Ingang creeren op Big Front voor Ipod

Gestart door 850Joris, 01-01-2004 12:04:05

Vorige topic - Volgende topic

volvo_sport

Na het lezen van het een en ander, ben ik benieuwd of al die externe ipod adapters ook gaan werken met een SC901
Dension geeft aan dat het wel met alle andere SC xxx werk maar miet met de SC901
Wat is er anders aan de SC901? Dit is toch ook een "Alpine" radio?

Domaso

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

volvobug

Citaat van: volvobug op 23-01-2011 23:32:23
Ik gebruik een iphone 3g als speler, nogmaals zonder lader (geintegreerd in Belkin FM tunebase) werkt het fenomenaal. Zodra ik hem in de houder zet begint het te fluiten (met toerental) en wat gekraak/geruis.
Ik ga eerst maar eens een andere lader proberen.

Om mijzelf maar eens een schop te geven, bovenstaand probleem had ik immer nog, ook met lader zonder fm module. Meest waarschijnlijk door de aardlus. Probleem was te omzeilen door de iPhone als speler te gebruiken zonder lader, dan was het geluid kraakhelder.
Desondanks afgelopen weekend toch maar eens aangepakt. De voeding van de sigarettenaanstekker rechtstreeks van de voeding van de radio gehaald. Het gekraak/geruis is nu aanzienlijk minder, toch blijft er iets hoorbaar op de achtergrond.
Is dit er met een of andere "component" nog uit te filteren?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Lempke

Bij mijn 805 is gisteravond de "soldeeroptie" toegepast om een externe ingang te maken. Gedaan door een kennis, aangezien ik zelf niet zo thuis ben in printplaatjes en dergelijke.
Tijdens de testfase (met een tape-loze cassette) met een laptop was het geluid okidoki!
Echter thuis gekomen en aan de familie een demootje willen geven, bleken vooral de hoge tonen wat te vervormen en er ontstond ruis.  :'(
Achteraf kreeg ik in de gaten dat het volume van de smartphone op maximaal stond.
Nogmaals geprobeerd met het volume van de bron wat lager en van de 805 een stukje hoger; en toen kwam het muziek picobello tot zijn recht!!
Ik ben helemaal in mijn nopjes met mijn wederom opgewaardeerde Zweedse.   8)   :eusa_dance:
Groetjes van Lempke.
Eerst 850 GLT 2.5i silversand-metallic 1992,
daarna S70 T-5 sportsline nauticblue-metallic 1997.
Nu S40 1.8 Momentum 2006.

volvobug

Citaat van: Lempke op 25-07-2013 19:48:03
Echter thuis gekomen en aan de familie een demootje willen geven, bleken vooral de hoge tonen wat te vervormen en er ontstond ruis.  :'(
Achteraf kreeg ik in de gaten dat het volume van de smartphone op maximaal stond.
Heb ik met de iPhone. Ik zet het volume dan ook altijd op de phone op max -1.

roelh

2 weken terug heb ik bij Lempke op zijn sc805 een line in gemaakt op de bekende lokatie op het cassette dek. Nadeel van die optie is dat je altijd een lege cassette bandje af moet spelen om muziek te horen. Voordeel is dat je cassete deck gewoon blijft werken mog je ooit een cassette bandje af willen spelen.
Bij mijn eigen sc805 heb ik het anders gedaan. Ik heb de sporen gevolgd naar de grote printplaat onderin de radio en heb daar de draden erop gesoldeerd. Vervolgens heb ik de grote platte kabel naar het cassette deck los laten zitten, hierdoor denkt je radio dat je een casette af aan het spelen bent. Dus werkt de line in ook zonder cassette bandje! Maar je kan ook echt geen cassette bandje meer afspelen.
Hieronder een beschrijving waar ik de line in heb vast gesoldeerd:
Ten eerst moet je de bodem plaat onder de radio vandaan schroeven. Die zit moet 4 schroeven vast. Daarna kan je met een platte schroevendraaier de plaat los wippen.
Hier zijn 2 foto's waarop je kan zien waar je het signaal voor links en rechts af met tappen:

Wat je ziet is het volgende:
De twee signaal draden, de rode en de grijze zitten rechtsteeks op de print gesoldeerd. Echter zijn ze ook allebij aan de aarde verbonden via een 10pF condensator om eventuele spanningspieken op te vangen en ruis te voorkomen. Is niet noodzakelijk, maar baad het niet het schaad ook niet. De aarde van de draad is ook op een aardpunt vast gezet. Voor alle 3 de aarpunten heb ik chassis delen gebruikt waar de printplaat mee is vast gezet.
De 2 zwarte cilindertjes zijn de condensatoren.

Als je condensatoren gebruikt houd er rekening mee dat je kleine neemt, want er is weinign ruimte tussen de printplaat en de onderkant van de radio.
Ik heb hier en daar isolatie tape geplakt waar ik bang was dat de draden zouden kunnen beschadigen en kortsluiting zouden kunnen veroorzaken.
De line in draad heb ik bij de antenne ingang naar buiten geleid.
Ik heb dit 2 jaar geleden geinstalleerd, en alles werkt nog uitstekend!

volvobug

Dank roelh, ik gebruik nu ook nog een bandje maar met deze how to kan ik dat omzeilen. Twee vraagjes:

- je gebruikt nog steeds de Tape toets om te schakelen naar de iphone/ipod/whatever ingang?
- laad je de speler ook wel eens met het afspelen tegelijk in de auto en zo ja, hoor je dan geen knetter/ruis van de dynamo oid?

Dat laatste heb ik nl. last van, als ik de iphone van de lader haal is het weg. Zou fijn zijn als dat hiermee ook te verhelpen is, dan ga ik morgenavond nog "ombouwen"  ;)

roelh

Hoi Volvobug,

je, met de tape toets schakel je de line-in in.
dat probleem dat je het geluid van de dynamo hoort is een aardlus. Dat heb je bij mijn oplossing ook. Er staan vele forums mee vol geschreven. Ik heb dat probleem ook en heb het proberen op te lossen door de lader op het zelfde aardpunt aan te sluiten als de radio, maar dat hielp niks. Misschien dat het weg is als je voeding aftapt direct bij de voeding stekker van de radio.

volvobug

Citaat van: roelh op 08-08-2013 11:19:21
Ik heb dat probleem ook en heb het proberen op te lossen door de lader op het zelfde aardpunt aan te sluiten als de radio, maar dat hielp niks. Misschien dat het weg is als je voeding aftapt direct bij de voeding stekker van de radio.
Heb ik idd ook al geprobeerd. Maakt het iets minder duidelijk hoorbaar maar het is er nog steeds.
Dat van de voeding rechtstreeks van de radio voeding halen zal ik bij gelegenheid eens proberen.
Dank iig voor de reactie.

Mike Philippens

Ik heb vanmiddag een Yatour op mijn SC900 aangesloten en het werkt als een speer. Kastje is klein genoeg om achter de radio (naast de radio eigenlijk, door het gat kon je een ruimte voelen en daar heb ik 'm in geschoven) geplaatst te worden. Ik heb ook nog de bluetooth module erbij genomen. Kan ik tenminste handsfree bellen als dat nodig is. Nou nog even wachten op mijn Brodit houder voor de foon en ik ben helemaal good to go.

Miyel

Ik heb vandaag ook een aux-in op de sc-805 gemaakt.. wou het alleen zo 'origineel' mogelijk laten lijken.
Het solderen heb ik volgens de manier van markmol gedaan (pag. 20), alleen i.p.v. een kabel naar buiten heb ik een aansluiting voor een 3,5" jack in de achterkant gezet.
Zie foto's voor verduidelijking..

850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Dirk242

Even een vraag met betrekking tot het solderen aan de SC-805. Het werkt bij mij ook (bijna) allemaal naar behoren.
Echter, wanneer ik de jack geheel in mijn iphone steek dan werkt het geluid maar beperkt. Hij doet het wel wanneer ik de kabel iets terugtrek. Weet iemand een mogelijke oorzaak?

pcpg.janssen

Contra-stekkertje is dan een beetje lam. Gebeurt wel eens als je de jackplug er vaak in doet en uit trekt.

Als je die vervangt, zijn je problemen als het goed is opgelost.

glenfiddich1983

Vettigheid van vingers op de jackplug kan ook voor verstoring van het geluid zorgen. Even schoonmaken kan je ook proberen dus! Kans dat dat de oplossing is is misschien niet groot, maar soms is een oplossing zo simpel!
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)