp ik af een stukkie achter de demper. Ophang systeem maak ik zelfde als links.
Dan pijp maken van zelfde diameter en naar de linker kant toe aan bestaande pijp lassen. Dan heb ik links en rechts een kleine demper en zal hij vast niet meer lawaai gaan maken...
Zou dit werken?  :eusa_think:
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

)()()sT

Citaat van: E.Asbroek op 02-11-2009 16:46:06
Ok, ff heel simpel. Ik had het er met mijn pa over en dit leek hem redelijk logisch klinken...

Ik heb nu links die kleine lage toeren demper. Stel ik zoek zo'n demper er bij (moet te regelen zijn op de sloop) RVS hoeft van mij niet en is ook stuk kostbaarder.
Die slijp ik af een stukkie achter de demper. Ophang systeem maak ik zelfde als links.
Dan pijp maken van zelfde diameter en naar de linker kant toe aan bestaande pijp lassen. Dan heb ik links en rechts een kleine demper en zal hij vast niet meer lawaai gaan maken...

Ik denk het wel. Zoals ik al eerder aangehaald heb doet een laatste demper heel veel. Bij mij klonk ie stationair zonder al zwaarder, maar met de 2 dempertjes was het alleen stationair al een wereld van verschil.
Het is gewoon een kwestie van "durven".... bij mij was het ook de zaag erin voordat ik het verschil in geluid kon merken. Zekerheid voor jou is dat toepassing van 2 extra achterdempers echt wel uitmaakt. Als je bv. i.p.v. de OEM dempertjes degene die ik heb gebruikt kun je al eens de stilve van de mijne horen.

M a r c

Citaat van: E.Asbroek op 02-11-2009 16:46:06

ja, is alleen wel effe wat meer werk dan jij het zo laat lijken  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl