Sem's S70 2.5T.... Vaarwel.. & Welkom..

Gestart door Sem, 28-07-2010 14:09:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Sem

Citaat van: J. Hoeksema op 02-10-2010 20:01:49
Sem, pleur dat K&N filter er eens uit wat ik je laatst gegeven heb, gewoon om even te kijken of dit mogelijk het probleem oplost?  :eusa_think:

Tja.. kan ik eens doen, maar dat lijkt me toch niet het probleem. Tis wel het minste wat ik kan doen.  Maar uh.. weet iemand of ik zelf storingcodes kan uitlezen bij mijn '98er S70?

Misha

Citaat van: Sem op 02-10-2010 19:36:36
Citaat van: Misha op 02-10-2010 19:33:04
LMM ?

Tja... zeg t maar! Dat kwam er niet uit als storing... Kan ik zelf storing uitlezen?
die kunnen heeeeel ral zijn zonder storing.

eens eentje wisselen is zo gedaan.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Sem

Citaat van: Misha op 02-10-2010 20:20:42
Citaat van: Sem op 02-10-2010 19:36:36
Citaat van: Misha op 02-10-2010 19:33:04
LMM ?

Tja... zeg t maar! Dat kwam er niet uit als storing... Kan ik zelf storing uitlezen?
die kunnen heeeeel ral zijn zonder storing.

eens eentje wisselen is zo gedaan.

Sorry Misha, maar ik weet echt niet wat je bedoeld.

J. Hoeksema

Citaat van: Misha op 02-10-2010 20:20:42
Citaat van: Sem op 02-10-2010 19:36:36
Citaat van: Misha op 02-10-2010 19:33:04
LMM ?

Tja... zeg t maar! Dat kwam er niet uit als storing... Kan ik zelf storing uitlezen?
die kunnen heeeeel ral zijn zonder storing.

eens eentje wisselen is zo gedaan.

Kan je mooi even de lucht massa meter van Dane lenen. ::)

henry classic v70

Familie van elkaar zeker; allemaal Hoeksema's..........
Als de LMM van Dane hetzelfde is als die van jou zou je dat kunnen uitsluiten door ze te wisselen
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Sem

Ah.. nou snap ik Misha... :eusa_wall:  Hmm... dat kan ik wel eens doen ja! Dane's LMM lenen......  ;D

J. Hoeksema

Citaat van: henry classic v70 op 02-10-2010 20:57:57
Familie van elkaar zeker; allemaal Hoeksema's..........
Als de LMM van Dane hetzelfde is als die van jou zou je dat kunnen uitsluiten door ze te wisselen


Ja zeker... 8) ;D
Neef Dane heeft ook een 2.5T van hetzelfde bouwjaar 1998 dacht ik of een jaartje eerder dus 1997, maar dat maakt in dit geval dan voor de LMM dan niets uit. (zelfde motor type en beide geen electronische gasklep  :eusa_think:)

henry classic v70

Citaat van: J. Hoeksema op 02-10-2010 21:59:00
Citaat van: henry classic v70 op 02-10-2010 20:57:57
Familie van elkaar zeker; allemaal Hoeksema's..........
Als de LMM van Dane hetzelfde is als die van jou zou je dat kunnen uitsluiten door ze te wisselen


Ja zeker... 8) ;D
Neef Dane heeft ook een 2.5T van hetzelfde bouwjaar 1998 dacht ik of een jaartje eerder dus 1997, maar dat maakt in dit geval dan voor de LMM dan niets uit. (zelfde motor type en beide geen electronische gasklep  :eusa_think:)

Naast elkaar zetten en omwisselen, doet de LMM van Sem hetzelfde bij Dane's wagen dan weet je waar het aan zou kunnen liggen
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ludo

Citaat van: Sem op 02-10-2010 19:32:25
Daar hebben we ook al aan gedacht, maar dat zou je met die remmenreiniger direct moeten merken. Ht spruitstuk is er wel afgeweest natuurlijk... met LPG inbouw. Misschien moeten we daar nog eens sproeien. Vreemde is ook dat het niet altijd zo is.

Het spruitstuk maakt inderdaad grote kans.
Waarom het niet altijd voorkomt, is afhankelijk van de gasklepstand.

Sem

Citaat van: Ludo op 02-10-2010 23:19:05
Citaat van: Sem op 02-10-2010 19:32:25
Daar hebben we ook al aan gedacht, maar dat zou je met die remmenreiniger direct moeten merken. Ht spruitstuk is er wel afgeweest natuurlijk... met LPG inbouw. Misschien moeten we daar nog eens sproeien. Vreemde is ook dat het niet altijd zo is.

Het spruitstuk maakt inderdaad grote kans.
Waarom het niet altijd voorkomt, is afhankelijk van de gasklepstand.

Ok. Dank. Ik heb nog geen tijd gehad om dit te proberen, maar mijn gevoel gaat ook steeds meer richting de LMM...  Die van Dane had ik wel willen proberen, maar die kampt ook met inhoud-problemen...  Nu wil ik die van Niels proberen, alleen heeft hij een T-5....  Volgens ACTronics is dit dezelfde. Is iemand het daar niet mee eens?

Ludo

Citaat van: Sem op 06-10-2010 12:13:16
Is iemand het daar niet mee eens?

Dat zie je vanzelf.
Ander onderdeelnummer, én aan de stekkeraansluiting.

Sem

Citaat van: Ludo op 06-10-2010 12:16:26
Citaat van: Sem op 06-10-2010 12:13:16
Is iemand het daar niet mee eens?

Dat zie je vanzelf.
Ander onderdeelnummer, én aan de stekkeraansluiting.


Hoe makkelijk kan het zijn...  ;D

Sem

Zo... gisteren even de LMM gewisseld met die van Jeroen. Die heeft ook een 2.5T dus beter kon het niet....  Nu zo'n 40km gereden zonder problemen... Top dus! Het lampje blijft alleen nog wel branden terwijl die eerst juist af en toe uit ging! Ik vraag het gewoon nog een keer.... :"Is dit lampje zelf te resetten?"

Vage is alleen dat Jeroen zijn auto het tot nu toe goed doet met mijn LMM.... beetje vreemd of niet? Zou het komen omdat mijn auto getuned is?

R o b

Citaat van: rogerV701998 op 02-10-2010 19:20:32


Bij Internet Explorer even op Comptabiliteitsweergave  klikken, "dat gescheurde pagina" icoontje bovenin het scherm. Bij mij was het toen over.


[offtopic]: Held van de dag: dit probleem had ik ook! Thanks!  :eusa_clap:[/offtopic]


Ludo

Mooi dat er resultaat is.  :D

Citaat van: Sem op 07-10-2010 12:56:29
Het lampje blijft alleen nog wel branden terwijl die eerst juist af en toe uit ging! Ik vraag het gewoon nog een keer.... :"Is dit lampje zelf te resetten?"

Als je de juiste apparatuur daarvoor hebt: ja.   ;D


Citaat van: Sem op 07-10-2010 12:56:29
Vage is alleen dat Jeroen zijn auto het tot nu toe goed doet met mijn LMM.... beetje vreemd of niet? Zou het komen omdat mijn auto getuned is?

Inderdaad vreemd.
Wissel anders nog een keer terug om, kan ook een slechte stekkerverbinding zijn geweest.