The Black Pearl

Gestart door zyra, 17-05-2010 22:57:57

Vorige topic - Volgende topic

zyra

uitstoot wordt toch alleen bij gasinstallaties gemeten? heb nog nooit gehoord dat ze zo'n test doen bij benzine auto's... met gas wordt er een 4 gas test ofzo uitgevoerd en bijd iesel een roetmeting... nou ja we zullen het wel zien..

brengt me wel op het volgende trouwens..

bij de computer uitlees kastjes zit het stekkertje niet meer, die is gewoon helemaal weg..

kan ik dit van de sloop af halen en zit dit ergens op een kabeltje aangesloten of is het alleen het ijzeren puntje wat zorgt voor contact? dan kan ik eens proberen de lambasonde te resetten en mn kilometer stand uit te lezen, en natuurlijk kijken of er nog meer foutcodes zijn.

EVV

Een 4 gassen test wordt ook bij benzine motoren gedaan, het ligt misschien alleen aan de leeftijd van de auto aan welke eisen hij moet voldoen.

elianmars

mehn

Hoe oud is jouw auto? Bij de eerste alter 1 850's hoeft zelfs de 4-gas meting niet bij de APK ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Citaat van: mehn op 27-05-2010 09:57:03
Hoe oud is jouw auto? Bij de eerste alter 1 850's hoeft zelfs de 4-gas meting niet bij de APK ;)

19-06-1992

Viergasmeting hoeft dus niet. Da's pas vanaf '93.

zyra

dus zou ik mazzel hebben?

net even naar de volvo in dronten geweest, dat stukke slang van de carter gehaald kosten 6,90 incl. gelijk ook even prijsopgave gevraagt voor als hun de carterventilatie zouden vervangen, schrok me rot toen ik de offerte voor mn neus kreeg 388,00 incl. vindt het nogal wat, kunnen we dus beter zelf doen ;)

nu nog gaan prutsen om de carterslang er wee op te krijgen, dit keer zet ik het wel goed vast met ducktape ofzo zodat ie er niet weer af kan vallen ;)

heeft iemand nog een antwoord opde vraag over het uitlees systeem waarvan het stekkertje bij mij mist? zou toch wel erg rgaag willen proberen de lambasonde te resetten als de carter het weer normaal doet..

verburgh

Haal je accupool er 15 min af,dan moet hij ook uit gaan.

daytonawim

En hoe is het nu met je APK afgelopen ?

Ludo

Citaat van: zyra op 27-05-2010 09:50:48
bij de computer uitlees kastjes zit het stekkertje niet meer, die is gewoon helemaal weg..

kan ik dit van de sloop af halen en zit dit ergens op een kabeltje aangesloten of is het alleen het ijzeren puntje wat zorgt voor contact?

Je kan op de sloop eentje zoeken.
Of je herstelt de oude, moet je even het kastje open maken, en een kabeltje met stekker solderen.

elianmars

Citaat van: daytonawim op 27-05-2010 23:57:22

Citaat van: zyra op 27-05-2010 09:33:15

1 juni moet ik smorgens om 9 uur bij autotaalglas wezen om het voorruit te vervangen en vervolgens om 14.00 uur bij de apk keuring staan.

;)

Ludo

Citaat van: verburgh op 27-05-2010 12:35:05
Haal je accupool er 15 min af,dan moet hij ook uit gaan.

Daarmee reset je geen permanente foutmelding.

daytonawim

Citaat van: elianmars op 28-05-2010 00:06:43
Citaat van: daytonawim op 27-05-2010 23:57:22

Citaat van: zyra op 27-05-2010 09:33:15

1 juni moet ik smorgens om 9 uur bij autotaalglas wezen om het voorruit te vervangen en vervolgens om 14.00 uur bij de apk keuring staan.

;)

:eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

lezen is soms moeilijk 8)

zyra

Eindelijk thuis na een volle dag sleutelen bij mn broer, Jeff was er ook weer van de partij, altijd gezellig natuurlijk ;)

De wiellager is vervangen en maakt geen geluid meer :eusa_dance: alleen loopt nu de remschijf een beetje aan op een plaat die erachter zit, moet nog even verbogen worden ofzo dan is dat ook wel opgelost, is in ieder geval niks ernstigs...

wel hoorde ik, nu het een heel stuk stiller is in de auto, 2 nieuwe geluiden :eusa_doh: wat het precies is weet ik niet, 1 zoemend geluid houdt op wanneer ik naar rechtsstuur, nu trekt de auto aardig naar rechts toe en zodra ik het stuur los laat of naar rechts stuur houd het geluid op, het andere geluid kan ik helemaal niet thuis brengen, het is een soort zoemend/bonkend geluid reageert nergens op dus morgen eerst maar even de plaat bij de remschijf wat verbuigen zodat die niet meer aanloopt en deze twee geluiden wat extra te horen zijn.. nu hoorde ik natuurlijk ook nog die schijf aanlopen waardoor het geluid allemaal wat door elkaar kwam en het niet goed te luisteren viel..

Bij Jeff even zijn radio bekabeling bekeken en opgeschreven hoe deze horen te lopen, want bij zijn bijna alle draadjes door geknipt op zo'n korte afstand van het stekkerblokje dat dit ook niet meer te maken valt. Dit zal dus helaas kroonsteentjes werk worden maar wist niet welke draad waarop hoorde en nu dus wel :eusa_dance:

Morgen radiotje aansluiten en zondag naar mn ouders, en misschien dat mn vader even wil kijken naar die carter slang, want daar hadden we vandaag echt geen tijd meer voor..

verburgh

Je moet hem ook uit laten lijnen ;)

)()()sT

Goed werk. Over wiellagers gesproken: is die van Jeff al vervangen?  :angel: