Thermostaat

Gestart door darius, 28-12-2009 17:37:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

darius

Het metertje staat niet mooi in het midden en varieerd ook teveel naar mn zin. Ook de kachel wordt niet lekker warm.... typisch gevalletje thermostaat toch ???
No show, only go.

Ronald21


darius

Heb al een nieuwe gehaald.... ;D
No show, only go.

elianmars

Citaat van: darius op 29-12-2009 15:49:35
Heb al een nieuwe gehaald.... ;D


En? Zit-ie er al in?  ;D


Ik heb er ook nog steeds eentje liggen. Helaas zit-ie bij een diesel op een k*tplek en is 't niet zo eenvoudig te doen als bij een benzine.

darius

Citaat van: elianmars op 29-12-2009 21:14:06
Citaat van: darius op 29-12-2009 15:49:35
Heb al een nieuwe gehaald.... ;D


En? Zit-ie er al in?  ;D


Ik heb er ook nog steeds eentje liggen. Helaas zit-ie bij een diesel op een k*tplek en is 't niet zo eenvoudig te doen als bij een benzine.

Ik ga zo naar de mazoutkar toe, die logeert bij goede vrienden (60 plus  :o) Die hadden panne met hun BENZ  ;D ;D. Ze zijn een nieuwe gaan kopen met de volvo  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Dus een klus nog dan om die thermostaat te monteren.....
No show, only go.

macdriver

succes er mee
zelfs de monteurs bij volvo vinden het een rot klus want je kunt er echt slecht bij

hathü

Het thermostaathuis wil ook wel eens sneuvelen. Dus voorzichtig aan.

onnaj

#7
TIP: Vervang ook gelijk de sensor...kost 2 of 3 tientjes, maar hoeft t niet nog een x los.

Is inderdaad een vervelende plek waar die torx zit. Voorzichtigheid is idd geboden om deze niet kapot te maken.

EDIT: Het is een diesel, dus weet niet hoe de temp sensor daar zit ;)

850estatetdi

De termostaat vervangen bij een diesel is wel lastig maar wel goed zelf te doen,Ik heb het 4 weken geleden bij de 850 van me vader gedaan was een kwartiertje bezig

elianmars

#9
Citaat van: barry26 op 31-12-2009 17:00:26
De termostaat vervangen bij een diesel is wel lastig maar wel goed zelf te doen,Ik heb het 4 weken geleden bij de 850 van me vader gedaan was een kwartiertje bezig

Je moet het koelsysteem aftappen als je de thermostaat van een diesel wil vervangen. Dan de oude thermostaat er uit zien te krijgen, nieuwe monteren, koelsysteem vullen en ontluchten.

Krijg je dat allemaal in een kwartiertje voor elkaar?  :eusa_think:

macdriver

#10
Citaat van: barry26 op 31-12-2009 17:00:26
De termostaat vervangen bij een diesel is wel lastig maar wel goed zelf te doen,Ik heb het 4 weken geleden bij de 850 van me vader gedaan was een kwartiertje bezig
Die van mij is bij de dealer gedaan en ik ben erbij gebleven maar de monteur is ruim een uur bezig geweest om hem te vervangen
de thermostaat zit echt op een k.t plek en je moet alles op het gevoel doen want je ziet niks
Dus van dat kwartiertje geloof ik niet
Niet bij een diesel misschien bij een benzine uitvoering

Turbo-Geek

Citaat van: macdriver op 01-01-2010 22:24:23
Citaat van: barry26 op 31-12-2009 17:00:26
De termostaat vervangen bij een diesel is wel lastig maar wel goed zelf te doen,Ik heb het 4 weken geleden bij de 850 van me vader gedaan was een kwartiertje bezig
Die van mij is bij de dealer gedaan en ik ben erbij gebleven maar de monteur is ruim een uur bezig geweest om hem te vervangen
de thermostaat zit echt op een k.t plek en je moet alles op het gevoel doen want je ziet niks
Dus van dat kwartiertje geloof ik niet
Niet bij een diesel misschien bij een benzine uitvoering

Benzine uitvoering is in 10 minuten makkelijk te doen als je niet alles aftapt en de bouten makkelijk los gaan.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 01-01-2010 22:55:00
Citaat van: macdriver op 01-01-2010 22:24:23
Citaat van: barry26 op 31-12-2009 17:00:26
De termostaat vervangen bij een diesel is wel lastig maar wel goed zelf te doen,Ik heb het 4 weken geleden bij de 850 van me vader gedaan was een kwartiertje bezig
Die van mij is bij de dealer gedaan en ik ben erbij gebleven maar de monteur is ruim een uur bezig geweest om hem te vervangen
de thermostaat zit echt op een k.t plek en je moet alles op het gevoel doen want je ziet niks
Dus van dat kwartiertje geloof ik niet
Niet bij een diesel misschien bij een benzine uitvoering

Benzine uitvoering is in 10 minuten makkelijk te doen als je niet alles aftapt en de bouten makkelijk los gaan.

En in welk board staat deze vraag ?  juist....

850estatetdi

Citaat van: elianmars op 01-01-2010 11:32:52
Citaat van: barry26 op 31-12-2009 17:00:26
De termostaat vervangen bij een diesel is wel lastig maar wel goed zelf te doen,Ik heb het 4 weken geleden bij de 850 van me vader gedaan was een kwartiertje bezig

Je moet het koelsysteem aftappen als je de thermostaat van een diesel wil vervangen. Dan de oude thermostaat er uit zien te krijgen, nieuwe monteren, koelsysteem vullen en ontluchten.

Krijg je dat allemaal in een kwartiertje voor elkaar?  :eusa_think:
Ik heb het systeem niet afgetapt,En met goed geredschap had ik er echt geen probleem mee

MICHEL306

Waar zit dat ding dan precies? heb vandaag ff een nieuwe gescoort maar uhm juist klep open......kijken.. slang volgen.....hmmmm waar zit dat ding?????????????????