Sem's S70 2.5T.... Vaarwel.. & Welkom..

Gestart door Sem, 28-07-2010 14:09:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: Marc O. op 15-09-2010 21:55:14
Citaat van: Sem op 15-09-2010 09:55:20
... 8 jaar bij Ford gewerkt...

Ah, dat verklaart veel! ;D

Daar zit 'm de kneep. Ford had (heeft?) patent op kromme schijven  ;D

Marc O.

Citaat van: elianmars op 15-09-2010 22:02:39
Citaat van: Marc O. op 15-09-2010 21:55:14
Citaat van: Sem op 15-09-2010 09:55:20
... 8 jaar bij Ford gewerkt...

Ah, dat verklaart veel! ;D

Daar zit 'm de kneep. Ford had (heeft?) patent op kromme schijven  ;D

Dat wist ik niet. Doelde eigenlijk meer op berichten over Explorers en een aantal "Auto raden" raadsels die Fords bleken te zijn. Maar dank voor de waarschuwing over remschijven ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Citaat van: Marc O. op 15-09-2010 22:08:22
Citaat van: elianmars op 15-09-2010 22:02:39
Citaat van: Marc O. op 15-09-2010 21:55:14
Citaat van: Sem op 15-09-2010 09:55:20
... 8 jaar bij Ford gewerkt...

Ah, dat verklaart veel! ;D

Daar zit 'm de kneep. Ford had (heeft?) patent op kromme schijven  ;D

Dat wist ik niet. Doelde eigenlijk meer op berichten over Explorers en een aantal "Auto raden" raadsels die Fords bleken te zijn. Maar dank voor de waarschuwing over remschijven ;D

Ik heb een aantal Fords gehad, maar bijna altijd kromme schijven. Vooral de Sierra had er last van.

Hopelijk zijn de schijven tegenwoordig niet meer van pisbakkenstaal  ;D



Maar om ontopic te blijven, ik kan me voorstellen dat je er gek van wordt, als de schijven telkens krom zijn. Is gewoon zwaar irritant.

Sem

Citaat van: Marc O. op 15-09-2010 22:08:22
Citaat van: elianmars op 15-09-2010 22:02:39
Citaat van: Marc O. op 15-09-2010 21:55:14
Citaat van: Sem op 15-09-2010 09:55:20
... 8 jaar bij Ford gewerkt...

Ah, dat verklaart veel! ;D

Daar zit 'm de kneep. Ford had (heeft?) patent op kromme schijven  ;D

Dat wist ik niet. Doelde eigenlijk meer op berichten over Explorers en een aantal "Auto raden" raadsels die Fords bleken te zijn. Maar dank voor de waarschuwing over remschijven ;D

Hahaha... juist ja. Ik heb altijd geleerd dat je bij Ford leert sleutelen... Bij Toyota sta je altijd beurtjes te doen.

Wat schijven betreft... Ford heeft er nu niet "meer" last van dan andere merken. Bij mijn focus waren ze meteen krom toen ik van 190 naar 50 remde... Zit nu een nieuwe set op, maar ik heb t vermoeden dat ik daar ook iets in voel nu, maar dat stoort me niet. Volgens m'n ex-collega kan het na 3x vervangen ineens verholpen zijn...  schiet mij maar in de feestverlichting. Dat gaat Semmie bij z'n Volvo iig niet doen....  Ondank de garantie die ik heb gaat er denk ik toch een setje Brembo's op.

En tja...  Die Ford foto's... sorry.. ik kan er niets aan doen. Zit er al van kinds af aan in.

razorx

Hoe is het met de staat van de remklauwen, ik bedoel gangbaarheid?

Sem

Met de remmen nog even niet verder gegaan, maar dit zal vast komen...

De laatste tijd had ik het gevoel dat mijn S70 minderpittig op het gas reageerde... ook vond ik hem traag. Tuurlijk... ik ben mij 3"downpipe kwijt en zeker... dat merk je heel goed, maar zelfs daarna was hij nog gewoon snel. Als voorbeeld.. met rollende start had ik altijd wielspin bij vollast in eerste versnelling bij nat wegdek... bij droog ging het net goed.. (perfect dus!) Nu was zelf met nat wegdek niets te beleven. (voor de duidelijkheid... ik ben niet altijd bezig met sprints....) Vorige weer reed ik lekker rond en moest ik even stil staan... plots ging het toerental schommelen. Hij sloeg bijna af. Van de week was het weer raak... Gisteren merkte ik toen hij koud was dat hij in laag toeren niet wilde klimmen... pas toen ik de koppeling in trapte en even flink ga gaf, kon ik met slippende koppeling beter van de plaats komen. Bij de dealer aangekomen ging ook het Lambdalampje branden. Bij de stationairregelklep kwam een sisend geluid weg, maar we hebben niet kunnen vinden. Overal gesproeid met remmenreiniger, maar geen veranderingen. Storing uitgelezen en daar kwam alleen maar uit dat hij het één en ander had afgeregeld..  ??? Verder mocht ik zelf bij de dealer even de stationairregelklep schoonmaken met remmenreiniger en daarna leek het perfect! Ik rij naar huis en 's avonds gaat weer het lampje branden. Rijden doet ie overigens ok.. Vanochten auto gepakt en toen merkte ik weer dat hij inhield bij lagen toeren. Heel lastig als je even vlug moet oversteken. Twee keer flink gasgeven en het is weg.

Sem

#111
Aangezien er telkens iets mis gaat met het beeld als ik teveel aan het typen ben ga ik hier verder met het vervolg(weet iemand overigens waarom? Na een aantal tekens flapt continu de teks naar beneden waardoor je niet kunt zien wat je doet... heel irritant!): Afijn.. vanmorgen dus inhouden weggereden, maar onder weg zie ik dat mijn lampje uit is gegaan! Verder ook goed rijden. Twee uur later wil ik weer naar huis rijden en start de auto... begint ie weer te zegen... tussen de 400 en 1250 toeren... Paar keer gasgeven en dan gaat het beter... Ook het overschakelen op lpg voel je dan veel meer. Het probleem doet zich dus overigens op beide brandstoffen voor! Voor mijn gevoel heeft de stationairregelklep er niets mee te maken, want hij houd in bij wegrijden...  Zeg t maar...   Ik begin mijn auto aardig uit te spugen.....  Hoe mooi hij ook is als ik hem was... telkens doen zich er nu dingen voor... 3 jaar lang zonder problemen, maar nu rond de 175000/180000km begint het gesodemieter....

Oja.. ook net reed ie weer als een speer... wel met lampje overigens, maar wel vermogen. vanmorgen  hield hij zelfs in toen ik even vollast in vrij laag toeren trok... in z'n 3... dan trekt het beest normaal de klinkers uit de straat... Nu begon hij te pruttelen

rogerV701998

Citaat van: Sem op 02-10-2010 19:14:06
Aangezien er telkens iets mis gaat met het beeld als ik teveel aan het typen ben ga ik hier verder met het vervolg(weet iemand overigens waarom? Na een aantal tekens flapt continu de teks naar beneden waardoor je niet kunt zien wat je doet... heel irritant!

Bij Internet Explorer even op Comptabiliteitsweergave  klikken, "dat gescheurde pagina" icoontje bovenin het scherm. Bij mij was het toen over.

henry classic v70

Citaat van: Sem op 02-10-2010 19:14:06
Aangezien er telkens iets mis gaat met het beeld als ik teveel aan het typen ben ga ik hier verder met het vervolg(weet iemand overigens waarom? Na een aantal tekens flapt continu de teks naar beneden waardoor je niet kunt zien wat je doet... heel irritant!): Afijn.. vanmorgen dus inhouden weggereden, maar onder weg zie ik dat mijn lampje uit is gegaan! Verder ook goed rijden. Twee uur later wil ik weer naar huis rijden en start de auto... begint ie weer te zegen... tussen de 400 en 1250 toeren... Paar keer gasgeven en dan gaat het beter... Ook het overschakelen op lpg voel je dan veel meer. Het probleem doet zich dus overigens op beide brandstoffen voor! Voor mijn gevoel heeft de stationairregelklep er niets mee te maken, want hij houd in bij wegrijden...  Zeg t maar...   Ik begin mijn auto aardig uit te spugen.....  Hoe mooi hij ook is als ik hem was... telkens doen zich er nu dingen voor... 3 jaar lang zonder problemen, maar nu rond de 175000/180000km begint het gesodemieter....

Oja.. ook net reed ie weer als een speer... wel met lampje overigens, maar wel vermogen. vanmorgen  hield hij zelfs in toen ik even vollast in vrij laag toeren trok... in z'n 3... dan trekt het beest normaal de klinkers uit de straat... Nu begon hij te pruttelen


Heb je niet ergens een vacuumlek....
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Sem

Daar hebben we ook al aan gedacht, maar dat zou je met die remmenreiniger direct moeten merken. Ht spruitstuk is er wel afgeweest natuurlijk... met LPG inbouw. Misschien moeten we daar nog eens sproeien. Vreemde is ook dat het niet altijd zo is.

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Sem

Citaat van: Misha op 02-10-2010 19:33:04
LMM ?

Tja... zeg t maar! Dat kwam er niet uit als storing... Kan ik zelf storing uitlezen?

henry classic v70

Citaat van: Sem op 02-10-2010 19:32:25
Daar hebben we ook al aan gedacht, maar dat zou je met die remmenreiniger direct moeten merken. Ht spruitstuk is er wel afgeweest natuurlijk... met LPG inbouw. Misschien moeten we daar nog eens sproeien. Vreemde is ook dat het niet altijd zo is.

Ben je met die remmenreiniger overal geweest dan, heb je alle slangen gehad??
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Sem

#118
Citaat van: henry classic v70 op 02-10-2010 19:37:36
Citaat van: Sem op 02-10-2010 19:32:25
Daar hebben we ook al aan gedacht, maar dat zou je met die remmenreiniger direct moeten merken. Ht spruitstuk is er wel afgeweest natuurlijk... met LPG inbouw. Misschien moeten we daar nog eens sproeien. Vreemde is ook dat het niet altijd zo is.


Ben je met die remmenreiniger overal geweest dan, heb je alle slangen gehad??

Nope..  ik keek erbij en stond er naar.. ofzow.. Ik zal even ergens zo'n busje vandaan toveren en eens lekker gaan sproeien. Blussertje erbij en gaan!

J. Hoeksema

Sem, pleur dat K&N filter er eens uit wat ik je laatst gegeven heb, gewoon om even te kijken of dit mogelijk het probleem oplost?  :eusa_think: