Ingang creeren op Big Front voor Ipod

Gestart door 850Joris, 01-01-2004 12:04:05

Vorige topic - Volgende topic

The Saint

Bedankt voor je (snelle) reactie en je tip Mehn  :)
No shirt no shoes, no pinball

llinssen

Citaat van: Maarten op 09-03-2006 21:44:27
Deze vindt ik nog leuker, want hij laadt ook de ipod op.
http://enfigcarstereo.com/shopsite_sc/store/html/VOL_MLINK1_V1.html

Groet Maarten

Maar voor deze heb je dan nog een verloop naar de volvo bigfront nodig toch?
Als ik het goed begrijp is dat alleen een verloop van minijack naar tulp en een lader voor de ipod, of zie ik dat verkeerd?
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

RonnieDuck

M-link 1 is the first of the blitzsafe M-link iPod interfaces. This interface connects to you CD Changer port  and gives you a direct CD quality audio connection between your iPod and car radio. The interface will charge ou ipod while the car is on and for 20 minutes after you turn off the car. All through one quick connection to the data port on the bottom of your ipod.

Volgens mij kan je hem in de CD wisselaar ingang steken???
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

llinssen

Citaat van: RonnieDuck op 30-03-2006 13:23:32
M-link 1 is the first of the blitzsafe M-link iPod interfaces. This interface connects to you CD Changer port  and gives you a direct CD quality audio connection between your iPod and car radio. The interface will charge ou ipod while the car is on and for 20 minutes after you turn off the car. All through one quick connection to the data port on the bottom of your ipod.

Volgens mij kan je hem in de CD wisselaar ingang steken???

Je hebt gelijk, ik was een beetje in de war begracht  en dacht dat het om http://www.autotoys.com/x/catalog/Blitzsafe_MLINK_Uii_AUDIO_ONLY_NO_CONTROL__IPOD_UII_UNIVERSA_p_5509.html
ging.

Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

The Saint

Citaat van: mehn op 30-03-2006 11:20:38
Citaat van: The Saint op 30-03-2006 11:03:13
The Saint, die wel bang is dat ie het totaal verkeerd begrepen heeft  :-\

Nee hoor. Het is een cassettebandje (zonder de normale inhoud) met daarin een opnamekop die "tegen" je afspeelkop komt die in je autoradio zit. Zo worden de signalen overgedragen.
Uit dit cassettebandje komt een kabeltje die je in de uitgang van een apparaat kunt steken.

De kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven, maar het werkt wel.
Ik gebruikte het vroeger om de discman in de auto te kunnen gebruiken, toen er nog geen autoradio's met cd speler bestonden  ;D

Ze zijn nog wel te koop, ff zoeken bij de electronicazaken (conrad.nl?)

Kon het bij Conrad niet vinden, inmiddels besteld op apple.nl  :)

Maarten

Hallo Saint,
Zo'n bandje heb ik bij de Media markt gekocht en je moet kijken op de I-Pod afdeling.
Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

The Saint

Citaat van: Maarten op 31-03-2006 00:22:40
Hallo Saint,
Zo'n bandje heb ik bij de Media markt gekocht en je moet kijken op de I-Pod afdeling.
Groet Maarten

Thanx voor de tip maar hij is al besteld.

Ben jij overigens wel tevreden over de kwaliteit van het geluid?

Ik wilde het toch proberen vanwege het gemak. Voor geluidspuristen is het misschien niet goed genoeg, maar ik heb al vaker ervaren dat het dan voor mij nog ruimschoots goed genoeg is.

Maarten

Ik ben een geluidspurist,en ik moet zeggen dat het wel goed klinkt, maar als je hem hard zet haal ik er altijd een beetje treble uit.
Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

Lothian

Ik zie dat ze bij apple 2 soorten cassette-adapters hebben : de Monster en de Griffin.
(Resp. 24,95 en 34,95)
@ Saint: welke heb jij besteld?

Specs: (van de Griffin)
Bediening van iPod via de cassettespeler in uw auto
Intelligente niveauregelaar voor optimale invoerniveaus
Tapekop van hoogste kwaliteit voor kristalhelder geluid
Optimaal volumeniveau op iPod voor de beste geluidskwaliteit
Naadloze integratie tussen iPod en autostereo
Compatibel met nagenoeg elk cassettedeck

(Vooral de eerste zin lijkt mij handig , niet op de iPod hoeven te klikken/draaien.)
(De laatste zin , op goed geluk dan maar.... :-\)

The Saint

Citaat van: Lothian op 31-03-2006 11:19:11
Ik zie dat ze bij apple 2 soorten cassette-adapters hebben : de Monster en de Griffin.
(Resp. 24,95 en 34,95)
@ Saint: welke heb jij besteld?

Specs: (van de Griffin)
Bediening van iPod via de cassettespeler in uw auto
...

lijkt mij handig , niet op de iPod hoeven te klikken/draaien.)

K*t, d8 ik, heb ik weer niet goed opgelet. Blijkbaar meteen op Monster geclickt, want ik had die andere helemaal niet gezien (terwijl ie ernaast staat...)

Ik ging dus nu meteen ff kijken hoe ik mijn bestelling kon annuleren en ook de Griffin bestellen. Maar toen ik bij de Griffin ging kijken bleek dat die niet geschikt is voor de Ipod Shuffle die ik heb.

Dus nu laat ik het maar zo. Monster dus...  ::)

Lothian

Citeer

Ik ging dus nu meteen ff kijken hoe ik mijn bestelling kon annuleren en ook de Griffin bestellen. Maar toen ik bij de Griffin ging kijken bleek dat die niet geschikt is voor de Ipod Shuffle die ik heb.

Dus nu laat ik het maar zo. Monster dus... ::)
Citeer

Nu schrik IK weer even , is die ik zojuist besteld heb , griffin , wel geschikt voor mijn iPod video? :-[
Maar gelukkig  :) het moet werken...

Maarten

Voor alle casette adapters geld, het volume niet te hard zetten want dan overstuurd hij met als gevolg slecht geluid.
Groet

The Saint

Beetje laat maarreh: Ik vind (nogmaals ik ben geen purist) het geluid van de Ipod via de cassette hartstikke goed. Ook bij hoog volume.

Ik zou het iedereen willen aanraden die geen hele hoge kwaliteitseisen stelt aan het geluid. Je hebt tenslotte opeens heel veel nummers en bent mooi van al dat gewissel in de wisselaars af!

Maarten

Beter laat dan nooit.
Groet Maarten

Daf46

Citaat van: The Saint op 13-06-2006 21:42:20
Beetje laat maarreh: Ik vind (nogmaals ik ben geen purist) het geluid van de Ipod via de cassette hartstikke goed. Ook bij hoog volume.

Ik zou het iedereen willen aanraden die geen hele hoge kwaliteitseisen stelt aan het geluid. Je hebt tenslotte opeens heel veel nummers en bent mooi van al dat gewissel in de wisselaars af!

Ik kan dit alleen maar beamen. Het klinkt zeker niet slechte dan een gewone cassette spelen.