Blogje over V70N D5

Gestart door grijzev70tdi, 04-05-2010 23:53:36

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Maar paste wel en kon er gewoon op ;D

Chris

Citaat van: Sbv op 15-01-2015 20:55:26
Citaat van: )()()sT op 15-01-2015 06:08:49
Gisteren de power van zo'n D5 mogen ervaren met 2100 kilo  :eusa_shhh: aan de haak.
Ik wil ook zo'n kilometerbuffel  :eusa_drool: ;D
mooie XC70D5 kopen  ;D

Owjee.. wil je dr alweer vanaf? ;D

)()()sT

;D

Voorlopig heb ik 2 SCHITTERENDE auto's 8)
Maar ALS, dan een handbak en zeker niet van die AWD-meuk.

grijzev70tdi

Citaat van: Dirk342 op 18-01-2015 08:36:30
Maar paste wel en kon er gewoon op ;D

Past ook wel, het ziet er alleen niet uit  :evil:
Grolsch, het klinkt al lekkerder

grijzev70tdi

Draagarmen besteld,  met PU rubbers er achter in. Ben benieuwd.

Ook nieuwe wisser motor achter besteld, erg irritant zonder.
Zaterdag er maar ff in maken, kan die misschien wel volgende week week weer aan de bak om nieuw project van pa op te halen....

elianmars

Citaat van: grijzev70tdi op 28-01-2015 00:36:00
Draagarmen besteld,  met PU rubbers er achter in. Ben benieuwd.

Ook nieuwe wisser motor achter besteld, erg irritant zonder.
Zaterdag er maar ff in maken, kan die misschien wel volgende week week weer aan de bak om nieuw project van pa op te halen....

De wisser van mijn wagen zat afgelopen zaterdag ook vast. Boeltje gedemonteerd, open gemaakt en het vastgeroeste mechanisme een nachtje in de kruipolie laten staan. De volgende dag goed schoon gemaakt, vol in kopervet gezet en het werkt weer als een tierelier.

Ik moest 'm maandag alleen weer even demonteren, want het sproeiertje was afgebroken. Nieuwe besteld en weer gemonteerd.
In plaats van een nieuwe/gebruikte motor was ik nu voor 16 euro en een beetje moeite klaar  :)

elianmars

Maarre.... nieuw project?  :D

Taranis

Citaat van: elianmars op 28-01-2015 11:01:08
In plaats van een nieuwe/gebruikte motor was ik nu voor 16 euro en een beetje moeite klaar  :)

En mag je het volgend jaar weer doen...

Ik bewonder je geduld maar als je je tijd gaat rekenen vraag ik me af of je niet beter gewoon een nieuwe had kunnen bestellen ;)

elianmars

Citaat van: Taranis op 28-01-2015 11:06:41
In plaats van een nieuwe/gebruikte motor was ik nu voor 16 euro en een beetje moeite klaar  :)

Ik bewonder je geduld maar als je je tijd gaat rekenen vraag ik me af of je niet beter gewoon een nieuwe had kunnen bestellen ;)

Ik heb het al een keer gedaan, een jaar of twee geleden. Toen heb ik geen kopervet gebruikt, maar alleen WD40. Als het nu weer zo'n twee jaar meegaat, vind ik het prima.
En ik vind dit gepriegel juist heerlijk. Kijk maar naar het achterklepslot van de Punto ;D

En tijd reken ik niet als het voor mezelf is  :eusa_angel:

grijzev70tdi

Citaat van: elianmars op 28-01-2015 11:03:45

Iets met oude meuk en kapotte motor en laswerk...

Deze achterwisser is al eens gereanimeerd.  Nu kraakt ie en doet en loopt ie vast. Stekker eraf getrokken voor nu even, aangezien ie automatisch aan gaat bij achteruit rijden.

Lunadust

Citaat van: elianmars op 28-01-2015 12:01:32
In plaats van een nieuwe/gebruikte motor was ik nu voor 16 euro en een beetje moeite klaar  :)

Ik heb het al een keer gedaan, een jaar of twee geleden. Toen heb ik geen kopervet gebruikt, maar alleen WD40. Als het nu weer zo'n twee jaar meegaat, vind ik het prima.
En ik vind dit gepriegel juist heerlijk. Kijk maar naar het achterklepslot van de Punto ;D

En tijd reken ik niet als het voor mezelf is  :eusa_angel:

Kopervet???? Waarvoor gebruik je dat bij een achterwisser???

Doe er eens een beetje grafiet of lagervet aan.

Kopervet is zooi. Moet je niet gebruiken bij auto's.
Dat doen fabrikanten ook niet.

Aanvulling; wd40 is geen smeermiddel dus logisch dat het dan weer vast gaat zitten.
Techneut, geen dichter.

elianmars

Citaat van: Lunadust op 28-01-2015 12:49:08

Aanvulling; wd40 is geen smeermiddel dus logisch dat het dan weer vast gaat zitten.

Het laatste wist ik al, Bas. Eigenlijk is WD40 sowieso troep.

En waarom geen kopervet dan? De garagebedrijven die ik ken gebruiken het spul volop.
Grafiet heb ik niet en lagervet is voor lagers, niet voor stalen plaatjes die langs elkaar schuiven. Anders had het wel schuifplaatjesvet geheten ;D

Ik heb kopervet gebruikt om nieuwe roestvorming tegen te gaan, niet om te smeren.
Hoe dan ook, het werkt weer, dus ik vind het best :P

elianmars

Citaat van: grijzev70tdi op 28-01-2015 12:46:09
Citaat van: elianmars op 28-01-2015 11:03:45

Iets met oude meuk en kapotte motor en laswerk...

Deze achterwisser is al eens gereanimeerd.  Nu kraakt ie en doet en loopt ie vast. Stekker eraf getrokken voor nu even, aangezien ie automatisch aan gaat bij achteruit rijden.

Dat laatste was bij mij ook het geval. Aan de ene kant handig, maar in deze situatie niet.

Snellebaksteen

Bij mij wordt de achterwisser zeer regelmatig gebruikt, haast iedere dag, ik heb nog geen enkel probleem ermee eigenlijk.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Lunadust

Citaat van: elianmars op 28-01-2015 13:22:26
Citaat van: Lunadust op 28-01-2015 12:49:08

Het laatste wist ik al, Bas. Eigenlijk is WD40 sowieso troep.

En waarom geen kopervet dan? De garagebedrijven die ik ken gebruiken het spul volop.
Grafiet heb ik niet en lagervet is voor lagers, niet voor stalen plaatjes die langs elkaar schuiven. Anders had het wel schuifplaatjesvet geheten ;D

Ik heb kopervet gebruikt om nieuwe roestvorming tegen te gaan, niet om te smeren.
Hoe dan ook, het werkt weer, dus ik vind het best :P

Koper en metaal (ook aluminium ) hebben een andere elektronenlading, je zal dus na verloop van tijd een vorm van corrosie krijgen.
Kopervet op zich is soms goed voor boutverbindingen zoals radiateur bevestging.
Ik zou het nooit gebruiken voor toepassing op bewegende delen.
En al helemaal nooit bij remmen (vet en remmen is een slechte combinatie)

Bij werkzaamheden door mij verricht kom je kopervet nooit tegen

Ik haal af en toe een kilotje vet bij een vrachtwagen garage.
Meestal is dat shell retinax hd2 vet, dat word gebruikt als wiellagervet in opleggers die op zee (ferries) komen en is goed bestand tegen temperatuur en zeezout
Techneut, geen dichter.