The Black Pearl

Gestart door zyra, 17-05-2010 22:57:57

Vorige topic - Volgende topic

verburgh

Ik zou de distributieriem vervangen alsnog,Of vragen waar je hem hebt gekocht waar die vervangen is,Als die breek  :-X

elianmars

Citaat van: verburgh op 23-05-2010 20:45:34
Ik zou de distributieriem vervangen alsnog,Of vragen waar je hem hebt gekocht waar die vervangen is,Als die breek  :-X

Dat bedoel ik. Als er niet te bewijzen is dat het gebeurd is, zou ik uit voorzorg de riem (laten) vervangen.

verburgh

Citaat van: elianmars op 23-05-2010 21:16:31
Citaat van: verburgh op 23-05-2010 20:45:34

Dat bedoel ik. Als er niet te bewijzen is dat het gebeurd is, zou ik uit voorzorg de riem (laten) vervangen.

Bedoel ik ook  ;D

zyra

weet iemand of de wiellager geperst zit? bij elferink ligt een wiellager voor 35 euro, zou deze graag plaatsen maar mn vader weet niet hoe dit zit en ik nog minder, of is er misschien een how to hiervan?

verburgh

Zit niet geperst.

Jeff

Citaat van: Teddy81 op 20-04-2010 15:11:53
Hier even een korte opsomming.  ;)

• Wiel eraf (4 bouten)
  • remklauw loshalen (2bouten). ophangen met ty-rap aan veerpoot
  • bracket waar remklauw op zit loshalen (2 bouten) en verwijderen
  • remschijf loshalen (1 schroefje/boutje) en verwijderen
  • aandrijfasmoer loshalen (1 moer)
  • aandrijfas los maken (hopen dat het niet te vast zit)
  • draagarm onder loshalen (2x bout + moer) en uit subframe verwijderen
  • fusee naar je toe halen zodat aadrijfas los komt, aandrijfas voorzichtig behandelen zodat homokineet niet uit elkaar valt. (Zitten kogels in die los kunnen komen.
  • wiellager + naaf loshalen (4 bouten) en verwijderen. Bouten zitten aan de achterkant van je fusee.
  • Nieuwe wiellager monteren
  • alles in omgekeerde volgorde weer terugzetten

Valt mee toch? Het is echt puur schroefwerk! Niets aan dus, kun je prima zelf. Dus... gewoon beginnen.  ;D

Suc6 ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

verburgh

Maar zorg dan wel dat je een 4 gaats wiellager koop ;) niet dat je een 5 gaats besteld.

Jeff

Lukt het allemaal een beetje?
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

zyra

zijn nog niet vergegaan met the black pearl, barry haalt morgen een wiellager bij estate service en die wordt er hopelijk van de week onder gezet, ikzelf durf het niet echt aan :-[ Ik ga morgen in dronten bij de dealer even een nieuw knietje halen voor de carter ontluchting. (het vervangen van de carterontluchting doen we even later, eerst maar voor de apk.)

de eerste moet ie voor de APK en zullen eerst maar even afwachten wat eraan gedaan moet worden voor ie goedgekeurd wordt. je hebt 14 dagen de tijd om hem in orde te maken dacht ik dus dat moet wel goed komen.

ik post weer als er nieuws is ;)

verburgh

Carterontluchting kan ook APK afkeur zijn  ;)

zyra

ja knietje moet er zowiezo op voor ie naar de apk gaat, morgen halen en zelf maar even proberen om hem erop te krijgen, misschien weet de dealer wel iets hoe we het erop krijgen zonder het spruitstuk eraf te halen...

EdenAli

Och als Barry weet hoe de caterontluchting vervangen moet worden hebben we hier ook er nog 1tje die ook een keer moet.
Altijd handig als iemand het al een keer gedaan heeft

Volvo850 93

MM knietje er op zonder je spruitstuk er af te halen dan kun je beter meteen heel de carterventilatie aankappen en dan ben je ook meteen klaar als je ervaring hebt een uur 3a4 werk duss

Mvg

zyra

Vanmorgen al vroeg bezig gegaan..

Verzekering van de auto opgeschroefd, voor 120 euro meer per jaar is ie nu allrisk verzekerd dus ook de eigen schade wordt vervangen tot een max van de dagwaarde (wat zou de dagwaarde zijn?)

1 juni moet ik smorgens om 9 uur bij autotaalglas wezen om het voorruit te vervangen en vervolgens om 14.00 uur bij de apk keuring staan. voor die tijd even de carterslang erop zetten (volgens mn vader moet dat gaan lukken al zit ie maar even tot na de apk, daarna wordt toch de carterventilatie vervangen, maar apk moet eerder dan dat het geld binnen is) het wiellager die barry heeft gehaald gisteren (dank je wel bar!) moet er onder gezet worden, en dan heel misschien nog even de handrem stellen, verder lijkt ie mij prima in orde voor de apk :)

Daarna kunnen we gaan beginnen aan het echte goede werk zoals de carterventilatie, lambasonde lampje resetten als ie niet vervangen hoeft te worden, kijken voor de distributieriem te laten vervangen zodat er weer een sticker onder de klep te vinden is etc.

nu eerst de apk op orde krijgen dus  :eusa_doh:

elianmars

Citaat van: zyra op 27-05-2010 09:33:15
Vanmorgen al vroeg bezig gegaan..

Verzekering van de auto opgeschroefd, voor 120 euro meer per jaar is ie nu allrisk verzekerd dus ook de eigen schade wordt vervangen tot een max van de dagwaarde (wat zou de dagwaarde zijn?)

1 juni moet ik smorgens om 9 uur bij autotaalglas wezen om het voorruit te vervangen en vervolgens om 14.00 uur bij de apk keuring staan. voor die tijd even de carterslang erop zetten (volgens mn vader moet dat gaan lukken al zit ie maar even tot na de apk, daarna wordt toch de carterventilatie vervangen, maar apk moet eerder dan dat het geld binnen is) het wiellager die barry heeft gehaald gisteren (dank je wel bar!) moet er onder gezet worden, en dan heel misschien nog even de handrem stellen, verder lijkt ie mij prima in orde voor de apk :)

Daarna kunnen we gaan beginnen aan het echte goede werk zoals de carterventilatie, lambasonde lampje resetten als ie niet vervangen hoeft te worden, kijken voor de distributieriem te laten vervangen zodat er weer een sticker onder de klep te vinden is etc.

nu eerst de apk op orde krijgen dus  :eusa_doh:

Je krijgt nu dus een foutmelding van de lambdasonde?

Dan hoop ik voor je dat de uitstoot in orde is, voor de apk  :eusa_shifty: