875 T5 019 BLOGje: piepende achterklep; slotvanger gerepareerd

Gestart door GeertM2, 30-07-2010 14:32:00

Vorige topic - Volgende topic

GeertM2

Ik had naast een spuitbus ook echte dip gekocht:

Ik had het idee mijn sleutel er wat mee op te lappen. Deze zag er namelijk zo uit:

Het rubber was zacht en kleverig, echt ranzig.

Na een tijdje snijden en schuren hou je de hard plastic kern over:

Even in de choco dip, en voila:

Ben niet helemaal super enthousiast over het resultaat, ziet er een beetje 80's uit. :eusa_think: Maar het is in ieder geval een stuk beter dan het was, en niet meer ranzig. Wat ik wel een voordeel vind, is dat de sleutel nu wat compacter is, zodat je sleutelbos niet zo dik wordt.  :)

GeertM2

En er was nog een stickertje binnengekomen:

Weet dat ik niet de enige ben op het forum, maar vond hem gewoon leuk. Met de G van Geert.  8)

GeertM2

Maandag is de auto afgekeurd voor de apk op een knokkelende aandrijfas (had ik nog niet eens gemerkt) en een speling op de fusekogel.  :(
Na het gefreubel is het dus tijd voor echt onderhoudt: twee draagarmen en een aandrijfas zijn besteld.
Binnekort tijd vinden om dit er onder te klussen, hopelijk nog voor de vakantie...

pwaes

waar heb je die aandrijfas gehaald en quanta qosta??

GeertM2

stan81

Citaat van: GeertM2 op 25-05-2011 16:29:53
420 incl bij de dealert.... :eusa_whistle:

Volgende keer effe bellen. Ik had je een goede 2dehandse heel wat goedkoper kunnen leveren...

GeertM2

Citaat van: stan81 op 25-05-2011 22:08:59
Citaat van: GeertM2 op 25-05-2011 16:29:53
420 incl bij de dealert.... :eusa_whistle:

Volgende keer effe bellen. Ik had je een goede 2dehandse heel wat goedkoper kunnen leveren...
Thanx for the offer, zal de volgende keer ff bij je checken.
Ik dacht trouwens dat jij alleen non turbo slopers had? Die aandrijfassen zijn niet uitwisselbaar voor zover ik weet.
Heb nu wel een mooie nieuwe natuurlijk... :)

GeertM2

Heb ik mijn aandrijfas binnen, zit er niet zo'n rekbout bij (ik heb bouten geen moeren), kan ik weer niet verder!  >:(
Zo'n bout hergebruiken lijkt me niet zo'n goed idee...
Je zou toch denken dat ze dat er standaard wel bijstoppen?Bij de draagarmen zitten ook keurig wat boutjes en moertjes....

Auk

Nieuwe sleutels zijn volgens mij het geld niet van dit type.

De bouten hergebruiken kan wel, is niet zo'n heel groot probleem. Maar het is inderdaad wel vreemd dat er geen bout bij zit, bij een balgset krijg je een setje van twee, een fractie van die ruime €400,-..

Auke
Volvo. for life

GeertM2

Nieuwe aandrijfas-rekbout heb ik inmiddel.
Maar nu blijkt de aandrijfas harstikke vastgeroest te zitten in de naaf!  ???
Iemand een tip die je die eruit krijgt zonder je wiel lager te mollen?

BarryB

Met een poelietrekker druk je hem zo uit het lager.

GeertM2

Kan het ook zijn dat hij met loctite vast zit?
Zo ja, zou het werken om de boel wat op te stoken, tot 150 graden ofzo, en hem er dan uit proberen te tikken?

BarryB

Citaat van: GeertM2 op 28-05-2011 20:13:23
Zo ja, zou het werken om de boel wat op te stoken, tot 150 graden ofzo, en hem er dan uit proberen te tikken?

Het is idd loctite, gewoon rustig aan de poelietrekker draaien en hij schiet er dan gewoon uit.

Gewoon met Beleid doen.

GeertM2

Citaat van: BarryB op 28-05-2011 20:17:15
Citaat van: GeertM2 op 28-05-2011 20:13:23

Het is idd loctite, gewoon rustig aan de poelietrekker draaien en hij schiet er dan gewoon uit.

Gewoon met Beleid doen.
Ok, heb geen poelietrekker maar kan wel wat fabrieken. Voordeel is i.i.g. dat de krachten niet via je wiel lager gaan..

Jack v

Blokje hout ertussen en een lekkere mep geven met een 5 kg moker.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.