Blogje over V70N D5

Gestart door grijzev70tdi, 04-05-2010 23:53:36

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Nee, of de selectorhandle zou in de deur moeten zitten  ;D

grijzev70tdi

Toen we er eerst mee reden dachten we turbo slang (klinkt ongeveer het zelfde als Arjen toen had met zijn D5). Maar na een paar testjes in de L beleef het geluid weg. Turbo slang is dus uitgesloten lijkt mij
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Citaat van: grijzev70tdi op 05-10-2012 11:02:38
Toen we er eerst mee reden dachten we turbo slang (klinkt ongeveer het zelfde als Arjen toen had met zijn D5). Maar na een paar testjes in de L beleef het geluid weg. Turbo slang is dus uitgesloten lijkt mij
Bij Arjen kwamen ook echt foutmeldingen die uit te lezen waren. Opnieuw starten en probleem was(tijdelijk) even weg

grijzev70tdi

Net nog even overlegt in de garage bij Henk. Monteur had het idee dat het in de aansturing motor/bak zat.
Zelfde als wat KIM denkt

Taranis

Mijn bak heeft eens in de 30-40k ook een beetje de hik en schakelt dan soms wel of niet op vreemde momenten. Wat bij mij helpt is gewoon de accupolen er een uurtje af halen. Vraag me niet waarom, maar als dat de remedie is, vind ik het prima.

Sbv

Gewoon proberen, anders een keer andere olie misschien ? Bak doet het voor de rest heel erg netjes namelijk viel me tijdens het rijden op.

Het is trouwens een normale 5-bak automaat en geen Girltronic bak

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 05-10-2012 14:28:13
Mijn bak heeft eens in de 30-40k ook een beetje de hik en schakelt dan soms wel of niet op vreemde momenten. Wat bij mij helpt is gewoon de accupolen er een uurtje af halen. Vraag me niet waarom, maar als dat de remedie is, vind ik het prima.

Hoezo? Je hebt toch een Dice? :eusa_think: Of helpt een gewone reset niet?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Kun je de adaptiewaarden er niet uitgooien met Dice?

Sbv

Dat zou kunnen, niet gedaan gisteren temeer er helemaal geen foutmeldingen in de auto te vinden waren

grijzev70tdi

Citaat van: Taranis op 05-10-2012 14:28:13

Deze doet af en toe beetje vreemd schakelen als je hard op een bocht af komt weet hij niet welke versnelling hij moet hebben. Met normaal rijden merk je er niks aan, enkel met beetje trappen

KIM

Citaat van: Sbv op 05-10-2012 16:53:20
Dat zou kunnen, niet gedaan gisteren temeer er helemaal geen foutmeldingen in de auto te vinden waren

Misschien is het overschakelgedrag gevolg van een adaptiewaarde die niet helemaal goed is. Bij resetten begin je in ieder geval wel met een schone lei.

grijzev70tdi

kan dus proberen om de accupolen even los te gooien en kijken wat ie dan doet?

KIM

Baat het niet...

Hooguit zal de bak een paar kilometers minder netjes schakelen.

grijzev70tdi

morgen of zondag maar even proberen dan.

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 05-10-2012 16:23:11
Hoezo? Je hebt toch een Dice? :eusa_think: Of helpt een gewone reset niet?

Ja, maar een gewone reset helpt lang zo goed niet als de stroom er een tijdje af halen. Ik begrijp het ook niet...

Citaat van: KIM op 05-10-2012 16:39:57
Kun je de adaptiewaarden er niet uitgooien met Dice?

Ja hoor.

Citaat van: grijzev70tdi op 05-10-2012 17:35:09
Deze doet af en toe beetje vreemd schakelen als je hard op een bocht af komt weet hij niet welke versnelling hij moet hebben. Met normaal rijden merk je er niks aan, enkel met beetje trappen

Dat hebben ze allemaal. De mijne doet dat ook, die van Sbv ook en die van pa krijg ik ook over de zeik. Als je 't heel bont maakt en in de bocht vol op het gas gaat, trekt ie door tot voorbij de 5000 rpm omdat ie vergeet te schakelen ;D