shRek! Oud lijf, jong hartje

Gestart door jrkalf, 08-04-2010 19:09:22

Vorige topic - Volgende topic

Jeff

Klopt, der zit ook een nieuwe dealer op het forum ;) Mooi dat het gelukt is man! Geniet ervan....
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

benvolvo20

nou bedankt!!!

ik ga het binnenkort maar een keer uitproberen.
is het alleen voor de metalen delen of ook voor de plastic delen?

jrkalf

Ik heb me gelimiteerd tot de metalen delen. Mogelijk dat de goden van het forum meer over de plastic delen kunnen zeggen.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

-D©©©L-

Citaat van: Jeff op 30-05-2010 15:08:15
Klopt, der zit ook een nieuwe dealer op het forum ;) Mooi dat het gelukt is man! Geniet ervan....

Wie ?

elianmars

Citaat van: -D©©©L- op 30-05-2010 21:59:01

Wie ?

Ah, ik ben niet de enige die zich dat afvraagt.

animalT5R

Citaat van: elianmars op 30-05-2010 22:04:22
Citaat van: -D©©©L- op 30-05-2010 21:59:01

Wie ?

Ah, ik ben niet de enige die zich dat afvraagt.

Lezen we allemaal in ze BLOG  :eusa_whistle:
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

jrkalf

Kleine update voor de meeste, maar voor mij een eerste intensieve klus onder de motorkap.
Vandaag heb ik de bovenste motorsteunbus aan de motorzijde aangepakt. Het volvo origineel begon aan de onderzijde te scheuren. Het dikke gedeelte bleek aan beide kanten zo'n kwart ingescheurd, dus best wel aan vervanging toe.

Het rubbertje is inmiddels verwijdert en vervangen voor een mooie blauwe van IPD.
Hierbij de foto van de nieuwe rubber en de oude die ook op de foto staat ligt inmiddels op het kerkhof...

1. Boutje losdraaien en de stang even aan de kant wrikken.
2. ijzerzaag blaadje er tussen en ijzerzaagje vastmaken
3. dikke rubber aan de onderkant doorzagen
4. Dikke rubber aan de bovenkant doorzagen
5. even in de rand zagen tot je het rubber door hebt. Bij de volvo originele is de buitenkant heel hard.
6. vlak er naast nog een keertje het rubber (dus niet de metale houder!!!1!1!!!1!) doorzagen.
7. Dikke schroevendraaier (plat is makkelijkst) en een hamer toepassen om het geheel er uit te meppen.
8. trek de IPD rubbers van elkaar
9. stop ze aan beide kanten in het gat en zorg dat de markering aan beide kanten op hetzelfde punt zit. (het gat voor het buisje zit niet exact in het midden!)
10. pak een hamer en het metale buisje en sla het buisje er voorzichtig in.
11. plaats de stang terug
12. stop de bouten er in en draai het weer vast.
13. Maak een foto ... en stapsgewijze handleiding.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Jeff

Was het een lastig klusje en hoe heb je het uitgevoerd? Dit noemen ze toch ook een powerflex, of is dat weer een ander rubber?
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

verburgh

Citaat van: Jeff op 02-06-2010 19:49:15
Was het een lastig klusje en hoe heb je het uitgevoerd? Dit noemen ze toch ook een powerflex, of is dat weer een ander rubber?

Die is van IPD zeg hij toch  ;D

Jeff

Citaat van: verburgh op 02-06-2010 19:53:24

Die is van IPD zeg hij toch  ;D
Ik snap er nu niks meer van, IPD is dat nou Powerflex of is dit totaal wat anders? :)

verburgh

Citaat van: Jeff op 02-06-2010 19:58:11

Die is van IPD zeg hij toch  ;D
Ik snap er nu niks meer van, IPD is dat nou Powerflex of is dit totaal wat anders? :)
Je heb ze van IPD en je heb ze van powerflex  ;D zijn twee verschillende merken  ;)

Jeff

Citaat van: verburgh op 02-06-2010 20:00:25
Citaat van: Jeff op 02-06-2010 19:58:11

Die is van IPD zeg hij toch  ;D
Je heb ze van IPD en je heb ze van powerflex  ;D zijn twee verschillende merken  ;)
Dank voor de uitleg! :)

jrkalf

I'm with Verburgh! ;D

Je hebt ze van IPD en je hebt ze van Powerflex. IPD is iets minder stug dan Powerflex. Als je veel meer herrie in je cabine wilt hebben tijdens het rijden en ook heel sportief rijdt dan ga je voor powerflex. Ga je de racebaan op, dan ga je voor powerflex paars.

Ik heb voor IPD gekozen in plaats van de volvo originele. De reden hiervoor is dat de volvo originele nog al snel slijt (afhankelijk van rijstijl). Zo bleek bij KMvrtr het rubber na een jaar de scheur al weer ingezet had. Heel jammer natuurlijk.

Het IPD rubber bestaat niet uit een dik rubber deel en een vliesje aan beide kanten. Dit is gewoon een grote rubberen klomp die je er vanaf 2 kanten in schuift en daarna met een stalen buisje in het midden mee vast zet. Hierdoor heb je veel minder speling en minder kans op scheuren.

Zoals eerder gezegd is het IPD rubber zachter dan het Powerflex rubber. Hierdoor minder geluid in de cabine.

Jelle
shRek is verkocht!
---

innocenti

En om de oude er snel uit te halen zaag je met een ijzerzaag de buitenste stalen ring van het orginele rubber door. Met een beetje gereedschap (lees pneumatisch ijzerzaagje) zo gepiept.

Ik rij ook met een IPD en bevalt super. Geen herrie in de cabine en weinig kanteling van het blok. Automaat lijkt door het minder kantelen ook mooier te schakelen. Maar dat zal wel tussen de oren zitten ;)

verburgh

Ik heb powerflex,Maar je begin hem pas te horen als je motor echt goed warm is  ;)

@ jrkalf ik zou ook als ik jou was de versnellingsbak steun van IPD nemen  ;)