Bodemloze Put is niet meer!

Gestart door Teddy81, 25-11-2010 15:02:19

Vorige topic - Volgende topic

Teddy81

Ik zal maandag even kijken welke Araldite het precies is, dat durf ik je uit mijn hoofd niet te zeggen. Om het metaal op het plastic te lijmen heb ik ook dezelfde Araldite gebruikt. ;D
Het is echt wonderlijm... maar het stinkt verschrikkelijk als het nog zacht is! ;)

arjen850

Citaat van: Teddy81 op 26-11-2010 21:14:40
Of proberen ergens een sloper te vinden en het daar uit te halen. Jeff heeft het ook op die manier gedaan. Maar of je een setje gaat vinden?? ;)

AHUM?? Jeff heeft het toch niet echt uit een sloper hoor :eusa_shhh: :eusa_think: :eusa_wall:
Heb zelf een ander dash gehaald via ebay in duitsland..
Maar het is idd zoals Sem mij al citeerde, wel te doen maar met veel geduld en priciesie..

Zonde dat je er kauwgom in hebt gekregen >:( Was wat benieuwd naar de algehele staat, maar je kunt veel herstellen hoor :D

Misha

Citaat van: HEteE op 27-11-2010 14:12:07
Nee niet geprobeerd - maar was als grapje bedoeld (h e a d ........ achterlichten) - ik word ook nooit begrepen  :'(  :'(
Is wel vaker zo met een genie.
;)

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Citaat van: Misha op 27-11-2010 14:15:05
Citaat van: HEteE op 27-11-2010 14:12:07
Nee niet geprobeerd - maar was als grapje bedoeld (h e a d ........ achterlichten) - ik word ook nooit begrepen  :'(  :'(
Is wel vaker zo met een genie.
;)

;D

Teddy81

Citaat van: arjen850 op 27-11-2010 09:54:02
Citaat van: Teddy81 op 26-11-2010 21:14:40
Of proberen ergens een sloper te vinden en het daar uit te halen. Jeff heeft het ook op die manier gedaan. Maar of je een setje gaat vinden?? ;)

AHUM?? Jeff heeft het toch niet echt uit een sloper hoor :eusa_shhh: :eusa_think: :eusa_wall:
Heb zelf een ander dash gehaald via ebay in duitsland..
Maar het is idd zoals Sem mij al citeerde, wel te doen maar met veel geduld en priciesie..

Zonde dat je er kauwgom in hebt gekregen >:( Was wat benieuwd naar de algehele staat, maar je kunt veel herstellen hoor :D

Eeuuh sorry. Ik probeer veel te onthouden, maar onthoud niet alles. Hahaha  ;D

Teddy81

Hier komen dan de foto's van het interieur.

Als eerste de bestuurdersstoel. Deze was beschadigd aan de wangen zoals de meesten stoelen wel zijn, er zat een gat in de rugleuning, de wang van de rugleuning zegmaar.
Dit heb ik hersteld. Ik heb de hoes van de leuning eraf gehaald en er een nieuw stuk ingenaaid. Dit was een probeersel om te kijken of het zou lukken, of ik het zelf zou kunnen. Nou dat ging dus wel aardig. Ik weet in het vervolg waar ik op moet letten, dus ooit wil ik de hoes opnieuw maken, maar dit kan binnen een jaar, maar het kan ook nog 3 jaar duren.
Ik moet er dus op letten dat de draad waarmee genaaid wordt goed strak gehouden blijft, en er MOET opvulling onder het leer komen. Dat heb ik nu achterwege gelaten en dat zie je. Ook was de kleur van het materiaal niet donker genoeg, en het alcantara is geen alcantara maar suede. Totaal ander materiaal met andere eigenschappen. En het leer is niet geschikt voor een autostoel. Mooi, weten we dat ook weer.
Het gat in het zitvlak is dus de kauwgum, of waar de kauwgum ooit gezeten heeft.  :eusa_wall: Daar moet dus ook een nieuw stuk in.
En wat niet te zien is op de foto is dat links voor op het zitvlak ook een doorgesleten gat zit. Niet zo mooi meer dus allemaal.  :eusa_shhh:

Ik heb de originele radio vervangen door een Pioneer met touchscreen waar ik direct mijn iPhone op kan aansluiten. Altijd mijn muziek bij de hand dus. Heerlijk apparaat. Rechts naast het dasboard zit de houder van de iPhone, gemonteerd ONDER het bovendek dus geen gaten in het dashboard. Om te demonteren moet ik het bovendek eraf halen, maar dan zie je nooit dat er iets heeft gezeten.  ;D
De WD40 is om af en toe mijn aircopomp poelie mee in te spuiten zodat hij weer even stil is. Tot ik hem vervangen heb...  :eusa_shhh:

Even een sfeerplaatje, dit is straks helemaal anders.

Dat deurpaneel heeft iemand met z'n chocolade handen aan gezeten denk ik. Je zou moegen verwachten dat je je handen schoon kunt houden met eten als je ouder bent dan 20. Niet dus.  Jammer dat ik niet weet wie de dader is. :eusa_snooty:
De C-stijl wordt anders.
De bank achter is verder nog vrij netjes. Gelukkig.

De B-stijl wordt ook aangepakt, ook anders dus. Je kunt ook net zien op de foto dat het leer wat aan de binnenkant van de leuning zit flink wat droogtescheuren heeft. De buitenkant is netjes. Komt door het schuifdak denk ik.

Nog weer even een sfeerimpressie. Het missende paneel is het paneel dat ik gerepareerd heb.

De versterker. Eigenlijk wilde ik deze onder de laadvloer hebben maar dit ging echt niet met de gastank die daar al ligt. Jammer, maar dan maar tegen de leuning. Draden netjes gescheiden weggewerkt. Gelukkig geen last van ruis ofzo, dus alles is goed aangesloten. Eigenlijk is het ook niet zo moeilijk allemaal.  ;D

Wat hier mee gebeurd is weet ik niet. Volgens mij was het niet zo toen ik de auto kocht, maar ik weet ook niet hoe het zo geworden is. Misschien mn fiets ofzo? Die wil ik nog wel eens achterin hebben liggen. Maar goed, dit is straks ook allemaal weer netjes, dus....  :eusa_shifty:

Waar ik verder geen foto's van heb zijn de kleine gaatjes aan de bovenkant van het deurpaneel bij mij (de bestuurder dus). Ik denk dat het brandgaatjes zijn, dus ik denk dat de vorige eigenaar het paneel heeft gebruikt om zijn sigaret even neer te leggen. De eikel.  :eusa_wall:
Ooit fix ik het wel, maar ik moet heel eerlijk zijn dat ik zelf ook in de auto rook, dus voorlopig is het niet erg mocht er per-ongeluk een brandgaatje bij komen. Gelukkig is me dat nog nooit overkomen.  ;D

Vulk

Niks ernstig dus, afgezien van die bestuurdersstoel. Misschien kan je die hoezen nog nieuw krijgen bij de dealer?

Teddy81

Citaat van: Vulk op 27-11-2010 18:00:49
Niks ernstig dus, afgezien van die bestuurdersstoel. Misschien kan je die hoezen nog nieuw krijgen bij de dealer?

2 jaar geleden nog wel, maar die waren volgens mij €500 per deel! En ik doe niet één deel, als ik iets vervang wil ik alles, iigeval voor! Maar €2000 vond ik echt te veel van het goede. Misschien een keer een nette engelse sloper vinden? ;D

Teddy81

Ja, als ik dan al het spul in huis heb, dan kan ik er toch echt niet afblijven en MOET ik beginnen. Het begin is er dus.  :-[
Enjoy!!  ;D

Men begint met een paneel. Dit is dus het paneel dat ik opgeknapt heb, want het kon wel een opknapbeurtje gebruiken.

Eerst het paneel goed ontvet en schoongemaakt met Thinner, daarna schuren (grid 60) en daarna weer ontvetten en schonmaken met thinner. Een stuk alcantara uitgeknipt dat ruim groter is dan het paneel, ongeveer 3 à 4 cm groter. En dan lijmen. Het was het eerste paneel, dus ik ben meteen tot de conclusie gekomen dat het niet mee valt om het alcantara tot in de hoeken te krijgen. Het naar beneden duwen is toch wel moeilijk, dus ik had wat moeite om het bij het lampje goed te krijgen. De volgende keer maar beginnen met de diepste delen van een paneel en van daaruit werken. Maaar..... ik ben tevreden met het resultaat. De Bizon gel werkt perfect, goeie tip peteRRR.  :eusa_clap:
Dit is het geworden, ik moet zeggen dat het erg moeilijk goed op de foto te krijgen is.

Hier zit het bevestigingsboutje achter. Ik heb hier gewoon overheen geplakt met de afdekkapjes op hun plek. Daarna rondom uitgesneden en dan krijg je dit. Onvermijdelijk dat daar een rondje uit moest.

En nogmaals het geheel.

En zo zien de hoeken van de achterkant eruit.

Ik ben nu al bang voor de hemel. Dat wordt wel een hele grote lap, dus daar ga ik sowieso een paar extra handen voor nodig hebben. Dat gaat noooooit mooi lukken in mijn eentje.  :eusa_shifty:

Ik ben tevreden. Ook over de kleur! Ik kan me voorstellen dat het niet helemaal de smaak is van iedereen, maar ik ben ervan overtuigd dat het resultaat straks fantastisch is.  :eusa_dance:

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

elianmars

Hé Ted, je raadt nooit wat ik vanmiddag toch nog gevonden heb  :D

Nee, hoor. Geintje  ;D

Ziet er netjes uit!  :eusa_clap:

StefanCJ

Teddy81

Citaat van: elianmars op 27-11-2010 22:34:24
Hé Ted, je raadt nooit wat ik vanmiddag toch nog gevonden heb  :D

Hahahaha, nou ik vond het opknappen ook leuk, ander paneeltje was misschien iets makkelijker geweest. ;D

Sem

Echt heel gaaf...!!! Mooie kleur hoor... Super.

peteRRR

Ted je doet het goed,bij een klein paneel zoals dit eerst het grootste oppervlak stoffeeren en dan in het vierkantje

een kruis snijden of meerdere sneden en als er nog genoeg lijm is daar is het makkelijk om te vouwen naar binnen.

De hemel is goed te doen alleen,doe het meter voor meter ( dubbel lijmen en plakken ) dus je lijmt niet de hele hemel in 1 keer.

De kleur is prachtig  :eusa_clap:

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla