Blogje over V70N D5

Gestart door grijzev70tdi, 04-05-2010 23:53:36

Vorige topic - Volgende topic

Snellebaksteen

Heb jij dan nog heel ouderwets iets van een onderbroek aan?

Ik niet hoor. Lekker met de losse lus tussen de klamme lappen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

arjenT5R

Citaat van: Snellebaksteen op 08-12-2012 04:34:29
Heb jij dan nog heel ouderwets iets van een onderbroek aan?

Ik niet hoor. Lekker met de losse lus tussen de klamme lappen.

Schuurt zo lekker langs de spijkerbroek, heb je er al eelt op staan?  ;D ;D :'(

Of klem jij hem ook tussen enkel en elastiek van je sok?  :eusa_think:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

grijzev70tdi

Vijdag nog even bezig geweest. NU de auto langer later lopen (op nummer 3 een grotere fles, deze was al kapot) Nummer 2 en 4 zitten er ook aan te komen. 1 is nu bijna jaar oud. 5 is zover ik kan zien orgineel.

Dus nu met pa aan het overleggen wat hij ermee wil. Eigelijk dus 3 nieuwe injectoren, nieuwe distributie + waterpomp (dat stelt qua werk geen drol voor) en een intercooler. Deze is lek. Hij begint echt nat te worden van onderen zag ik.

Ga er wel vanuit dat het gemaakt moet worden. Gelukkig kost de twingo komende tijd niks.

Ik heb tegenwoordig ook zaterdag weer vrij, mijn contract werd niet verlengt bij Opel

Sbv

Intercooler is prima zelf te vervangen. Paar maanden geleden nog gedaan bij een vriend van me. Injectoren zou ik gelijk dan maar vervangen, ben je voorlopig klaar

grijzev70tdi

Met intercooler moet dan ook de airco en radiateur mee los? is een blok dacht ik

Ewout Schalkwijk

Bij mij hebben ze onafhankelijk van elkaar de radiator en de condensor vervangen. Intercooler nog niet. Het kan dus ook los vervangen worden.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Intercooler kan los vervangen worden. rest moet wel even los van de bevestiging maar hoeft niet verwijderd te worden, tenminste bij een model 2006 S60D5 niet

grijzev70tdi

Ik ga er niet vannuit dat het hier anders zal zijn met de ouderwetse D5.
Had trouwens gisteravond ook vermogen miste. Maar kan ook komen omdat ik.hele tijd in een 220 pk D5 heb gereden

Sbv

Denk het trouwens ook niet. Wij hebben gewoon een nieuwe besteld bij dealer, die viel in prijs best wel mee. Ik ga niet lopen tobben met een gebruikte die mogelijk wel goed is. Al met al binnen 2 uur gedaan. Montage is het handigste met 2 personen.

Taranis

Citaat van: grijzev70tdi op 17-12-2012 20:06:30
Had trouwens gisteravond ook vermogen miste.

Goh, vreemd zeg met een lekke intercooler.

grijzev70tdi

Citaat van: Sbv op 17-12-2012 20:10:40
Denk het trouwens ook niet. Wij hebben gewoon een nieuwe besteld bij dealer, die viel in prijs best wel mee. Ik ga niet lopen tobben met een gebruikte die mogelijk wel goed is. Al met al binnen 2 uur gedaan. Montage is het handigste met 2 personen.

komt dan ook nieuwe in. wat betaal je ongeveer bij.de dealer? 2 personen zal wel lukken, en op een.brug zal ook vast wel lukken

@ taranis, ik wist al langer dat hij eraan zat te komen, maar merkte gister pas echt dat het minder was. Niet dat hij traag is, want inhalen gaat nog.steeds vlot. Ging gisteravond vanaf rotonde de rondweg op naar de 160 km/h toe maar idee dat het minder snel.ging

Sbv

232 euro en beetje incl korting volgens mij. Incl btw dat wel. Ik weet echter niet of de in jullie V70 een andere intercooler zit. bij mijn weten niet namelijk

grijzev70tdi

Hmm oke, maar eens gaan vragen wat het hele zaakje bij elkaar gaat kosten. Distributie, waterpomp, 3 injectoren en intercooler

grijzev70tdi

Morgen injectoren en intercooler bestellen.

Misschien zaterdag even monteren Ed?