Ingang creeren op Big Front voor Ipod

Gestart door 850Joris, 01-01-2004 12:04:05

Vorige topic - Volgende topic

johan283

Ik heb nu beide draden juist aangesloten. Trouwens die pin lay out die klopte niet bij mij. Ik heb e.e.a. doorgemeten en de +12Volt is pin 12 ipv pint 3 en B+ is pin 13 ipv pin 8. Dus blijkbaar heb ik geen originele bekabeling meer, er zaten toch wat lassen in .

Het gezoem was nadrukkelijk aanwezig, als je e.e.a. verkeerd hebt aangesloten dan moet je het vanzelf horen.

Ik ben nog aan het kijken waar ik e.e.a. weg kan werken......Dat wordt ergens achter het dashboard, ik moet nog steeds een keer die afdekking aan  de onderkant weer monteren, voordeel ik nu overal goed bij. Bij mij is hte nu al een rommeltje achter het dashboard, ik wil e.e.a. goed vastzetten, ipv gewoon er achter gooien. Op den duur kun je daar problemen mee krijgen, kortsluiting enzo......

EVV

Ik denk dat het toch wel klopt, die pinlayout op de site is gezien vanaf de radio, als je op de connector kijkt is het inderdaad andersom.
Mijn kastje heeft alleen een beetje moeite met het selecteren van track nummer 8, dat gaat niet altijd even goed. Gewoon afspelen van 7->8 gaat goed, rechtstreeks naar 8 vanaf bijv. 9 gaat niet altijd even makkelijk, soms sprinkt die dan weer terug naar 9. Heeft die van jouw dat ook? Mooi dat het gezoem nu weg is, blijkbaar is die +ACC echt alleen als schakeldraad te gebruiken, niet voor voeding.

johan283

+ACC= + ACCU, dat is direct van de 12 volt accu
b+= de schakel draad
;)

Nee niks van gemerkt, welke IPOD hebje eraan hangen? Ik heb nu de IPOD nu van mijn vriendin de IPOD geleend. Dat is een IPOD nano 4 GB 3Generation, dacht ik. E.e.a. is ook afhankelijk van de firmware van de IPOd of die goed werkt.......

Wil nog wel een keer een beugeltje maken....om de het kastje fatsoenlijk vast te zetten. Op termijn eerst zelf een IPOD kopen en dan een goede houden voor aan het dash board...Maar dat komt nog wel later ;D ;D

EVV

Hum....Misschien heb ik hem dan inderdaad verkeerd om zitten...Ik dacht B+ = Battery, +ACC = Accessoires stand. Dat zou misschien ook verklaren waarom hij altijd begint bij playlist 6 als ik de auto en radio weer aanzet.

Ik gebruik ook een iPod Nano, alleen volgensmij de 2de generatie. Er is inderdaad geloof ik wel een update voor mijn ipod, ik heb hem alleen nog niet geinstalleerd

johan283

Bij mij begint die ook altijd bij 6.

Helaas toch last van gezoem in het geluid, moet nu toch iets doen met een ontstoringsfilter. Zat te denken om een RC netwerk tussen +12V kant en aarde te maken

johan283

Tsjonge zat nog eens te kijken naar mijn bedrading, ik bedenk me nu dat ik slechts één connector heb. Dwz die grote 14 pins connector en de B-connector isniet aanwezig ?????? Dat ga ik van de week nog eens beter bekijken, ach de B-connector kan nu natuurlijk ook van de versterker komen. Ja dat moet het wel zijn ;)

jberg

Citaat van: johan283 op 09-04-2008 19:14:34

Helaas toch last van gezoem in het geluid, moet nu toch iets doen met een ontstoringsfilter. Zat te denken om een RC netwerk tussen +12V kant en aarde te maken

weerstandje van 10 Ohm in de + draad, en weg is de storing

johan283

Citaat van: jberg op 14-04-2008 02:26:00

Weerstandje van 10 Ohm in de + draad, en weg is de storing

??? nooit van gehoord, maar te eenvoudig om niet de proberen, maar kunj e ook uitleggen wat de theorie hier achter is?

TIMON

heeft er iemand ervaring met de gateway 100 van dension?? zou ook moeten passen op sc-801 (http://www.dension.com/oem1.php)
De Gateway wordt geleverd met een dockkabel (losse kabel) of een cradle (houder) om de connectie met de iPod te maken.
De cradle wordt geleverd met verschillende passtukjes voor de iPods tot en met de 5e generatie.De Gateway 100 beschikt over een iPod aansluiting en AUX ingang en kost ongeveer € 169,00.
Door middel van een Cd retentionkabel kan de originele Cd wisselaar behouden blijven, de Cd retentionkabel kost ongeveer € 59,00.

bij mij doet ie het (nog) niet !!!!!! :evil:

85011940

axelvr

ff voor de duidelijkheid ,

voor de mensen die een casette voor je ipod hebben gekocht

is het dan niet makkelijker om gewoon dit draadje vanachter naar je bigfront door te trekken , zodat je hem alsnog netjes kan wegwerken??

want ik zie niet echt een verschil tussen een cassette , en die draadjes solderen

of mis ik iets?

gegr

johan283

Citaat van: TIMON op 16-04-2008 18:11:40
heeft er iemand ervaring met de gateway 100 van dension?? zou ook moeten passen op sc-801 (http://www.dension.com/oem1.php)
De Gateway wordt geleverd met een dockkabel (losse kabel) of een cradle (houder) om de connectie met de iPod te maken.
De cradle wordt geleverd met verschillende passtukjes voor de iPods tot en met de 5e generatie.De Gateway 100 beschikt over een iPod aansluiting en AUX ingang en kost ongeveer € 169,00.
Door middel van een Cd retentionkabel kan de originele Cd wisselaar behouden blijven, de Cd retentionkabel kost ongeveer € 59,00.

bij mij doet ie het (nog) niet !!!!!! :evil:

Nou als je de lijst van Volvo goed leest dan zie je b.v. bij de SC810:

Click ordering code to view product details
Compatibility Table
Car Type    Car Model    Year from    Year to    Gateway 100    Gateway 300    Gateway 500    CDR
Volvo             GW15VO8    In progress    -    In progress

Lijkt me niet zondermeer te passen, op de standaard SC serie head units..........

thuur

Citaat van: axelvr op 16-04-2008 18:52:22

http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/product/2d33d4a471d3c16e300b48e42004dcc3.jpg
is het dan niet makkelijker om gewoon dit draadje vanachter naar je bigfront door te trekken , zodat je hem alsnog netjes kan wegwerken??

want ik zie niet echt een verschil tussen een cassette , en die draadjes solderen

of mis ik iets?

gegr

Dit ding geeft een zeer zwak signaal aan de kop. Waar het draadje gesoldeerd wordt is dit al voorversterkt. Dus: minder kans op ruis.

Gr ;)

axelvr

Citaat van: thuur op 16-04-2008 20:49:56
Citaat van: axelvr op 16-04-2008 18:52:22

http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/product/2d33d4a471d3c16e300b48e42004dcc3.jpg

of mis ik iets?

gegr

duidelijke taal :wink:

gr
Dit ding geeft een zeer zwak signaal aan de kop. Waar het draadje gesoldeerd wordt is dit al voorversterkt. Dus: minder kans op ruis.

Gr ;)

duidelijke taal  ;D

gr

jberg

Citaat van: johan283 op 16-04-2008 16:55:30
Citaat van: jberg op 14-04-2008 02:26:00

Weerstandje van 10 Ohm in de + draad, en weg is de storing

??? nooit van gehoord, maar te eenvoudig om niet de proberen, maar kunj e ook uitleggen wat de theorie hier achter is?

komt vaak door een te lage ingangsweerstand, met 10 ohm verhoog je die wat

ik had een pc speakertje (met versterkertje erin) in mijn vorige auto gebouwd voor de stem van de navi, storen als de neten, 10 ohm in de voedingsdraad en weg was't

v70classic2000

Heb ik dat?

Net een Dension Gateway 100 aan mijn SC 805 gehangen en van PDA-Telco 2 bestandjes gekregen om hem aan de praat te krijgen. Werkt het ook nog. Het bedienen is nog niet zo duidelijk maar dat komt wel. Wel een erg goed geluid, dus zeer tevreden.

Maar nu komt het.......

Heb ik gisteren mijn V 70 ingeruild op een V 40 met HU 1205, kan ik weer helemaal opnieuw beginnen.

Heeft iemand ervaring met een Gateway 100 aan een HU 1205?
V70classic2000