Justin-850: andere Motorkap en voorschermen!

Gestart door Justin-850, 01-10-2010 19:39:58

Vorige topic - Volgende topic

Justin-850

Citaat van: peteRRR op 17-06-2011 10:13:49
Nou dat is een hele mooie prijs,en goed dat het weer netjes is.

Wat vraag die monteur voor een interne motor tuning,zeg maar H profiel drijfstangen,lagerschalen,zuigers etc etc. ;D

Groet.

Haha, zal 't hem eens vragen :D

Nee, zonder gekheid, het is echt super op deze manier. Dan blijft autorijden ook leuk! Distributieriem destijds vervangen voor 250,-. Endlink vervangen voor 50,-, APK voor een tientje met mijn vorige auto, hoefde niks aan te gebeuren :D

Dus ik ben een zeer tevreden mens!

Gr. Justin

Justin-850

Heb de bandjes afgelopen dinsdag op kunnen halen en direct laten monteren bij m'n oude werkgever!

Het zijn Kumho Ecsta Le Sport 215/45 ZR17 banden geworden! Netto prijs was normaal gesproken 135,- Maar, gelukkig werk ik op de sector mobiel van het ROC in Apeldoorn, en daardoor heb ik een korting kunnen bedingen van maarliefst 42,7% korting gekregen   :laugh: Ik heb daarna de banden laten monteren en balanceren door een oud collega voor drie tientjes (na werktijd, in de werkplaats van de baas  :eusa_angel: ) Dus ik was voor 406,- helemaal klaar! En allemachtig, wat een verschil is dat zeg! Helemaal geen trillingen meer  :eusa_drool: PRACHTIG! Ben zo blij!!! :D

Vanmiddag nog even laten uitlijnen zodat m'n gloedje nieuwe banden niet weer scheef af gaan slijten en dan kan ik weer volop genieten van m'n Roffel! :P

Gr. Justin

SirRutte

Goed bezig! Le Sport dat zijn de KU39's toch? Die heb ik ook op het oog als volgende set ;)

Justin-850

Klopt, zijn inderdaad KU39's ;) Ik kan er alleen nog geen oordeel over geven hoe ze op de lange termijn bevallen :P Maar tot nu toe perfect!

Justin-850

Whoops!!!! Gisteren op de A1 bij Apeldoorn (moest de auto even droogrijden nadat ik hem afgespoeld had bij de wasbox) tijdens het invoegen een grote stoomwolk achter de auto en een rood lampje op het dashboard!!!!! Bleek de onderste slang van de radiateur losgekomen! De slangklem is overleden aan de gevolgen van roest.......

Tegelijkertijd dat ik de ANWB aan het bellen was passeerde aan de andere kant een afsleepwagen van de ANWB, deze seinde naar me en ik stond vervolgens vijf minuten later op de lepelwagen :D Een enkeltje Brezan gedaan voor 5 liter koelvloeistof en een andere ANWB medewerker, die zelf ook een 850 reed :D, heeft de slang weer netjes bevestigd met een vers klemmetje :D Koelvloeistof d'r in, even laten lopen en het roffelen kon vervolgd worden  ;D

Gelukkig geen schade o.i.d., de motor was gelukkig niet warm.........ik daarentegen wel behoorlijk  :evil:

Zal 'm nu maar weer eens goed verwennen met een poetsbeurt, ik zie dit als een teken dat ie de volledige wasbeurt wil i.p.v. even snel afspoelen voor een eurootje :P

Gr. Justin

Jack v

Had je niet beter een andere foto kunnen plaatsen, dit kun je ons toch niet aandoen :-[.
Maak hem dan met dichte motorkap ;)

goed dat je het zo op hebt kunnen lossen ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

SirRutte

Was wel even schrikken zeker? Gelukkig is het goed afgelopen!

Ik heb bij mijn wagen laatst beide slangenklemmen van de radiateur vervangen omdat ze zo verrot waren.. Bij het losmaken brak de oude vrijwel direct af! Zo zie je maar weer dat je jezelf een hoop ongemak kan besparen door dit soort dingetjes preventief te vervangen.

Justin-850

@Jack V: Sorry..... :P Zal zodra ie gepoetst is een paar artistieke foto's plaatsen :D

@ SirRutte: Was inderdaad schrikken ja  :-X  Ik ga in ieder geval z.s.m. ook de bovenste klem vervangen, maarja...... dan loopt er weer een boel kvstof uit.... :-\ Maarja, beter een vaatje koelvloeistof kopen a 13,- dan motorschade :D

Gr. Justin

maruska

justin, gewoon ff aftappen en filteren, en hergebruiken.. kan prima
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Wout309t

Goeie tip, de mijne zijn ook niet zo best...
2011 V70 2.0T R-Design MT

arjen850

Bij de montage van een volgende nieuwe radiateur toch ook maar de slangklemmen vervangen dan? :angel: ;D

maruska

vergeet niet om een extra slangklem om de olie koppeling te doen.. "just in case/safe"
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Justin-850

Citaat van: arjen850 op 28-06-2011 10:32:45
Bij de montage van een volgende nieuwe radiateur toch ook maar de slangklemmen vervangen dan? :angel: ;D

Jeps :P Best wel een beetje dom geweest :P Hahaha!

@Maruska: Welke olie koppeling? :P Ben niet zo'n techneut wat dat betreft hoor (A)

V70 classic

Citaat van: maruska op 28-06-2011 10:43:33
vergeet niet om een extra slangklem om de olie koppeling te doen.. "just in case/safe"

Gewoon van die luxe ggebruiken met zo een bout.
Daar gebeurd niets mee tot ze zijn doorgeroest, en daar heb je dan weer RVS voor  ;) .
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

)()()sT

Citaat van: maruska op 28-06-2011 10:43:33

Zitten die dan bij een N/A?

;)