Slecht lichtopbrengst originele koplampen.

Gestart door Rianne, 19-01-2010 19:03:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rianne

De lichtopbrengst is wel 50% meer. Kan dat niet zo goed schatten..
Zie in elk geval verder én feller. Ook een rustiger beeld. Ook is het beeld veel helder.

tackle

al die aftermarket dingen hebben van die brandblaren in de koplampplastics zitten. Das lekker dan!

Rianne

Tackle, wat moet ik met deze informatie?  ???

cas

mooi dat je er meer bij ziet, ik vond juist de lichtopbrengst met die xenon Look dingetjes veel minder toendertijd. ik hou het maar bij normale lampen. die doen voldoende. en xenon zonder visseoog lens wil ik liever niet.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Hengeveld

Citaat van: razorx op 20-01-2010 21:55:54
Het is met onze koplampen niet legaal. APK is een ander verhaal.
Ik verwacht er bij zo''n politiekeuring ook geen gezeur mee als je vriendelijk blijft en je wagen net onderhouden is.

Dat klopt niet (meer). Tussen mei en oktober 2009 was het inderdaad strafbaar om xenon in niet daarvoor geschikte armaturen te hebben, maar vanaf oktober 2009 is dit weer legaal.

Wetgeving achteraf inbouw van Xenonlampen:

Alle voertuigen die gekentekend zijn voor 1 januari 2007 kunnen worden voorzien van achteraf inbouw van Xenonlampen mits het lichtbeeld niet wordt veranderd . Dit houdt in dat Xenonlampen met een kleurtemperatuur van ca. 4000 K tot en met 8000 K zonder meer worden goedgekeurd bij de A.P.K. Xenonlampen van 10000 K en ook 12000 K kunnen mogelijk bij de A.P.K. worden afgekeurd. In voertuigen, die gekentekend zijn na 1 januari, is het door de wet toegestaan om achteraf xenonverlichting te monteren mits deze voetuigen zijn voorzien van koplampsproeiers en automatische niveauregeling. Zijn deze laatste niet aanwezig dan bent u in overtreding.

Aanvullende eisen vanaf 1 mei 2009

Vanaf 1 mei 2009 moet de codering van de lichtarmaturen in overeenstemming zijn met de voor dat armatuur bestemde licht. Voor dimlichten met xenonlampen betekent dit dat in het koplampglas de code D, samen met de code R en/of C voor moet komen.

De eisen worden niet getoetst tijdens de algemene periodieke keuring ten behoeve van de aangifte van een keuringsrapport !!

UPDATE : WETGEVING VANAF 1 OKTOBER 2009
Bron : https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2009-14990.html

Feitcode N 553 is per 1 oktober 2009 te vervallen.
Het is niet langer strafbaar om met een motorvoertuig te rijden waarvan de codering van de lichtarmatuur niet in overeenstemming is met het voor die armatuur bestemde licht (art. 5.*55 RV). Om te voorkomen dat zaken moeten worden geseponeerd, is de feitcode N 553 inmiddels geblokkeerd in de Transactiemodule.

De artikelen 5.2.55, achtste lid, 5.3.55, achtste lid, 5.3a.55, achtste lid, 5.5.55, achtste lid, en 5.12.55, zevende lid, vervallen.

Rianne

Hengeveld,okay thanks voor het melden. Weten we dat ook weer.

De foto's :P Zoals beloofd. Enigzins vertraagd, maargoed.


Ben vandaag niet meer aan toegekomen om naar de autoshop te gaan.
Ga morgen denk ik even. Dan weet ik ook of hij die xenon look stadslichtjes heeft.
Die nu nog zo mooi geel klein er naast branden :D
Of bedoelde jullie andere foto's  :eusa_angel:  ???

Jans Duiven


Domaso

Citaat van: Rianne op 25-01-2010 18:31:56
Hengeveld,okay thanks voor het melden. Weten we dat ook weer.

De foto's :P Zoals beloofd. Enigzins vertraagd, maargoed.
http://img13.imageshack.us/img13/5561/img9555vb.jpg
http://img251.imageshack.us/img251/4562/img9557.jpg
Ben vandaag niet meer aan toegekomen om naar de autoshop te gaan.
Ga morgen denk ik even. Dan weet ik ook of hij die xenon look stadslichtjes heeft.
Die nu nog zo mooi geel klein er naast branden :D
Of bedoelde jullie andere foto's  :eusa_angel:  ???

Je kunt er ook stadslichtjes met een hoger wattage in zetten. I.p.v. 5 watt zet je er bijv. 10 watt in.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Hengeveld

#68
Citaat van: Domaso op 25-01-2010 19:13:08
Je kunt er ook stadslichtjes met een hoger wattage in zetten. I.p.v. 5 watt zet je er bijv. 10 watt in.

Met een groter vermogen is de kleur niet anders. En die houdertjes (bij x70 althans) kunnen toch al niet goed tegen de hitte van een 5W, laat staan 10W.

Wat je wel kunt doen zijn Philips Blue Vision nemen (helpt weinig) of LEDlampjes nemen. Wat voor fitting zit er ook alweer bij een 850? Bajonet of steek?

tackle

Citaat van: Rianne op 25-01-2010 09:33:55
Tackle, wat moet ik met deze informatie?  ???
zie maar wat je ermee doet!

KIM


Bouke

Citaat van: Hengeveld op 25-01-2010 19:44:18
Citaat van: Domaso op 25-01-2010 19:13:08
Je kunt er ook stadslichtjes met een hoger wattage in zetten. I.p.v. 5 watt zet je er bijv. 10 watt in.

Met een groter vermogen is de kleur niet anders. En die houdertjes (bij x70 althans) kunnen toch al niet goed tegen de hitte van een 5W, laat staan 10W.

Wat je wel kunt doen zijn Philips Blue Vision nemen (helpt weinig) of LEDlampjes nemen. Wat voor fitting zit er ook alweer bij een 850? Bajonet of steek?
alter 1 heeft bajonet en  je kan er geen leds in doen althans het werkt niet want de polen zitten verkeerd voor een led  helaas ,ik het zelf ook ondervonden.Ik heb diverse soorten leds gekocht maar helaas :-[

Rianne

de xenon look lampen zijn ook geen LED's toch.
of zeg ik nu iets heel stoms ??? :P

het klopt wel met het plaatje.
5000k.

cas

polen omgekeerd? dan keer je het led lampje toch gewoon om? is het bij v70 anders? daar had ik alle verlichting omgezet naar led lampjes.

vind het wel netjes zo, verschil zou ik wel mee kunnen leven. het is niet blauw tegenover geel wat je vaak ziet. denk dat je idd met bluevision stadslichtjes erg in de buurt komt.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Bouke