Digitale camera ervaringen?

Gestart door nOOb, 24-03-2004 20:37:05

Vorige topic - Volgende topic

Thys

Je zult hem wel missen. Hopen dat de kosten te overzien zijn :eusa_pray:

Oja, zaterdag ook spelen met een Canon 28mm 2.8. Kost zo weinig dat ik hem er wel bij wil hebben.

viking_in_shorts

Citaat van: Thys op 21-08-2013 14:33:37
Je zult hem wel missen. Hopen dat de kosten te overzien zijn :eusa_pray:

Oja, zaterdag ook spelen met een Canon 28mm 2.8. Kost zo weinig dat ik hem er wel bij wil hebben.

Hij kost ca €120 en ze hebben een "repareer zonder kostenopgaaf" tot sek 1000.
Ik hoop het :eusa_pray:

Laurent

Ach, ik ken het. Heb een lens met schimmel, exemplaar van een ander merk kost je ca. 100 euro. Maar dat ding heeft zo'n fijne bokeh en is zo heerlijk scherp verder. Toch maar eens laten reinigen denk ik. Ding doet op Ebay nog grif 200 euro. Voor de liefhebbers, het gaat om een Sigma 24mm 2.8 super wide II macro.

Je ziet hier op deze foto rondom de lampen duidelijk viezigheid, maar gelijktijdig ook de scherpte.

Trafficlight crossing with long shutter by Sporingerdam, on Flickr

Laurent

En de collectie flitsers weer eens uitgebreid... Nu kan ik ook met de nieuwe body flitsen (Sony heeft bedacht dat er een nieuwe ISO schoen moest komen, nu gelijkend aan de normale).

Thys

Citaat van: Laurent op 22-08-2013 01:37:14
Ach, ik ken het. Heb een lens met schimmel, exemplaar van een ander merk kost je ca. 100 euro. Maar dat ding heeft zo'n fijne bokeh en is zo heerlijk scherp verder. Toch maar eens laten reinigen denk ik. Ding doet op Ebay nog grif 200 euro. Voor de liefhebbers, het gaat om een Sigma 24mm 2.8 super wide II macro.

Je ziet hier op deze foto rondom de lampen duidelijk viezigheid, maar gelijktijdig ook de scherpte.
http://farm3.staticflickr.com/2361/5740698922_05ca9e875c_z.jpg
Trafficlight crossing with long shutter by Sporingerdam, on Flickr

Mooie plaat!

Ik heb mezelf vanmiddag een Canon 28mm 2.8 cadeau gedaan. Niet omdat ik hem zo nodig had, maar hij was te goedkoop :eusa_shifty: En nu kan ik de 24-70 2.8 wat vaker thuis laten, dat scheelt een boel gewicht.

Verder vanmiddag de Canon 100-400 L in handen gehad. Die gaat er ook binnenkort komen...

Driven2Shine

Wat ik graag nog zou willen is een mooie 10mm lens zodat ik van korte afstand toch een gehele auto op de plaat kan zetten.
Mijn werkplaats is te klein om van afstand een plaatje te schieten en dat ook nog eens alles er op staat wat ik wil.

Panorama is geen optie, dat vertekend te veel.

Laurent

Thanks.
Citaat van: Thys op 24-08-2013 21:32:46
Ik heb mezelf vanmiddag een Canon 28mm 2.8 cadeau gedaan. Niet omdat ik hem zo nodig had, maar hij was te goedkoop :eusa_shifty: En nu kan ik de 24-70 2.8 wat vaker thuis laten, dat scheelt een boel gewicht.
Is voor mij dus een reden dat ik de 50mm veel meesleep. Heerlijk lensje, retescherp en lichtsterk (1.4). Fijn speelgoed.

jeroen74

Krijg je met een 10mm niet (enorm) verstoorde verhoudingen? Alsof je de auto via een lachspiegel heb gefotografeerd? :eusa_think:

viking_in_shorts

Citaat van: Driven2Shine op 24-08-2013 21:43:07
Wat ik graag nog zou willen is een mooie 10mm lens zodat ik van korte afstand toch een gehele auto op de plaat kan zetten.
Mijn werkplaats is te klein om van afstand een plaatje te schieten en dat ook nog eens alles er op staat wat ik wil.

Panorama is geen optie, dat vertekend te veel.

Geloof me. 10 mm vertekend. Méér dan panorama

Marc O.

Beter een 35mm nemen idd.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Driven2Shine

Hmm dan ga ik mij nog eens verder inlezen op eosdigitaal want ik begreep dat het wel meeviel met name het duurdere segment glas.

Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen.

Is een losse 35mm beter als de 17-85 die ik nu heb van Canon dan?

viking_in_shorts

Citaat van: Driven2Shine op 24-08-2013 21:54:32
Hmm dan ga ik mij nog eens verder inlezen op eosdigitaal want ik begreep dat het wel meeviel met name het duurdere segment glas.

Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen.

Ik heb een 10-22
Kan je wel wat voorbeelden laten zien van vervorming als je wilt ;)

Driven2Shine

viking_in_shorts

Zal morgenavond worden. Ben nu aan het bank-liggen

Marc O.

Citaat van: Driven2Shine op 24-08-2013 21:54:32

Met een 17-85 zul je, volledig uitgezoemd, meer op je foto kunnen krijgen natuurlijk. Of bedoel je dat niet?
...The Nile isn't just a river in Africa...