875 T5 019 BLOGje: piepende achterklep; slotvanger gerepareerd

Gestart door GeertM2, 30-07-2010 14:32:00

Vorige topic - Volgende topic

GeertM2

Hij was eerder al gespot door een mede forummer, maar hier toch even een nette introductie van mijn nieuwe roffel.

Omdat mijn 850 2.0 T-5 met name motorisch wel erg slecht begon te worden heb ik besloten om naar een wat betere T-5 te gaan kijken met een wat duidelijkere historie.

Het is een orginele nederlandse handgeschakelde V70 2.3 T-5 uit 98 geworden met 260k kilometer op d'n tellert.

Er zitten veel opties op: Tracs, vol leer, electr schuifkantel, CC, Climat control, electrische stoel verstelling, stoel en achterbank verwarming, etc.

De motor heeft 240pk met de gevreesde ECM ETM. De orginele zit er nog op dus daar wil ik binnenkort preventief wat aan doen. De ETM blijk niet orgineel te zijn, de gele sticker zou aangeven dat hij ooit vervangen is door de "verbeterde" versie.

Ik heb er bij mesman Lpi op laten zetten met bruine injectoren voor het geval dat 240 pk ooit nog te weinig mocht blijken.  :evil:

Hier wat foto's:

Eerste klusje: De afneembare trekhaak was niet meer afneembaar toen ik hem kocht. De heb ik er helemaal af moeten halen, om hem op een aambeeld met een grote hamer uit elkaar te kunnen slaan. :evil: Alles los en schoon gemaakt, en met veel vet weer in elkaar. Hij gaat er nu weer strak op en af. Tevens een orgineel afdekkapje gehaald zodat roest niet nog een keer een kans krijgt.

Verder een setje privacy shades aangeschaft en natuurlijk meteen een forumsticker!  8)
Verder op het todo lijstje:

• magneet koppeeling airco stellen, heeft teveel spleet (uitgesteld, airco werkt eigenlijk gewoon weer...)
  • dakraam rubber (lekt heel soms)
  • XC70 bumperstrip
  • K&N inlegfilter
  • trekhaak afneembaar gemaakt
  • mattenset met custom logo
  • ABS controlles doorsolderen
  • bougies
  • mistlampen
  • audio upgrade
  • benzine filter
  • LMM
  • O2 sensor
  • Variabele interval relais 99
  • forumstickert
  • dynamo vervangen (revisie)
  • achterklep dedrading gefixt

Groeten, Geert

Snellebaksteen

Heb ik die woensdag bij Mesman zien staan?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

GeertM2

Citaat van: Snellebaksteen op 30-07-2010 14:39:02
Heb ik die woensdag bij Mesman zien staan?
Nee, dat was em niet, die van mij stond daar 5 weken terug.

UserID6342

Leuke introductie Geert :)  En ja, het is een plaatje !

GeertM2

Na het speuren naar een rammeltje in de bestuurders deur, vond ik de onderdeel los in de deur:

Rammeltje is nu weg, maar kon niet vinden waar het onderdeel hoort. Weet iemand wat voor onderdeel dit is en of het een noodzakelijke functie heeft?  :eusa_think:

haasje

is van het deurpaneel, exacte functie weet ik zo niet, maar denk dat het bedoeld is om rammeltjes te voorkomen :D

UserID6342

Zit dat ding niet, zoals Erwin zegt gelijmd op het deurpaneel om deze vast te houden ?  Dus tegen het rammelen ;D

daytonawim

Veel plezier, en vooral blijven lachen bij het afrekenen bij de pomp :-)

henry classic v70

Mooie wagen Geert, ziet er netjes uit :eusa_clap:
Dat plastic wat je in de deur vond zit aan je deurpaneel vast, als je deze eruit hebt kun je aan de groene lijm op de binnenkant van het paneel zien waar deze heeft gezeten. Het is een soort "steuntje" zeg maar
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

GeertM2

Bedankt voor de tips, weet nu waar het steuntje voor is.
Als ik het deurpaneel weer eens los heb zal ik kijken of het de moeite is om hem terug te plaatsen.

P.s. ik heb Diesel trouwens zowiezo niet overwogen, kosten zijn 1 aspect, maar je kunt het rijden, met alle respect, toch niet vergelijken met een 240pk T5?

Diederick

Geert,

Heb jij orgineel schuifkantel???

Zijn jou rubbers al vervangen??? of heb jij geen problemen met het raam

GeertM2

Citaat van: Diederick op 31-07-2010 13:28:52
Geert,

Heb jij orgineel schuifkantel???

Zijn jou rubbers al vervangen??? of heb jij geen problemen met het raam
Orgineel schuifkantel, met orginele rubbers. Tot nog toe geen problemen mee, maar ja, auto staat ook altijd binnen...  ;D  Hoezo?

Diederick

Die van mij is na de aflevering in 97 er in gezet daar webasto, maar ik vind dat ie bijhoge snelheid(tussen de 120 en 150) zo erg fluit,zo'n hele nare toon en erg veel geluid was ff benieuwd of jij daar ook last van had of iemand anders

GeertM2

Citaat van: )()()sT op 31-07-2010 11:23:17
On topic: mooie wagen! Wel even je uitlaatsteun bewerken. Door montage van de trekhaak hangen ze altijd wat scheef.
Dat mijn uitlaat scheef hing was me nog niet eens opgevallen, zal er eens naar kijken, thanx!

)()()sT

Er zijn 2 soorten haken, een met en een zonder trekhaak.
Doordat de trekhaak er nu tussen zit is de steun wat lager komen te hangen, vandaar.
Toen ik de originele pijp nog had hebben we die pootjes van de houder wat omhoog geduwd.