De 850 AWD

Gestart door Piere, 24-01-2010 22:49:57

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Mooie auto Pierre en die Persussen staan 'm geweldig.  Ziet er goed uit.  Je achteras heeft 4 rubbers als het ware, 2 die de assen aan elkaar verbind en 2 waarmee de as aan de auto geschroeft zit.  Wat ik zelf altijd doe als ik die rubbers moet vervangen is zorgen dat ik er een losse achteras bij heb.  Op de losse as de rubbers vernieuwen en dan in 1x eronder zetten, is veel makkelijker en sneller werken als onder de auto te lopen pielen met die zooi want het kan echt muurvast zitten.  Tevens kun je dan goed bij de beruchte remslangen en zijn deze ook erg makkelijk te vervangen ipv onder de auto.

Wat betreft de bak, denk ik dat idd de synchomesh van de 3e versnelling eruit ligt als jij het zo omschrijft.  Zeker als dat je rustig schakelt het dan wel zonder bijgeluiden gaat.

The Volvoboy

Persussen staan goed! :D Heb zelf laatst met m'n vader een setje Perfo's gekocht. Daar zat net zoals bij jouw Persussen wat borduurschade op. Kun je makkelijk wegwerken, heb ik ook gedaan ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Piere

Citaat van: Dirk342 op 15-05-2011 08:17:02
Mooie auto Pierre en die Persussen staan 'm geweldig.  Ziet er goed uit.  Je achteras heeft 4 rubbers als het ware, 2 die de assen aan elkaar verbind en 2 waarmee de as aan de auto geschroeft zit.  Wat ik zelf altijd doe als ik die rubbers moet vervangen is zorgen dat ik er een losse achteras bij heb.  Op de losse as de rubbers vernieuwen en dan in 1x eronder zetten, is veel makkelijker en sneller werken als onder de auto te lopen pielen met die zooi want het kan echt muurvast zitten.  Tevens kun je dan goed bij de beruchte remslangen en zijn deze ook erg makkelijk te vervangen ipv onder de auto.

Kijk, dat is het soort raad die me gelukkig maakt :D
Heel hard bedankt voor de tip, ik zal es beginnen uitkijken naar een achteras hier in de buurt.

Citaat van: Dirk342 op 15-05-2011 08:17:02
Wat betreft de bak, denk ik dat idd de synchomesh van de 3e versnelling eruit ligt als jij het zo omschrijft.  Zeker als dat je rustig schakelt het dan wel zonder bijgeluiden gaat.

En de prijs van nieuwe synchro's zal ik es afwegen tegen een andere bak  :eusa_think:

Citaat van: Vulk op 15-05-2011 08:02:03
Dweilen? Heb je nivomats?

Nee, gewone gasschokdempers..
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

ulkeman

wat is de staat van de schokdempers en de veren dan piere?

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Piere

Citaat van: ulkeman op 15-05-2011 14:10:22
wat is de staat van de schokdempers en de veren dan piere?

Die zijn er nog goed aan toe, geen gepok, ze deinen niet na, ze vangen alle schokken heel goed op (en geloof me, ze krijgen soms redelijk wat schokken tegen hun botten, verrekte verkeersdrempels van 2mm hoog  ::) )
Overlaatst heeft'm ook nog op de testbank gestaan, niks op de schokdempers aan te merken

Wat me wel is opgevallen is dat'm snel door z'n knieĆ«en gaat achteraan. Zo lagen er gisteren 4 Cetussen met velgen in achteraan en hij hing al direcht 3 cm lager  :eusa_think:
Dat vind ik dan het rare, goed weggedrag (het dweilen is niet van de schokdempers, dat verschil voel ik wel), goed schokdempingsvermogen, maar toch snel doorzakken...

Vulk

Zijn het nog de originele veren/schokkers?

Piere

Goed jij, na 380 000 km? :P Verrek, dat ik het nu zelf niet weet... De achterste heb ik zelf vervangen 2 jaar geleden. Geen nieuwe, dat wel, Fiems had er liggen die nog niet al te veel gebold hadden dus hebben we die toen impulsief meegepakt. Maar wat die achterste betreft denk ik wel dat'k es prijs ga vragen.
De voorste, tsja... Ik zou het aan m'n pa moeten vragen, maar die is er nu even niet  :eusa_think:

Maar zoals ik al zei, het is niet dat de auto links over de grond sleept als ik een bocht naar rechts neem..
Eerst die achterasrubbers maar es vervangen. Het is trouwens ook niet dat ik bakken geld verdien, dus ik moet een beetje prioriteiten stellen..

Vulk

Ik zou daar beginnen, samen met de rubbers van de achteras. Stuurt vast weer als een nieuwe daarna.

elianmars

En waarom wordt er niet over draagarmen, stuurkogels, etc. gesproken? Ook die kunnen een dweilerig weggedrag veroorzaken.

The Volvoboy

Die van ons gaat maar 1 cm lager met beladen caravan (maar wat wil je ook anders met verzwaarde veren, gele Koni's en 2 hulpringen per veer ;D )
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km

Piere

Hmmja ik weet het, maar ik heb vooral het gevoel dat het vanachter het ergst is. Als je kort links-rechts draait voel je zo echt de kont achterkomen.
De draagarmrubbers ga'k ook vervangen, stond ook op het keuringsattest dat die 'nauwlettend in het oog dienen gehouden te worden'.

Oh enneh, wat de voorste schokdempers betreft, net even aan vader gevraagt, eh, hehe  :eusa_shifty:
Zijn nog altijd de eerste  :eusa_whistle:

Vulk

Piere

Ja inderdaad, fuk zeg
En die zijn er nog het best aan toe in vergelijking met de achterste...

Iemand een middeltje om een ezel geld te doen schijten?  :eusa_think:

elianmars

Citaat van: Piere op 15-05-2011 14:49:16

Iemand een middeltje om een ezel geld te doen schijten?  :eusa_think:

Geef 'm biljetten van 100 euro te eten  :eusa_whistle:

The Volvoboy

En dan hopen dat ze er als biljetten van 500 euro weer aan de achterkant uit komen  :eusa_pray: