EGR-klep op Tdi

Gestart door denkweb, 27-03-2004 18:58:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvofred


volvofred

UPDATE

Heb nu 2000 km gereden sinds ik het slangetje heb afgeknepen.

Roet: lijkt tot half-gas minder te zijn dan voorheen. Bij vol-gas nog steeds een blackcloud achter de tdi.
Verbruik: lijkt iets gunstiger te zijn geworden. Rijdt nu over de afgelopen 2000 KM 1 op 15,9. Dit is op 245/45-17 banden. Het verbuik was over de voorgaande 10000 km 1 op 14,8.

Tja, de verschillen zijn idd redelijk marginaal, maar goed is ook een ingreep die weinigom het lijf heeft.

pimsam

Ik heb ook eerst het slangetje afgeknepen en daarna een plaatje geplaatst. Afknijpen verminderd redelijk, afdoppen heel veel. Alleen als je langere tijd rustig hebt gereden en daarna flink gas geeft, blaast ie nog wat rook.

CiteerDit is op 245/45-17
Zal wel een typefoutje zijn want dat gaat niet passen op een V70.

volvofred

 
CiteerDit is op 245/45-17
Zal wel een typefoutje zijn want dat gaat niet passen op een V70.


moet natuurlijk 225/45-17 zijn ;D

elianmars

Citaat van: volvofred op 30-06-2009 11:53:38
CiteerDit is op 245/45-17
Zal wel een typefoutje zijn want dat gaat niet passen op een V70.


moet natuurlijk 225/45-17 zijn ;D

Zo natuurlijk is dat niet, want die bandenmaat is ook niet goed ;)

volvofred

Citaat van: elianmars op 30-06-2009 19:47:53
Citaat van: volvofred op 30-06-2009 11:53:38
CiteerDit is op 245/45-17
Zal wel een typefoutje zijn want dat gaat niet passen op een V70.


moet natuurlijk 225/45-17 zijn ;D

Zo natuurlijk is dat niet, want die bandenmaat is ook niet goed ;)

maar past wel! ;D

darius

Citaat van: volvofred op 30-06-2009 19:50:30
Citaat van: elianmars op 30-06-2009 19:47:53
Citaat van: volvofred op 30-06-2009 11:53:38
CiteerDit is op 245/45-17
Zal wel een typefoutje zijn want dat gaat niet passen op een V70.


moet natuurlijk 225/45-17 zijn ;D

Zo natuurlijk is dat niet, want die bandenmaat is ook niet goed ;)

maar past wel! ;D
Ja maar je binnenkuipen voor gaan wel naar zn Grootje....
No show, only go.

Dieselross

Weet iemand nog een adres voor die afdekplaatjes met pakking?

hathü

Citaat van: Dieselross op 01-04-2010 21:00:09
Weet iemand nog een adres voor die afdekplaatjes met pakking?

Worden regelmatig op marktplaats aangeboden even zoeken op EGR.

Henk855

Bij Fasttech hebben ze de EGR software matig uit gezet bij mijn V70 2.5D is het dan ook nog zinvol er een plaatje tussen te zetten?

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Dieselross


Dieselross

Ik heb gisteren de EGR weer afgedopt, gele slangetje eraf gehaald. Het motormanagement begon meteen te branden (die werkt dus goed :-).
De auto rijdt verder goed, ik merk eigenlijk geen verschil.
Ik vraag me af of dat lampje niet te omzeilen is op een andere manier dan softwarematig.

rpakuypers

Vorige week de egr afgedopt in 1 minuut met een kabelbinder en sindsdien geen roken meer (zelfs niet bij 4000 toeren), minder verbruik en meer trekkracht onderin .......... heerlijk !

Groet,
Roger

Robby72

#313
CiteerIk vraag me af of dat lampje niet te omzeilen is op een andere manier dan softwarematig

Ik kan wegens het bovenstaande mijn egr ook niet afdoppen. Het zou mooi zijn moest het kunnen zonder een ingreep van fasttech. Verschillende mensen zouden er baat bij hebben!

Bij een tdi kan de lmm er ook tussenuit door gebruik te maken van een diode. Anders moet er in die richting eens gezocht worden. Welke sensor komt er juist tussen om het motormanagement lampje te laten branden ivm de egr? Ik het het ergens gelezen op het forum maar zal eens beter moeten zoeken.

als vb:
CiteerEr zit wel enig verschil tussen de 2.5TDI en 2.5D, maar dat is maar minimaal en zijn vaak modificaties die op de 2.5TDI al bij de servicebeurten zijn gedaan maar pas bij de invoering van de 2.5D standaard zijn geworden, wat verbeteringen zullen we maar zeggen. Ook zitten er bij de 2.5D wat meer sensors aan de motor vast, bijvoorbeeld in het inlaattraject (waardoor je de EGR-klep vaak niet zomaar meer kunt afsluiten zonder dat de motor in noodloop raakt...)

en ook: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,35016.0.html

pimsam

CiteerCitaat
Ik vraag me af of dat lampje niet te omzeilen is op een andere manier dan softwarematig

Ik kan wegens het bovenstaande mijn egr ook niet afdoppen. Het zou mooi zijn moest het kunnen zonder een ingreep van fasttech. Verschillende mensen zouden er baat bij hebben!

Ik heb gewoon het lampje eruit gehaald. Als er iets mis is met het motormanagement merk je dat bij een diesel ook wel zonder lampje.