Blogje over V70N D5

Gestart door grijzev70tdi, 04-05-2010 23:53:36

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Ooh dat zou maarzo kunnen. Zal het stuur er nog eens afhalen en zien dat ik zon kabeltje kan krijgen. Knopjes heb ik nog liggen van de schade N
Grolsch, het klinkt al lekkerder

grijzev70tdi

Gisteren en vandaag even met de D5 bezig geweest, sinds aanschaf in april 26 000 gereden.

Omdat onze oude winterwielen niet meer paste op het werk even rond gesnuffeld of daar nog iets lag. 17'' met mooie michelin winterbandjes.
En hij stond gister toch even op de brug omdat er een aantal lampjes kapot waren, waaronder de sidemarkers, dus de hele bumper ervanaf gehaald. Werkt uit eindelijk sneller. Dus gelijk de winterwielen er maar opgezet.

Ik vind het best mooi staan. De auto is gelijk weer trillingsvrij, met de immi pegs trilde hij toch iets omdat de pasringen niet fijn passen.

Wintermatjes liggen er weer in, dus hij is aardig winterklaar. Misschien nog paar verstralers erop, maar dat moet ik nog even bekijken.

HJBiemond

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue Solid - 16" Perfo - 265.000km

Ewout Schalkwijk

Klaar voor Zweden. Hoewel het hier ook nog niet koud is.
Extra lampen op een XC70 vind ik wel mooi, op een V70 weet ik het niet. :eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

widebody

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 02-11-2014 16:11:29
Klaar voor Zweden. Hoewel het hier ook nog niet koud is.
Extra lampen op een XC70 vind ik wel mooi, op een V70 weet ik het niet. :eusa_think:
Afgelopen week hier een Noorse V70 zien rijden, met elandlampen. Ziet wel stoer uit ;).

elianmars

Velgen staan 'm goed, Jas!  :eusa_clap:

Taranis

Citaat van: grijzev70tdi op 02-11-2014 15:58:36
En hij stond gister toch even op de brug omdat er een aantal lampjes kapot waren, waaronder de sidemarkers, dus de hele bumper ervanaf gehaald.

Toch maar wel? :)

elianmars

Citaat van: Taranis op 03-11-2014 08:01:29
En hij stond gister toch even op de brug omdat er een aantal lampjes kapot waren, waaronder de sidemarkers, dus de hele bumper ervanaf gehaald.

Voor de sidemarkers zul je wel moeten. Daar kom je echt niet bij.

Taranis

Citaat van: elianmars op 03-11-2014 09:47:48
Citaat van: Taranis op 03-11-2014 08:01:29

Voor de sidemarkers zul je wel moeten. Daar kom je echt niet bij.

Dat klopt. Maar toen ik dat schreef, was Jasper er stellig van overtuigd dat het ook kon zonder de bumper eraf te halen.

grijzev70tdi

Die reactie had ik al verwacht ;D. Als het enkel het sidemarkerlampje was geweest had ik de bumper er ook niet afgehaald. Alleen stadslichtje was ook kapot, mistlamp deed het ook niet meer. Al met al was het sneller de hele koplamp eruit te halen ;) Gelijk de andere kant ook maar gedaan :)

elianmars

Dan heb je hele kleine handjes, of er is bij de D5 meer ruimte dan bij de T5. Bij mijn wagen was het onmogelijk.

Taranis

Dat eerste denk ik. Ik heb samen met Ewout ook de hele bumper er maar afgehaald, je komt er echt niet bij zonder je vingers van 4 extra scharnierpunten te voorzien.

En anders zie ik het bewijs graag op foto vastgelegd ;D

grijzev70tdi

Heb niet hele grote handen nee (compensatie :eusa_whistle:)
Maar alleen met de handen lukt het ook niet. Op het werk heb ik een lange punt tang met een bochtje erin waardoor je er wel bij kunt. Maar ideaal is het niet nee.

Lunadust

Ik heb bij de N t5 ook alle lampen voor vervangen,
Geen probleem (mj2001).
Echter om het stripje om de koplamp te klikken moet de hele bumper eraf.
Techneut, geen dichter.

elianmars

Citaat van: grijzev70tdi op 03-11-2014 12:39:58
Heb niet hele grote handen nee (compensatie :eusa_whistle:)
Maar alleen met de handen lukt het ook niet. Op het werk heb ik een lange punt tang met een bochtje erin waardoor je er wel bij kunt. Maar ideaal is het niet nee.

Ja, dat dacht ik ook te doen. En toen brak het lipje van de lamphouder af. Toen was ik het gepiel zo zat, dat ik de bumper eraf gerost heb.