Blogje over V70N D5

Gestart door grijzev70tdi, 04-05-2010 23:53:36

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Hij is weer klaar voor 1,5 week Zweden. Beurtje gehad, nieuwe remblokken voor en wielen gebalanceert uit uitgebaggerd. Niks bijzonders tegen gekomen. Olieverbruik 1 liter op 20.000 km.

Voor Zweden wou me pa (en ik vooral ;D) paar verstralers er voorop hebben, dus heb ze van de 740 afgehaald want daar wil ik tzt grotere op hebben. Dus die er vanmiddag opgezet. Morgen even een beugeltje maken zodat ze niet gaan klapperen.

Ik vind het zelf erg geslaagd staan :D foto's komen vanavond wel
Grolsch, het klinkt al lekkerder

The Volvoboy

Het is wel erg vroeg avond vandaag :angel:

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

grijzev70tdi

;D dat jij net je ontbijt op hebt ;D

Thnx :D

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

elianmars

Stoer hoor, die bouwlampen 8)

StefanCJ

grijzev70tdi

Morgenmiddag nog even een beugeltje maken bovenop de lampen zodat ze niet wiebelen.

Net even proefgereden, erg fijn zoveel licht, alleen je verblind je zelf bijna in de verkeersborden ;D

grijzev70tdi

Nou, lampen was van korte duur... Hebben er precies een maand opgezeten. Gisteren is er iemand tegenaan gereden en dat kon er eentje niet hebben helaas... Dader onbekend naturlijk  ::) :eusa_wall:

Even wat anders, eind December had ik samen met een neef van me vader de 850 van Robert855 gekocht met schade. Opgeknapt en dat verhaal is bekend. De oom van me vader rijd nu een Lancia Lybra (erg mooie auto, maarja, blijft een itialiaan...) en zocht eigelijk wat anders. Hij had een stukje in de 850 gereden en dat beviel wel, maar ging hem wel iets te hard. En vond het beetje te oud (lancia is 2002).

Maar het moest eigelijk wel een Volvo worden. Gezocht naar een V70N met niet al te hoge km-stand. Vrij lastig voor een redelijk bedrag (onder de 3000 euro) en beetje opties. Op schadeautos.nl gekeken en daar eentje gevonden.

Dus op begin Januari gaan kijken aar een V70N met schade. Mooie auto, leek zo mooie schade. Net 2 ton gelopen, 2,4 140pk automaat. Leuke uitvoering.

Dus het ding op de aanhanger gezet:

Schade wat zo te zien was:

-Motorkap
-koplamp
-linker voorscherm
-voorbumper
-mistlamp
-stuurairbag
-dashboard
-gordelspanner lv
-beetje klein spul.

Auto voor weinig mee kunnen neme, evt slopen kon het ook nog wel uit.

Zondag de bumper eraf getrokken, dat was toch wel een tegenvaller  :-\

Maandag is de schadeboer even langs geweest om het een en ander te bekijken. Conclusie: chassis is recht, staat recht op zijn wielen. Enkel balkje krom. Is prima te maken

Dus zodoende:

Tijdens:

Na de tijd is dit allemaal nog netter gemaakt, daar helaas geen foto's van. Alles in de tectiel enzo, roest dus niet meer ;)

Bumper erop om te passen

Ziet dat ie rechts nog niet super zit, maar zit daar niet goed in de gleuf.

Ondertussen op een avond het dashboard erin gezet, erg leuk werkje en uurtje of 4 werk.

Het oude dashboard ernaast

En dan houd je dit nog over

Foto van het complete dash komt later.

Even voor het goed lijken de oude kapotte bumper erop gezet

Zaterdag ochtend kon ik de nieuw gespoten bumper ophalen bij de spuiter. Erg netjes gedaan  :D

Die erop gezet en gelijk de auto vierkant uit laten lijnen.

Zijn rondom nieuwe remmen opgekomen.

En dan is ie op paar kleine dingen na klaar

En het interieur

Ook zijn er nieuwe gordelspanners in de achterbank gekomen, deze waren ook kapot. Wat een pleuris werk was dat...  :eusa_wall:

Airbaglampje moet nog gereset worden

Dingen die nog gedaan moeten worden

-APK
-Airbaglampje
-Beurt
-Bekleding Stoel LV repareren
-Mistlamp LV
-Stripje bumper LV
-Dorpels zijkant goed vast zetten
-Schoonmaken en poetsen
-Rijden!  :D

De motorkap moet eigelijk nog gespoten worden, maar hij wil eerst gewoon rijden en kijken hoe het bevalt.

Wat er allemaal nieuw en gebruikt is aangekomen:

-Dashboard
- Voorbalk
-Airbag
-Bumper
-Koplampen
-Zijscherm
-Knipperlichtje
-Gordelspanners
-Remmen rondom

Beurtje krijgt ie van de week, APK morgen hoop ik.

En de Lancia? Daar ga ik als het goed is tijdje mee rijden  :eusa_shifty:

elianmars

Als je nou had laten weten dat je met die wagen bezig was... Ik heb hier een nieuwe bumperbalk liggen  :eusa_shifty:

grijzev70tdi

Het onderdelen magazijn in Nijmegen ook :D Net als het dashboard en wat ander spul :) Ik heb de rekening van het schadebedrijf nog niet gezien, maar hoop toch onder de 2500 te blijven :eusa_shifty:

Ewout Schalkwijk

Mooie klus geweest. Ik herinner me nog wat gekloot met een achterrem een paar jaar geleden, maar dan heb jij hele grote stappen vooruit gemaakt Jasper. :eusa_clap:

Respect!

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Mooi wark Jasper. airbag lampje is zeker van loshalen van ecc unit tijdens dash wisselen

hertogjan6

ziet er weer strak uit.!  8) :eusa_clap:
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

grijzev70tdi

Zou maarzo kunnen, ook van de gordelspanners achterin. Dat gaf ie tenminste aan met uitlezen van de week. Heb ze er vanmiddag pas ingezet, nog geen tijd gehad om te resseten. Morgen even doen.

Dashboard wisselen zal bij een handbak stuk makkelijker gaan. Je moet de pook helemaal achterin hebben anders krijg je hem er niet uit, maar dan wil de sleutel niet uit het contactslot. De sleutel is er dus niet echt mooier op geworden :eusa_shifty: Voor de rest is het makkelijker dan bij de 850.

rogerV701998

Inderdaad mooi werk dit. Respect!