Motor wil niet starten na nieuwe koppakking

Gestart door patatras, 02-09-2010 22:17:11

Vorige topic - Volgende topic

LPGLE

natuurlijk kan je een injectie auto aanslepen . (handbak)

gewoon beetje snelheid maken en in z'n 2e versnelling laten opkomen  .Niet starten , maar alleen op contact .

Maar wat jij zegt met de onverbrande benzine , en de katalysator heb je helemaal gelijk .

V70geRwin

zijn er na de reset nog nieuwe foutcodes ingekomen?

Mr Rens

Citaat van: LPGLE op 06-09-2010 17:58:19
natuurlijk kan je een injectie auto aanslepen . (handbak)

gewoon beetje snelheid maken en in z'n 2e versnelling laten opkomen  .Niet starten , maar alleen op contact .

Maar wat jij zegt met de onverbrande benzine , en de katalysator heb je helemaal gelijk .

Aha dus als je systeem van stroom voorzien is kan het. Weer wat geleerd.
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

Mr Rens

Maar ik zou eens compressie gaan testen, misschien dat je blok geen compressie maakt door complicaties tijdens de pakkingwissel. Als het daarna niet duidelijk is zou ik de wagen gewoon naar de dealer brengen voor een diagnose, kost je een paar tientjes maar dan weet je iig waar het aan ligft, evt reparatie kun je altijd zelf doen.
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

patatras

Heb op internet wat gelezen over hydraulische klepstoters die door gebruik van verkeerde olie niet meer leeg kunnen lopen wat zou leiden tot niet sluitende kleppen. Heeft iemand hier ervaring mee? Er zit nu 10w40 olie in

Ik heb de klepdeksel er vandaag af gehaald en ga de hydraulische stoters morgen nog een keer leeg knijpen om het geheel opnieuw in elkaar de zetten.   

FreakControl

10w40 is de correcte olie voor een glt, dit lijkt mij dan ook vergezocht.

Maarja de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Rob850turbo

Als je het in de olie gaat zoeken , zoek je het wel heel erg ver.

LPGLE

Citaat van: patatras op 09-09-2010 01:12:41
Heb op internet wat gelezen over hydraulische klepstoters die door gebruik van verkeerde olie niet meer leeg kunnen lopen wat zou leiden tot niet sluitende kleppen. Heeft iemand hier ervaring mee? Er zit nu 10w40 olie in

Ik heb de klepdeksel er vandaag af gehaald en ga de hydraulische stoters morgen nog een keer leeg knijpen om het geheel opnieuw in elkaar de zetten.   
dat verhaal gaat alleen op bij de zetec motoren van ford  .

LPGLE

je hebt toch niet je in- en uitlaat nokkenas omgewisseld ???  bij de-/montage

EVV

Auto heeft even gelopen na de reparatie, dus dat lijkt me sterk.

Rob850turbo

Eerst eens de basis dingen checken,

Timing nokkenassen en krukas.
Vonk op bobine kabel en op bougie's
Evt nieuwe of goed schoongemaakte bougie's er in
brandstof druk
en natuurlijk een compressie test

LPGLE

Citaat van: Rob850turbo op 09-09-2010 12:08:11
Eerst eens de basis dingen checken, .
Vonk op bobine kabel en op bougie's
Evt nieuwe of goed schoongemaakte bougie's er in

inderdaad daar zeg je ook wat , als een bougie een keer flink nat is geweest , willen ze heel vaak de geest geven .

en de nokkenassen kan je best omwisselen , het past  ....
Heb een keer na 3 maand  dat ik het uit elkaar had gehaald een blok weer opgebouwd , en maakte bij twijfel dezelfde fout .
Ik kreeg de tekens van de distributie maar niet goed op tijd  ....tot dat  ... :eusa_wall:
Of hoort dit nu bij de sleutelblunders  :eusa_doh:

Rob850turbo

Soms willen bougie's niet meer vonken nadat ze nat geweest zijn.

onderzoek vanaf basis beginnen

joebar

Citaat van: LPGLE op 09-09-2010 11:45:14
Citaat van: patatras op 09-09-2010 01:12:41

dat verhaal gaat alleen op bij de zetec motoren van ford  .
En bij de 2 liters vande discovery van land-rover, en bij een opel heb ik ook al eens geen compressie gehad hierdoor

Rob850turbo