Blogje over V70N D5

Gestart door grijzev70tdi, 04-05-2010 23:53:36

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

misstaat niet die wielen.

Is het positief of negatief met motoren nieuws ?

grijzev70tdi

Vind ik ook ;D

Maandag gaat het kleppendeksel eraf, en zullen zien wat we tegen gaan komen. Mocht het allemaal mee gaan vallen (en in 2 dagen klaar kan zijn) komt er ook nieuwe distributie, waterpomp en een grote beurt bij.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ewout Schalkwijk

Zou een spoilertje of dakrais niet wat zijn? :angel:

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Eerst de motor maar eens op orde

elianmars

Goh, nooit verwacht dat ik Columba's onder een N mooi zou vinden  :eusa_clap:

razorx

Citaat van: elianmars op 24-11-2012 21:22:43
Ja ook niet verwacht. Het is een goede match beiden rond van vorm.
Je zou het achteraf de meest logische keuze kunnen vinden.

fpede

:eusa_whistle: Stiekem vindt ik ze beter staan onder een N dan onder een 850 :eusa_whistle:
:eusa_shifty:

;D

grijzev70tdi

Vind het ook wel netjes staan. Spoiler? Graag, maar eerst technisch goed op orde.

grijzev70tdi

Citaat van: elianmars op 24-11-2012 21:22:43

Ik ook niet. Het is ook dat ik er heel leuk aan kon komen  :eusa_whistle:  35 euro voor 4 velgen :eusa_shhh:

grijzev70tdi

Update:

Nouja, wel heel kleintje. Kleppendeksel is eraf, maar helaas geen kapotte stoters of iets.... Terwijl het wel echt zo klinkt....

MOrgen gaan we compressie test doen, kijken wat dat op gaat leveren. Het word wel een zoekplaatje zo onderhand.

Nu tijdelijk even in een S70 verplaatsen

grijzev70tdi

En geen flikker opgeschoten.... Hij zit weer in elkaar, straks na de pauze maar eens starten. Heb zo goed mogelijk het inlaat traject schoongemaakt. Zal geen verandering hebben ga ik vanuit.

Compressie niet kunnen meten, er is hier geen meter voor een D5..... Schiet ook geen kl**t op zo.

Denk dat ie maar naar de dealer gaat...

Taranis

Brandstoftraject ook nagekeken?

grijzev70tdi

om half 2 gestart. Hij klinkt al een stuk beter. Loopt tenminse op 5 cilinders. Ok hier word nu gezegt dat het allemaal stukken beter klinkt. Eigelijk wel normaal. En wat ik gedaan heb? Eigelijk niks. Paar nieuwe pakkingen, meer niet.

Vida blijft het aangeven zoals hij het deed. Heb nu alles gereset, kijken wat er gaat gebeuren.
Zit nu iedergeval nieuwe olie op, nieuw brandstoffilter, oliefilter en interieurfilter.

Distributie mag nog 12000 zitten, dus mag wel ff wachten. Eerst maar even aanzien hoe het gaat.

Sbv

Als alles los geweest is met klepdesksel etc, dan is het toch een kleine moeite om gelijk distributie mee te pakken ? Riem ligt dan toch los of zie ik dat verkeerd ?

grijzev70tdi

Nee, Distributie hoeft niet los voor kleppendeksel. Dat in verstuivers eruit, verstuiverleidingen, kabeloom, carterventilatie. Als je klepstoter gaat vervangen (wat dus niet gebeurt is) moet de distributie wel los. Dan was het idd wel mee gegaan.