EGR-klep op Tdi

Gestart door denkweb, 27-03-2004 18:58:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elmarconi

#240
Citaat van: 850newbie op 08-05-2008 17:42:54
Tyrap om precies te zijn

Nou, ik dacht ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Tie-wrap, maar ff googlen:

http://www.materiaal.nl/phuni/page.php?ta=110&cc=3&pid=910&h=1

CiteerDe Thomas&Betts kabelbanden worden gekenmerkt door het RVS lipje. Als een der eersten slaagden zij erin dit te patenteren en de kabelband internationaal bekend te maken onder de naam Ty-Rap. Later kwamen de 100% nylon kabelbanden.

http://www.tnb.com/ps/pubint/index.cgi?a=get_sub&cid=2

Tot zover uw dagelijkse dosis nutteloze info!

--
Autogas Inside . . .

Herminator

#241
Ik heb nu 2 plaatjes om de egr geheel te verwijderen. Verder een normale pakking en een metalen pakking.
Maakt het nog uit of de metalen pakking boven of onderin moet?

Edit---

Ik kreeg de onderkant niet los. Daar is zo weinig ruimte.... >:(
Ik heb nu alleen een plaatje aan de bovenkant gedaan. Dan is dat in inder geval nu echt dicht. :eusa_whistle:

bupozaanstad

#242
Ook weer leuk om te weten dat bij mij de ERG al sinds 2005 buiten gebruik is gesteld, deze foto is gemaakt onder de motorkap van mijn huidige 855 TDI. Jammer dat de poster een gast was en geen forumlid, ik ben nog steeds aan het graven van zijn geschiedenis.

Citaat van: winters op 07-09-2005 08:54:38
nou dan ben ik je voor, hierbij een foto van volgens mij het juiste deel van de motor met het gele slangetje afgebonden (goed zo??)

http://img369.imageshack.us/img369/875/dscf08839ds.th.jpg





MICHEL306

#243
ok   afknijpen maar eens proberen ga niet afdoppen want zoals ik de foto bekijk denk ik ....de druk in je uitlaat die dus je tubo aandrijft wordt door deze klep geregeld, daardoor komt er uitlaatgas in je inlaatsysteem...het is dus een soort overdruk ventiel dat door een vacuumklep wordt bedient...maar zit ook een veer i n de klep die overdruk moet voorkomen in je uitlaat.(te veel turbo toeren ) en dus een hogere vullingsdruk in de inlaat.ik denk dus dat het meer is dan alleen millieu.
als ik niet afdop hou ik altijd nog de veer in de klep als beveiliging voor de turbo en dus inlaatdruk..of denk ik nu    of denk ik nu niet :eusa_think:

FrancoisFFFP

Het was even zoeken... Maar gevonden. Al jaren ergerde en schaamde met kapot over die zwarte rook. :-\
Het ergste was zomers in de bergen. En dan nog met een stel motoren achter je... Euh ik woon in bergen...
Maar goed, een rubber dopje van 0,10 NLG (uit de vliegerwinkel) op het nippeltje en KLAAR.
Geen rook meer. Start iets lastiger bij kou.
Verbruik nog niet gemeten.
Super Forum

kyro

Citaat van: FrancoisFFFP op 05-12-2008 13:21:49
Start iets lastiger bij kou.



duurt ook iets langer voordat tie op temp. is

in de zomer sluit ik 'm af
in de winter weer aan

elianmars

Citaat van: MICHEL306 op 08-11-2008 17:24:20
ok   afknijpen maar eens proberen ga niet afdoppen want zoals ik de foto bekijk denk ik ....de druk in je uitlaat die dus je tubo aandrijft wordt door deze klep geregeld, daardoor komt er uitlaatgas in je inlaatsysteem...het is dus een soort overdruk ventiel dat door een vacuumklep wordt bedient...maar zit ook een veer i n de klep die overdruk moet voorkomen in je uitlaat.(te veel turbo toeren ) en dus een hogere vullingsdruk in de inlaat.ik denk dus dat het meer is dan alleen millieu.
als ik niet afdop hou ik altijd nog de veer in de klep als beveiliging voor de turbo en dus inlaatdruk..of denk ik nu    of denk ik nu niet :eusa_think:


Daarvoor is de wastegate uitgevonden  ;)

Trapper

Net ook even de tyrap truc uitgehaald. Slangetje bovenlangs geleid en dubbelgevouwen, Tyrap erom en planken maar. Ongelofelijk wat een verschil. Nog een klein pluimpje! Voorheen legde ik gewoon een streep op het wegdek (krom pijpje...).

Nu zie ik na een straal gas nog gewoon de koplampen van de automobilist achter mij  ;D

v40pokemon

Helemaal verwijderen is toch het beste. Ik heb ook zo ongeveer 50.000km rondgereden en rondom de EGR was alles vet en smerig. Nu heb ik alweer enige tijd 2 plaatjes gemonteerd en dat lijkt goed te gaan.
In ieder geval helemaal verwijderen, anders krijg je alleen maar vet...

elianmars

Citaat van: v40pokemon op 03-04-2009 11:04:49
Helemaal verwijderen is toch het beste. Ik heb ook zo ongeveer 50.000km rondgereden en rondom de EGR was alles vet en smerig. Nu heb ik alweer enige tijd 2 plaatjes gemonteerd en dat lijkt goed te gaan.
In ieder geval helemaal verwijderen, anders krijg je alleen maar vet...

De mijne is ook helemaal verdwenen. Waarom zou je 'm laten zitten als-ie toch niet meer mag meedoen  ;D

Gunnar

In belgie moet hij blijven zitten voor de keuring.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

elianmars

Citaat van: Gunnar op 03-04-2009 23:22:27
In belgie moet hij blijven zitten voor de keuring.

Ach, dan schroef je 'm er toch voor 1 dagje weer tussen (net zoals ik deed met de originele downpipe van m'n T-5  ;D)

Gunnar

Plaatjes zien ze ook niet als ze een beetje deftig op maat gemaakt zijn.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

nakkie

Bij mij hebben ze op de keuring nog nooit onder de motorkap gekeken. Alleen roetmeting en die zou nu dus beter moeten worden.

thuur

Citaat van: nakkie op 08-04-2009 15:34:54
Bij mij hebben ze op de keuring nog nooit onder de motorkap gekeken. Alleen roetmeting en die zou nu dus beter moeten worden.

Hoe willen ze dan controleren of de accu vast zit ???


Gr :eusa_think: