Tankklepje V70

Gestart door niwesa, 13-11-2010 16:15:44

Vorige topic - Volgende topic

niwesa

Heb alle topics hier over al gelezen, maar geen oplossing gevonden. Mijn tankklepje wil dus niet meer open.
Schakelaar doorgemeten, is in orde.

Op de draad naar het motortje komt ook geen spanning.

Tevens werkt de knop voor de achterklep ook niet, hoewel ik mij afvraag wat die doet of moet doen.

Ergste van alles is echter dat ik bij het motortje van de achterklep nergens een palletje vind waarmee ik hem alsnog kan openen.

Ook in het boekje staat hier niets over. Weet ook niet onder welke zekering dit valt.

Is er ook nog ergens een relais bij betrokken?

Wie o wie weet het wel?
Verkoopt helaas zijn mooie V70

henry classic v70

De bekleding losmaken aan de zijkant zodat je met je arm wat ruimte hebt (het makkelijkste is om het er helemaal uit te halen........)
Dat palletje is eigenlijk een vierkant stuk plastic wat voorbij de vulpijp zit zeg maar, deze kun je naar je toe halen waardoor het klepje open gaat.
Dirk en ik hebben dit ook gedaan toen mijn klepje niet meer open ging.
Toen het klepje open was is het slotje eruit gehaald en hebben we er zo'n 855 noodvoorziening draadje aan vast gemaakt.
Storing niet gevonden dus mijn klepje moet open met dit draadje (tank maar 2/3x per jaar, rijd op gas.....)
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

niwesa

De vulslang kan ik niet eens zien. Had alles verwijderd. Ik heb de schakelaar doorgemeten. Die werkt dus.
Vervolgens de multitester op de draden van het motortje geplaatst. Die zou dan toch, als je de schakelaar bedient, spanning moeten krijgen. Maar dat gebeurd dus niet. Nu kan ik me niets ander voorstellen dan dat het motortje via een relais geschakeld wordt. Immers op het motortje zitten behoorlijk dikke draden, trekt denk ik ook redelijk veel stroom.
Maar op de schakelaar zitten dunne draden. Mijn gedachte is dan ook dat er een relais kapot zou kunnen zijn.

Heeft iemand misschien een overzichtje met alle relais?

Maar dat palletje vind ik dus echt nergens.

henry classic v70

Je moet ook met je arm dat gat in waar dat zwarte draad loopt, op de 2e foto zie je dat witte ding en daarachter nog zit dat hendeltje/palletje.........
Ik hield er een paar flinke schaafplekken aan over (onderarmen zijn vrij fors...)

niwesa

Daar zijn mijn armen te dik voor  :-X.

Morgen zal ik eens kijken of ik even 12 volt op het motortje kan zetten. Als dat werkt weet ik in elk geval waar ik moet zoeken.

Maar ik ga er wel een koortje aan maken.  :eusa_dance:

cas

zat er niet standaard een reserve palletje in je kleppie? dat je hem gewoon kan mollen  ;D 
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

niwesa

Als ik hem weer open heb zal ik kijken, geen idee eigenlijk, is mij nooit opgevallen.

cas

ben benieuwd, staat me iets van bij namelijk van toen ik v70 reed.  :) iemand anders ff kijken in zn V ? dan kan je als je er met je handjes niet tussen kan lekker slopen  ;D

niwesa

Wat mij nu te binnen schiet, is dat ik de laatste tijd telkens een tikje hoorde. Het geluidje kwam/komt onder het stuur vandaan. Dacht eerst dat het een kraakje/tikje was. Maar daar was het eigenlijk te regelmatig voor. Nu denk ik toch dat het misschien een realis is wat staat te tikken.

Zitten daar relais?

Ben nog niet zo van het slopen, maar ben wel benieuwd of er een reserve pinnetje aanwezig is.

cas

bij de achtvijtig zitten er zeer zeker een hoop relais. schroef even je paneel weg, zie je het vast wel. en dan even zonder rijden..... wellicht dat je het dan kan traceren?

henry classic v70

Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar...
Bij mij is ook alles goed aangesloten achter het deurpaneel, schakelaar vervangen door een goed werkende schakelaar, motortje eruit gehad 12v op gezet en werkte gewoon.......
Als er dus wel een relais wordt gebruikt hoor ik dat natuurlijk ook graag (ook waar deze dan zit)

niwesa

Natuurlijk laat ik dat weten. Dat is nou het leuke hier, dat je dit soort dingen kunt delen.  :eusa_angel:

cas

Citaat van: niwesa op 13-11-2010 21:34:06
Natuurlijk laat ik dat weten. Dat is nou het leuke hier, dat je dit soort dingen kunt delen.  :eusa_angel:

wat doe je nog achter je pc dan, hopsakee, naar buiten en testen  ;D   je kan ons toch niet zo lang in het ongewisse laten  ;)

niwesa

Moest net mijn dochter ophalen, 15 km. gefietst. Dus tijd om uit te rusten. Morgen lekker even kijken als het licht is. :police:

henry classic v70

In een ander topic over een weigerend tankklepje heeft Sander deze foto's voor mij gemaakt.
Daar zie je goed waar dat palletje zit; net na dat rubberen hoesje (de foto's zijn genomen uit een S70 dus de beugel die je ziet is anders)
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,41490.msg894884.html#msg894884

Nu ik zo die foto's weer bekijk twijfel ik wel of je nou dat palletje naar je toe moet trekken of van je af moet duwen....