Fotoreportage revisie B5234 en DIY tuning: The eagle soars once more!

Gestart door Piet, 26-04-2010 20:41:13

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Verstandige zet Piet. Bij mij ligt er ééntje al meer dan een jaar op de plank. Die komt er nu ook in.
Ik verwacht dat er heel wat meer pompen zijn die al wat minder presteren. Ik verwacht ook dat die oliedrukmeter de nieuwe rage wordt. ;)

classicT5

Heb je meer gegevens van die oliedrukmeter Piet? Lijkt me ook een zinvolle toevoeging ;) Oh ja en van die verloop, Y-stuk?

Lunadust

Citaat van: razorx op 23-05-2016 11:30:47
Verstandige zet Piet. Bij mij ligt er ééntje al meer dan een jaar op de plank. Die komt er nu ook in.
Ik verwacht dat er heel wat meer pompen zijn die al wat minder presteren. Ik verwacht ook dat die oliedrukmeter de nieuwe rage wordt. ;)

Komt die ook in de IWAWM Yits??
Techneut, geen dichter.

Piet

razorx

Citaat van: Lunadust op 23-05-2016 12:02:44
Heel zeker!

@Piet: Dank je voor het linkje naar de Y-adapter. Die helpt me herinneren dat ik die nog moest kopen. ;D

Piet

Citaat van: razorx op 23-05-2016 15:36:01
Citaat van: Lunadust op 23-05-2016 12:02:44
Heel zeker!

Moeten dan wel wat (kleine) hardwareaanpassinkjes gemaakt worden (2 extra stekkertjes in de ECU voet) om de sensor te kunnen aansluiten en een softwareaanpassing in de bin van de ECU

Ries van de Zilverschuit

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

The Volvoboy

Citaat van: volvobug op 23-05-2016 17:45:20
Tijd voor een forum oliedrukmeetmeeting!

Laatst samen met Bas oliedruk gemeten bij mijn blokje (420.000km toen):

Citaat van: Lunadust
Oliedruk gemeten, is goed, 4,5 bar bij stationair, en (half)warm blok, loopt nog wat op bij hoger toerental.
Blokkie loopt haarzuiver.

Dit aangezien ik na een oliewissel een aantal koude starts (af en toe) last heb van een geluid dat klinkt als een drijfstanglager wanneer je de motor voor het eerst gaat belasten (in z'n 1 bij stationair de koppeling op laten komen).
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

classicT5

classicT5

Piet

Haha, nee nog niet. Wil mijn garantie niet in gevaar brengen.

Maar bevalt uitstekend.
Het is gewoon dè oplossing voor al die vele korte stukjes die ik vrijwel elke dag rij.
De elektromotor van de Zoe ondervindt daar in tegenstelling tot de motor van de 850 totaal geen nadeel van.
Hij is ook ontzettend makkelijk in het gebruik, 's avonds plug ik hem in en de volgende ochtend kan ik er weer de hele dag mee karren.
En zo'n elektromotor rijdt eerlijk gezegd heel prettig soepel.

Voor de lange afstanden pakken we meestal de C70.

De 850R is nu, na 18 jaar mijn dagelijkse auto te zijn geweest, gepromoveerd tot hobby auto  :)

classicT5

Klinkt bijna als een werkwoord. Ik Zoe even naar het werk.

Je Zoet iedereen voorbij :)

PEROEN

Citaat van: Piet op 02-03-2013 12:53:35
Helaas heb ik na vervanging van een lekke radiator, na een hele dag net boven  het vriespunt buiten gesleuteld te hebben, met gevoelloze vingers van de koude het  klemmetje van de bovenste oliekoelerslang aan de radiator niet goed vastgeklikt.
Bij de proefrit daarna kwamen 3 ongelukkige dingen samen: klem schiet los, olielampje blijkt niet te functioneren, en het was donker waardoor ik de olie niet onder de motorkap vandaan zag komen.
Gevolg een vastloper.
Bij demontage om de motor eruit te halen kom ik de eerste schade tegen: een volledig afgescheurd rubber van de bovenste motorsteun.
Er komen aardig wat krachten op te staan bij een vastloper bij 140 km/ hr.

Het zal hier helaas niet bij blijven....

Beste Piet,

Ik heb verleden winter hetzelfde meegemaakt met mijn S70 2.3 T5 '97. Ik heb de motor er ondertussen uitgehaald en wil hem ergens binnen brengen om het open te draaien en hem opnieuw te laten opbouwen (indien nog mogelijk) omdat ik er de skills nog materiaal voor heb.
ken jij betrouwbare adressen om dit te laten doen?

Alvast bedankt.
Vovlo S70 T5 '97
Volvo 245 '87
Volvo 244 '87

UserID6342

Als je je een beetje inleest, zijn er zat betrouwbare adressen te vinden op het forum die dat kunnen.  Maar (bijna) niemand kan op het forum zelf de cilinders ophonen tot overmaat of krukas slijpen.  Dat zijn echt dingen die een revisieboer moet doen.  Maar het uit elkaar halen van het blok en het weer adequaat in elkaar zetten mag niet zo'n probleem zijn.