shRek! Oud lijf, jong hartje

Gestart door jrkalf, 08-04-2010 19:09:22

Vorige topic - Volgende topic

jrkalf

Er is even weinig activiteit te melden beunmans.

De auto gaat a.s. maandag naar de gasboer voor een controle en onderhoud aan het LPi systeem. Gewoon omdat ik zeker wil weten dat het goed is. Daarna gaat hij naar m'n klusser toe die m'n olieprobleem mag gaan onderzoeken.

Klachtomschrijving:
- bij koude motor een beetje blauwe rook daarna niet meer.
- Rijdt niet bijzonder storend af en toe een beetje sloom aanvoelend, maar bij een warme motor rijdt het beestje lekker.
- zuipt een liter olie per 1000km
- geen aanwijsbare olielekken onder de auto of op het blok of op de olievuldop
-- peilstok is al vervangen en is netjes sluitend.
-- olievuldop pakking is ook vervangen, ik heb geen lekkage meer gezien.

m.a.w. ZWAAR IRRITANT!
Ik hoop dat de klusser het probleem kan vinden. Ik vind de carterventilatie buis (bovenaan) wat stug aanvoelen dus die laat ik hem dan preventief iig vervangen en gelijk de pakkingen meenemen. Dan weet ik iig zeker dat deze weer helemaal fris en op orde zijn. Daarna is het gewoon puzzelen waar het probleem zit :(
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

)()()sT

Hoe is het met je turbo? En evt. klepsteelrubbers?
Mijne rookt bij koude start ook eventjes als ik met koude motor even gas geef of iets fel wegrijd.

verburgh

Citaat van: )()()sT op 11-08-2010 18:59:55
Mijne rookt bij koude start ook eventjes als ik met koude motor even gas geef of iets fel wegrijd.
Met klepsteelrubbers ben je de sjaak  :eusa_wall: een ruilkop is dan volgens mij goedkoper.

jrkalf

Ik heb geen flauw idee. Mede omdat ik zelf de motor nooit open haal. Dat laat ik aan een monteur over.
Ik zal er naar vragen.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Sbv

Citaat van: verburgh op 11-08-2010 19:03:00
Citaat van: )()()sT op 11-08-2010 18:59:55
Met klepsteelrubbers ben je de sjaak  :eusa_wall: een ruilkop is dan volgens mij goedkoper.
het is wel zo dat je dan gelijk ook mooie schone kleppen etc hebt. Kwa prijs denk ik dat het wel een stuk duurder is. Kwa werk zal het redelijk gelijk zijn

jrkalf

Geen enge verhalen voor nu.
De auto gewoon een olie verslaafde bak voor nu, over uiterlijk 2 weken hoop ik het opgelost te hebben.
Uiteraard laat ik weten wat het was en hoe ik het gefixt heb.
shRek is verkocht!
---

verburgh

klepsteelrubbers is aan onderdelen 70 euro ofzo, maar dan nog monteren dat is gewoon een dag werk, ik zou voor een ruilkop gaan dan heb je alles nieuw en idd alles mooi schoon ;)

jrkalf

Klinkt eng :)
Als het dat geval is, zal ik het voorstellen bij m'n monteur. Het is een flexibele man.
shRek is verkocht!
---

verburgh

Citaat van: jrkalf op 11-08-2010 21:31:53
Klinkt eng :)
Als het dat geval is, zal ik het voorstellen bij m'n monteur. Het is een flexibele man.

Is niet eng  ;D een ruilkop is gewoon voordeliger, een ruilkop kost 1200 euro en een klein beetje zal even kijken zaterdag als ik thuis ben ik heb er pas een gekocht.

Ludo

Citaat van: verburgh op 11-08-2010 20:47:35
klepsteelrubbers is aan onderdelen 70 euro ofzo, maar dan nog monteren dat is gewoon een dag werk, ik zou voor een ruilkop gaan dan heb je alles nieuw en idd alles mooi schoon ;)

Citaat van: verburgh op 11-08-2010 21:35:33
Is niet eng  ;D een ruilkop is gewoon voordeliger, een ruilkop kost 1200 euro

Hoe kom je aan die wijsheid. ???
Een ruilkop kost meer dan 1200, volgens mij is dat excl btw, en dan nog montagekosten...
Mijn klepstellrubbers worden over 2 weken vervangen, zonder de kop te demonteren.
Zou helemaal geen dag duren, kan dus nooit dat dat duurder uitvalt.

rovelra

Ik heb toevallig  deze week nagevraagd wat voor mijn '99 C70 T5 (met klepverstelling) een cilinder kop kost .
De kosten voor een kop (zonder nokkenassen) bedraagd 1540 Ex
Daar zal dan nog een koppakkingen set , kopbouten etc etc  bij komen !!!

jrkalf

Ik houd u allen op de hoogte.. kosten zijn vooralsnog het probleem niet. over 12-24 maanden berekent is hij nog steeds goedkoper dan een polo in de lease... ;)

al is het uiteraard wel weer even flink dokken :+
shRek is verkocht!
---

verburgh

Citaat van: Ludo op 11-08-2010 21:49:17
Citaat van: verburgh op 11-08-2010 20:47:35

Citaat van: verburgh op 11-08-2010 21:35:33
Is niet eng  ;D een ruilkop is gewoon voordeliger, een ruilkop kost 1200 euro

Hoe kom je aan die wijsheid. ???
Een ruilkop kost meer dan 1200, volgens mij is dat excl btw, en dan nog montagekosten...
Mijn klepstellrubbers worden over 2 weken vervangen, zonder de kop te demonteren.
Zou helemaal geen dag duren, kan dus nooit dat dat duurder uitvalt.

Ik heb een versterkt blok laten bouwen en daar heb ik bij de dealer een ruilkop voor gehaald, en ik betalde daar echt niet veel voor ;) dus ga maar bij de dealer vragen wat het kost.

jrkalf

Verburgh, dan moet je je dealer maar eens linken :)
shRek is verkocht!
---