shRek! Oud lijf, jong hartje

Gestart door jrkalf, 08-04-2010 19:09:22

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

nee marc heeft ook een iets minder stugge en wel volledig dicht
leverbaar in zwart en blauw... is nie powerflex wel hetzelfde idee
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ludo

Citaat van: jrkalf op 24-05-2010 19:14:18
Ik zoek nog steeds de eigenaar van die grijze 854 T-5.

He dat ben ik.  ;D

jrkalf

Nee, het was een zwarte zachtere motorsteun.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

jrkalf

Gisteren met Marc (ET) gebeld en alles geregeld. Hij zorgt er voor dat ik alles opgestuurd word en dat ik aan de klus kan.
--------------------------

Klussen vandaag:
Vandaag de auto weer gewassen en de rest van de auto voorzien van een kleibeurt. Helaas geen goede foto's omdat de auto onder een afdakje stond, dus te weinig ligt om goed de verschillen te kunnen laten zien.

Om een illustratie te geven van hoe hard het nodig was heb ik wel het kleitje 2 keer gefotografeerd:

1. Het kleitje toen ik een kwart van het dak gedaan had...

(en ja, de andere 3 stukken waren net zo goor)

2. Je dacht dat bovenstaande goor was? De achterklep kon er ook wat van:

shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

elianmars

Heb je wel eerst de wagen gewoon gewassen?  :o

jrkalf

Citaat van: elianmars op 28-05-2010 22:49:58
Dat was het enge aan het verhaal: JA, ik had de auto vooraf gewassen.
shRek is verkocht!
---

elianmars

Citaat van: jrkalf op 28-05-2010 23:58:06
Citaat van: elianmars op 28-05-2010 22:49:58
Dat was het enge aan het verhaal: JA, ik had de auto vooraf gewassen.

Met modder, zeker?  ;D

jrkalf

weliswaar met koud, maar toch schoon water met een autozeepje. Daarbij gebruik gemaakt van een washandschoen.

anyway, shRek is nu schoon.
shRek is verkocht!
---

Jeff

Ziet er goed uit Jelle, moet je nu nog veel van de wagen of?
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

jrkalf

Ik ben helemaal rondom klaar. Dan heeft de auto voor het eerst z'n klei behandeling gehad.
Niet iets wat je elke week uitvoert..... dus wie weet in het einde van de zomer nog een keertje.
shRek is verkocht!
---

benvolvo20

wat is het voordeel van zo'n kleibeurt?

elianmars

Citaat van: benvolvo20 op 30-05-2010 14:48:10
wat is het voordeel van zo'n kleibeurt?

Daarmee haal je echt het vuil van de lak af.

Doe als test maar eens een boterhamzakje over je hand en ga daarmee over de lak. Wat je dan allemaal voelt, kun je er af krijgen met klei.

jrkalf

Zoals je op bovenstaande foto's van de vieze kleitjes ziet is dat er gewoon nog ongelofelijk veel vuil aan je auto vast zit nadat je hem grondig hebt gewassen.

Dit is aanslag van boomhars, teer en andere troep die de auto in z'n leven in de open lucht tegen komt. De klei is wat steviger en haalt het vuil er veel beter vanaf.

Voor het gevoel: was je auto eens, droog hem helemaal. Nu voordat je iets met je auto gaat doen: pak een boterhamzakje, doe je hand er in en glij lichtjes over het oppervlak van je auto. Ik moet zeggen motorkap en dak van de auto hebben er meer last van dan de zijkant.

Je zal merken dat de auto ongelofelijk ruw aanvoelt.
Na een kleibeurt moet je deze boterhamzak actie nog eens herhalen en je zult merken dat je een ENORM verschil voelt.

Ter illustratie: het verschil tussen een ruwe mannen gezichtshuid en het huidje van een baby. Dat is waar je aan moet denken.
shRek is verkocht!
---

benvolvo20

en dan daarna in de was zetten ofzo??

waar kan je die klei vandaan halen dan??

jrkalf

Daarna polijsten en in de wax zetten inderdaad.

klei kan je op veel plekken halen. Het word verkocht als een "Clay kit". Daarbij krijg je een flesje detailer / glijmiddel en een kleitje. Je moet niet kleien zonder glijmiddel ;D

Een hoop mensen zweren bij Meguiars spullen. Ik moet zeggen dat mijn eerste en enige ervaring met Meguiars is en ik ben er heel tevreden mee.

Meguiars Surface Clay Kit. (demo video: klik hier)

Je kan het o.a. kopen bij carclean.nl en volgens mij zijn er meer dealers in nederland die deze productlijn voeren.
shRek is verkocht!
---