875 T5 019 BLOGje: piepende achterklep; slotvanger gerepareerd

Gestart door GeertM2, 30-07-2010 14:32:00

Vorige topic - Volgende topic

BenC70ES

Citaat van: GeertM2 op 19-04-2011 20:39:33Even een paar van deze lampies besteld:
http://www.ipdusa.com/uploads/images_skus/7932S.jpg
a 7 euro per stuk!  :o  Maar goed, het werkt weer.

Die lampjes kan je gewoon in een electronicazaak kopen, kosten een paar cent, en steek je dan zelf in dat plastic socketje van je kapot lampje...   

Voor de volgende keer dan  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

GeertM2

Citaat van: BenC70ES op 19-04-2011 22:20:01
Citaat van: GeertM2 op 19-04-2011 20:39:33Even een paar van deze lampies besteld:
http://www.ipdusa.com/uploads/images_skus/7932S.jpg
a 7 euro per stuk!  :o  Maar goed, het werkt weer.

Die lampjes kan je gewoon in een electronicazaak kopen, kosten een paar cent, en steek je dan zelf in dat plastic socketje van je kapot lampje...  

Voor de volgende keer dan  ;)
Kun je me vertellen hoe je dat doet? Want ik krijg ze er met geen mogelijkheid uit...
inmiddels een uit elkaar gespat lampje verder... :(

snix

kabeltjes aan de onderkant lospeuteren, zitten om de onderkant gewikkeld (1 slag)

GeertM2

ok, gelukt! nu ff een paar van die lapjes halen en ik heb er weer een paar op reserve...

GeertM2

Mistlampen zijn uiteindelijk een behoorlijk samenraapseltje geworden:

• bumperroostertjes van Maartendb
  • mistlampen van stan81
  • een mistlamp schakelaar van de locale sloop
  • 9148880 104 108 relais van scantech
  • een J-relais van dirk
  • en een relais 213 wat ik niet nodig bleek te hebben...
:P
Maar het werkt! Hoe trots kun je je voelen over twee lampjes? ;)

elianmars

Citaat van: GeertM2 op 09-05-2011 21:48:03
Hoe trots kun je je voelen over twee lampjes? ;)

Ik ken het gevoel  ;D

jrkalf

Citaat van: GeertM2 op 09-05-2011 21:48:03
Mistlampen zijn uiteindelijk een behoorlijk samenraapseltje geworden:

• bumperroostertjes van Maartendb
  • mistlampen van stan81
  • een mistlamp schakelaar van de locale sloop
  • 9148880 104 108 relais van scantech
  • een J-relais van dirk
  • en een relais 213 wat ik niet nodig bleek te hebben...
:P
Maar het werkt! Hoe trots kun je je voelen over twee lampjes? ;)

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/09/1304952789-960.jpg
Dat is me een beste puist met licht!
Xenon?
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

GeertM2

Citaat van: jrkalf op 09-05-2011 22:50:24
Xenon?
Nee nee, gewoon H1 55w halogeen, en een beetje dreft!  :eusa_dance:

GeertM2

Citaat van: dbs1 op 10-05-2011 08:53:14
Citaat van: BenC70ES op 19-04-2011 22:20:01

€ 1,35 per stuk betaalde ik afgelopen zaterdag. Toch ruim minder dan € 7...
Heb nu wel een paar extra plastic piefjes waar ik was mee kan pielen en wat reserve lampjes van maken. En ach ja, op het gehele onderhoudsbudget zet het toch geen zoden aan de dijk!  ::)
Aan de andere kant, wie het kleine niet eert...  :azn:

GeertM2

Gisteravond nog een nieuw benzine filter geplaatst. Aircopomp afstellen stel ik nog even uit, airco doet het momenteel weer gewoon helemaal goed, zelf bij 29 graden in de file...   :eusa_think:

stan81

Citaat van: GeertM2 op 10-05-2011 00:51:09
Citaat van: jrkalf op 09-05-2011 22:50:24
Xenon?
Nee nee, gewoon H1 55w halogeen, en een beetje dreft!  :eusa_dance:

De lampen heb ik verkocht toen ze niet gepoetst waren... Leken wel op zo'n jaren '70 en '80 franse gele lampen. Weekje later heb ik ze weer gezien bij Geert in de auto, nog helderder dan kristal... Die waren echt weer als nieuw.

Mooi resultaat!

GeertM2

Inderdaad stan, er verzameld zich stiekem toch veel stof en vuil in een ogenschijnlijk dichte lampunit. Ben benieuwd hoeveel jaar jonger mijn koplampunits er uit zouden zien als ik ze een keer zou afwassen van binnen...

SirRutte

Citaat van: GeertM2 op 11-05-2011 13:38:21
Inderdaad stan, er verzameld zich stiekem toch veel stof en vuil in een ogenschijnlijk dichte lampunit. Ben benieuwd hoeveel jaar jonger mijn koplampunits er uit zouden zien als ik ze een keer zou afwassen van binnen...

Heb mijn koplampglazen een keer gewassen van binnen en buiten maar vond het maar weinig verschil maken. De grootste oorzaak van de doffe look van oude koplampglazen is toch wel steenslag..

GeertM2

Vandaag een hoop tijd uitgespaard dankzij het forum.
Ik had n.l. een electrische storing in de achterklep.
Als ik hem opendeed, ging de binnenverlichting even aan, totdat ik halverwege was met de klep, dan ging de binnenverlichting weer uit, maar de nummerplaat verlichting zwak branden. Ik vermoede al een kabelbreuk o.i.d., maar voor ik begon toch snel even op het forum gekeken. Ondanks de zoekfunctie van het forum vond ik toch een topic "Probleem met elektra in achterklep" met daarin symtomen die erg veel op mijn storing leken. Deze post gaf de gouden tip:
CiteerProbleem opgelost! Eerst een nieuw stukje tussen de massadraad gezet, maar die bleek het niet te zijn. Daarna nog een beetje aan die draadjes zitten pielen.

Toen zei Eveline (draadjes-vasthoudster bij solderen): Hé er zit een knikje in dat dunne zwarte draadje! En inderdaad, toen ik dat stukje stripte viel ie meteen uit elkaar. Draadbreuk dus. Vastgesoldeerd en niks meer aan de hand!

Dus ik meteen op dat dunne zwarte draadje af.

Ik heb er een nieuw stukje tussen gezet, en de eindjes netjes aan elkaar gesoldeerd met een stukje krimpkous erom. En jahoor, er is weer licht in het donker bij het inladen! De rest van de draadjes heb ik maar gelaten voor wat ze waren onder het mom van "if it aint broken, don't fix it".

Na half uurtje had ik de interrieur kapjes er weer op, soms valt het mee!  :eusa_dance:

Meteen even de kentekenplaat verlichting gefixt, lampjes vervangen en de glaasjes even door de afwas (met dreft); kraakhelder! ;)

Wat ik wel grappig vind is dat sommige kwaaltjes zich zo mooi van volvo tot volvo manifesteren. Vooral dan is zo'n forum een waardevol iets!  :eusa_clap:

GeertM2

Vandaag met plastidip gespeeld.

Eerst wat op de gril gespoten:

resultaat:

Vind het wel ok! Alleen nu nog wat aan de steenslag doen en een ander embleem.
In verhouding tot de grill zien de er niet uit. Dat krijg je als je het eens van echt dichtbij bekijkt! ::)