Klepsteelrubbers en olieverbruik

Gestart door Ludo, 01-09-2010 09:06:45

Vorige topic - Volgende topic

LPGLE

sticky rings ???  oftwel klevende zuigerveren ?

Paar cc's ATF olie een nacht op de zuigers laten staan .
Bougies eruit laten . En volgende ochtend doorstarten tot er geen oliecompressie kan zijn in de cilinder .

Eenvoudig trucje , en werkt prima als ze vast zitten .

En niet zeggen dat ATF olie een lapmiddel is ;)

thuur

Citaat van: Sbv op 03-09-2010 12:13:01
\Nadat het complete jt uitlaat systeem erop zat wel veel blauwe walm gehad. Terug naar originele uitlaat en weg was het walmen ???? Turbo heeft er nu 272000 km opzitten die zal een keer vervangen worden

Zeker katloos? Een kat houdt veel blauwe rook tegen.

Gr 8)

)()()sT

Volgens mij had Sander een JT met racekat. Maar toch roken... erna niet meer.

jrkalf

Mooie topic split, waarvoor dank. Dat schoont m'n blog een beetje op :)
Morgen is de dag van de waarheid, dan gaan we weer even naar de auto kijken.

Wat doet de atf olie trouwens wat een motor flush niet doet? Ik ben wel benieuwd en ben een en al oog.
http://www.forteuk.co.uk/product.php?id=43/Advanced_Formula_Motor_Flush
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Sbv

Zoals Joost al aangaf had ik een jt systeem met racekat.

Wout309t

Het punt zit hem meer in het feit dat er bij een 3" uitlaat minder tegendruk is, dus dat er eerder olie langs je klepgeleiders 'gezogen' wordt bij gas los. Ook je turbo afdichtingen slaan sneller door.

Dit heb ik zelf (en anderen) ervaren bij het wisselen naar een andere uitlaat. Beiden zonder kat en geen Volvo btw...
2011 V70 2.0T R-Design MT

LPGLE

Citaat van: jrkalf op 03-09-2010 14:59:21
Wat doet de atf olie trouwens wat een motor flush niet doet? Ik ben wel benieuwd en ben een en al oog.
Ik weet niet welk bestandsdeel in de ATF olie zo'n 'wondermiddel' is , maar het wordt veel toegepast als week middel en reiniger .
Ik was overtuigd van de kwaliteit van de ATF toen ik het thermostaat huisje ( die torx) met geen mogelijkheid loskreeg .
Ik heb 2 dagen het ding volgedruppelt met ATF ( 2x per dag ) het torx gat vol laten lopen met ATF en er iets overheen knoeien.
De 3e dag met de bit en de ratel...alsof het bijna geen kracht meer koste .Zo in één keer los .
Mercedes vito/sprinter diesel verstuivers die vast zitten , laagje ATF er over heen....etc.
Motorspoelingen worden ook vaak met ATF gedaan, motor een kwartier laten draaien op ATF .

Ludo

Ha mijn eigen topic.  :eusa_dance:  ;D

Ik heb er nu 620km opzitten na de reparatie van de klepsteelrubbers.
Morgenvroeg weer eens kijken, of er wat op de stok hangt...
Het is zowieso geen nutteloze reparatie geweest, de oude rubbertjes waren knetterhard, en de auto rijd beter.
Ook stationair draait ie stabieler.
Echter het doel, was het olieverbruik.
Ik ga het nog even aanzien, maar als het doel niet gehaald word, tja dan is het zo.
De verwachting lag hoger...

De tip met de ATF is wellicht ook nog een goed idee.

Vulk

Wat zijn de verder plannen nu Ludo?

BenC70ES

Bij mij is het olieverbruik na nieuwe klepsteelrubbers toch aanzienlijk gedaald. En heb nog de orginele turbo zitten.

Jammer dat het niet de volledige oplossing was Ludo.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

BenC70ES

Citaat van: verburgh op 01-09-2010 21:33:08
Citaat van: Dirk342 op 01-09-2010 21:29:06
Kop hoeft er toch niet af ??  Als je de cilinders op druk kunt zetten mbv een compressor kan de kop gewoon blijven zitten en hoeft alleen het kleppengedeelte eraf.
Daar hoor ik verschillende verhalen over ???

Staat gewoon in Vadis hoor.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

jrkalf

Citaat van: BenC70ES op 03-09-2010 19:27:10
Citaat van: verburgh op 01-09-2010 21:33:08
Citaat van: Dirk342 op 01-09-2010 21:29:06
Kop hoeft er toch niet af ??  Als je de cilinders op druk kunt zetten mbv een compressor kan de kop gewoon blijven zitten en hoeft alleen het kleppengedeelte eraf.
Daar hoor ik verschillende verhalen over ???

Staat gewoon in Vadis hoor.
&*kuch* terug naar de afsplitsing van mijn draad: bij mij moet het waarschijnlijk eraf vanweg een mogelijk lekke koppakking.. vandaar de verwarring

shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

)()()sT

Toch best apart dat er zoveel verschil is in de levensduur van die dingen. Thuur kampt ermee met een blok met 4 ton, Rogé heeft de 2 ton niet eens aangetikt. Wat heeft jouw wagen gelopen Ludo?

Ik kamp dus ook met (hopelijk) turbo problemen maar heb nog steeds "0" olieverbruik en nul-rook.

Misha

Citaat van: Ludo op 03-09-2010 17:49:58
Ha mijn eigen topic.  :eusa_dance:  ;D

Ik heb er nu 620km opzitten na de reparatie van de klepsteelrubbers.
Morgenvroeg weer eens kijken, of er wat op de stok hangt...
Het is zowieso geen nutteloze reparatie geweest, de oude rubbertjes waren knetterhard, en de auto rijd beter.
Ook stationair draait ie stabieler.
Echter het doel, was het olieverbruik.

:eusa_think:

Dit is een bekend probleem, stationairloopcultuur en olieverbruik...
Blok van voor week 34 uit 1996 soms ? :evil:
En waren het verse en frisse klepsteelrubbertjes ? 8)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

jrkalf

Citaat van: )()()sT op 03-09-2010 19:55:25
Toch best apart dat er zoveel verschil is in de levensduur van die dingen. Thuur kampt ermee met een blok met 4 ton, Rogé heeft de 2 ton niet eens aangetikt. Wat heeft jouw wagen gelopen Ludo?

Ik kamp dus ook met (hopelijk) turbo problemen maar heb nog steeds "0" olieverbruik en nul-rook.

De rooie GLT die ik had deed bij 3 ton even een krukas keerringetje en was daarna weer kurk droog. Maar ik vermoedt dat ik deze ook wel weer droog krijg. Tis alleen niet goedkoop.
shRek is verkocht!
---