EGR-klep op Tdi

Gestart door denkweb, 27-03-2004 18:58:06

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

)()()sT

Dieselross

Oke, maar als je het lampje laat branden weet je ook nooit of er een andere storing zich voordoet, enige manier is dus softwarematig aanpassen.... 

)()()sT

Juist. Soms kan het leven zo makkelijk zijn  :) ;)

Dieselross

Dat is ook zo... weet je ook waar dat kan en voor hoeveel?

elianmars

Ik weet dat in ieder geval Fasttech het kan.

www.fasttech.nl

V70 classic

Volvo kan het ook maar wil het niet  :eusa_wall: .
Ik had laatst ook EGR problemen.
Eerst wilde ze het lampje wel uit maken (zonder reparatie) even later kon het weer niet  :eusa_think: .
Toen ik het op de man vroeg kreeg ik een beetje een vreemd antwoord.
Je weet wel geen ja of nee, een beetje ontwijkend,alsof ze teveel hadden gezegd.
De monteur in kwestie had het bij zichzelf (zijn auto) wel gedaan  :eusa_shifty:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Dieselross

Ik laat het maar gewoon origineel, softwarematig aanpassen door een bedrijf klinkt niet goedkoop, mijn auto loopt nu prima en roken doet ie niet heel erg. Als het lampje uit was gebleven had ik de EGR denk ik wel verwijderd.
Gaat het lampje alleen bij een 2,5D branden? Ik wist nooit of ik nu een TDI of een 2,5D had, maar het lijkt erop dat het dus een 2,5D is.  :D

V70 classic

Citaat van: Dieselross op 13-05-2009 16:31:01
Ik laat het maar gewoon origineel, softwarematig aanpassen door een bedrijf klinkt niet goedkoop, mijn auto loopt nu prima en roken doet ie niet heel erg. Als het lampje uit was gebleven had ik de EGR denk ik wel verwijderd.
Gaat het lampje alleen bij een 2,5D branden? Ik wist nooit of ik nu een TDI of een 2,5D had, maar het lijkt erop dat het dus een 2,5D is.  :D

Is de zelfde motor.
Alleen TDI was auteursrechtelijk beschermd door de VAG groep  ;)

Dieselross

Zit toch wel meer verschil tussen, anders brandde het mm lampje ook wel bij een TDI...

V70 classic

Citaat van: Dieselross op 13-05-2009 17:03:06
Zit toch wel meer verschil tussen, anders brandde het mm lampje ook wel bij een TDI...

Nee.
De eerste versies noemde ze TDI.
Dat mocht niet van VAG.
Dus toen de letters TDI eraf en had je een 2.5 D iedereen blij. ;)

Je hebt wel meerdere varianten op het TDI blok maar dat was je vraag niet.

Dieselross

ah oke, misschien heb ik dan toch een TDI. Het bouwjaar is voorjaar 1999. Het staat namelijk niet op mijn kofferbak (alleen Volvo V70)

V70 classic

Citaat van: Dieselross op 13-05-2009 17:59:37
ah oke, misschien heb ik dan toch een TDI. Het bouwjaar is voorjaar 1999. Het staat namelijk niet op mijn kofferbak (alleen Volvo V70)

Werp een blik onder de kap.
Waarschijnlijk (net als bij mijn 99) zie je dan TDI staan.
Want daar mocht het nog wel  :eusa_shifty:

elianmars

Er zitten wel een paar verschillen tussen de TDI en de 2.5D, waaronder een iets andere software.

De 2.5D heeft dus o.a. last van het brandende lampje bij afkoppelen/dichten van de EGR klep.

Dieselross

Citaat van: elianmars op 13-05-2009 22:04:53
De 2.5D heeft dus o.a. last van het brandende lampje bij afkoppelen/dichten van de EGR klep.

ah, daar kwam ik dus ook achter   :eusa_wall: