velgen gespoten...

Gestart door rolvio, 25-03-2010 20:05:04

Vorige topic - Volgende topic

rolvio

Wat foto's van mijn velgen zoals ze waren en zijn geworden:

Voor diegenen die denken dat ik zo ga rijden, met die banden; morgen of overmorgen krijg ik nieuwe banden hoor, dan pas gaat alles eronder  ;D ;D ;D

Turbo-Geek

Waarom niet eerst ff die velgrand netjes afgeschuurd ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Sven850

Ziet er goed uit. Die nieuwe stijl naafdoppen staan er denk ik wel mooi op. Ben benieuwd hoe het staat op de auto.
XC40 T4 Recharge

Thys

Gaaf, meegespoten banden. Dan lijken je velgen groter ;D

Mooi kleurtje wel!

rolvio

Citaat van: Sven850 op 25-03-2010 20:15:21
Ziet er goed uit. Die nieuwe stijl naafdoppen staan er denk ik wel mooi op. Ben benieuwd hoe het staat op de auto.

Hoe zien die er dan uit? Enig idee wat dat kost? Heb nog die oude zwarte...

henry classic v70

Citaat van: rolvio op 25-03-2010 20:24:41

Zilverkleurig met blauw logo
http://link.marktplaats.nl/333044438
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Citaat van: Turbo-Geek op 25-03-2010 20:13:58

Mee eens. Je had de beschadigingen mooi kunnen vlak schuren/vijlen voordat je ging spuiten.

Zien er verder wel weer netjes uit  :eusa_clap:

Turbo-Geek

Citaat van: elianmars op 25-03-2010 21:21:04
Citaat van: Turbo-Geek op 25-03-2010 20:13:58

Mee eens. Je had de beschadigingen mooi kunnen vlak schuren/vijlen voordat je ging spuiten.

Zien er verder wel weer netjes uit  :eusa_clap:

En je hebt een betere voor bewerking, want als je spuit zonder alles mooi vlak te maken, te primeren en dan te spuiten dan is het een kwestie van tijd voordat het los laat.
Juist op dat soort kartelrandjes gaat het snel fout.
  The things you own end up Owning you !

Henk855

Ik ben het eens met de vorige sprekers, ik had de randen ook strak gemaakt. Maar ik had ook de banden er afgehaald / af laten halen voor ik er aan begon, je zegt wel er komen andere banden op maar ik denk dat de randen van de velg beter geworden waren zonder banden. Je spuitwerk ziet er op de foto's goed uit dat is zeker! Heb je het met een spuitbus gedaan of met een compressor en spuitpistool?

Welke kleur heb je gebruikt?

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

pwaes

Vind de kleur inderdaad mooi!

Zoals (ongeveer iedereen) aangeeft, had ik ook eerst de bandjes eraf laten draaien en laten controleren of de velg nog recht is. Bij richten wordt de velg verhit en kan het zijn dat je mooie spuitwerk er zo weer vanaf ligt  :-\

Ben benieuwd naar het totaalplaatje incl. auto.

Welke kleur heb je gebruikt?

rolvio

Ben voor de kleur naar een verfspeciaalzaak gegaan, daar in de schappen geloerd totdat ik deze kleur tegen kwam. Is van motip, nr heb ik zo niet bij de hand. 2 spuitbussen hiervan gekocht en blanke lak. Velgen goed schoongemaakt en geschuurd, ook de velgranden (alleen niet helemaal glad  ::) ::) ) Toen de zaak gespoten thuis bij mij in de tuin.

Ik moet jullie eerlijk zeggen dat ik misschien wat te snel ben geweest, maar het weer was goed, dus ik had wat haast. Wou ook niet langer op mijn winterbanden rondrijden, die slijten nu wel heel snel met deze temperaturen... Uiteindelijk ben ik wel tevreden met het resultaat. Zeker afgezet tegen de prijs. Heb er op dit moment niet (heel) veel voor over om de velgen weer retestrak te krijgen. Eigenlijk wou ik gewoon een wat donkerder kleur en dat is me prima gelukt.

Vanmiddag of anders morgen komen er nieuwe banden onder (wrsch Nokian H 205/55/16) Zal dan ook weer wat foto's posten voor het totaalplaatje.

markey

Zit er ook een blanke lak overheen? anders vliegt de verf eraf bij de eerste steentjes en vergeet de remstof niet, die vreet er ook in. Ben nu ook bezig om mijn velgen te spuiten en heb een spuitbus 2-componenten blanke lak gekocht. Kijken of dit goed gaat.

rolvio

Citaat van: markey op 26-03-2010 09:20:40
Zit er ook een blanke lak overheen? anders vliegt de verf eraf bij de eerste steentjes en vergeet de remstof niet, die vreet er ook in. Ben nu ook bezig om mijn velgen te spuiten en heb een 2-componenten blanke lak gekocht. Kijken of dit goed gaat.

zekers...

)()()sT

Ziet er netjes uit hoor! Ik heb ook mijn ex-wintervelgen gespoten met de banden er omheen, maar dat was "maar" staal. Ik had er in deze wel even een ritje bandenboer voor over gehad om ze er even af te laten halen omdat ze toch op waren.

Je weet wel dat die band die jij noemt "te groot" is?

Jans Duiven

Citaat van: henry classic v70 op 25-03-2010 21:15:34
Citaat van: rolvio op 25-03-2010 20:24:41

Zilverkleurig met blauw logo
http://link.marktplaats.nl/333044438

Bij de volvo garage zijn de nieuwe naafkapjes goedkoper dan het oude zwarte type.

Hans