Bodemloze Put is niet meer!

Gestart door Teddy81, 25-11-2010 15:02:19

Vorige topic - Volgende topic

Teddy81

Ja, zoals coelie al zegt, hij staat in Dronten!
Maar het zou zomaar kunnen dat er meerdere zijn. ;D

Teddy81

Ik heb al een tijdje last van geklapper in de achterwielophanging. Vervelend.
Afgelopen weekend ben ik erachter gekomen dat het linker draagarmrubber van de achterwielophanging versleten is.
Dus die heb ik besteld.

Het gaat om dit rubber:

Kan ik dit gewoon vervangen zonder de hele as eronder vandaan te halen? Paar bouten los, het ding eruit schuiven, nieuwe erin en alles weer vast??

Verder hoorde ik ook sinds kort gekraak aan het schutbord met kantelen van de motor. Rubber dat aan het schutbord zit versleten. Dus die heb ik ook meteen maar besteld.

Deze dus:

Nou moet ik nogsteeds de moed vinden om mijn aircopomp te verwijderen. Nou ja moed, meer zin eigenlijk! ;D

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

850rule

owhh Tettie,, ik ga dit weekend me draagarmrubbers en veerpootrubbers doen(net ontvangen per post :eusa_dance:) misschien kunnen we elkaar helpen! :eusa_shifty: hahahah

Teddy81

Teddy81

Citaat van: 850rule op 28-01-2011 12:14:40
owhh Tettie,, ik ga dit weekend me draagarmrubbers en veerpootrubbers doen(net ontvangen per post :eusa_dance:) dan kunnen we elkaar helpen! :eusa_shifty: hahahah

Ik ben bang dat ik mijn rubbers dan nog niet binnen heb. Heb ze om ongeveer 12:08 besteld.
Zie deze quote:
Citaat van: Teddy81 op 28-01-2011 12:09:16
Ik heb al een tijdje last van ...

LoL ;D

Edit: Oeps, te snel op verzenden gedrukt.

850rule

OWH dit is het geklapper wat je al een poosje zocht! beter dat je het gevonden hebt!

Jack v

dat draagarmrubber moet je een tool voor hebben Ted, die kunnen behoorlijk vast zitten. Even zoeken er was iemand die het tooltje zelf had gemaakt of je moet er een kunnen lenen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Teddy81

Citaat van: Jack v op 28-01-2011 12:20:27
dat draagarmrubber moet je een tool voor hebben Ted, die kunnen behoorlijk vast zitten. Even zoeken er was iemand die het tooltje zelf had gemaakt of je moet er een kunnen lenen.

Bedankt voor de tip!!

KIM

Teddy81

Citaat van: KIM op 28-01-2011 12:43:22
RazorX
Kijk maar even in zijn blog.

En nogmaals... bedankt voor de tip! Ik ga zoeken. ;D

Jasper Boven

Ik zou dan ook gelijk je deltarubbers vervangen. Als je dan toch bezig bent.

Teddy81

Die zijn nog goed. Althans, bij lange na niet zo versleten als in het blog van Razorx. Minimale speling.
Dus dat laat ik nog maar even voor wat het is.

elianmars

Citaat van: Teddy81 op 28-01-2011 13:18:33
Die zijn nog goed. Althans, bij lange na niet zo versleten als in het blog van Razorx. Minimale speling.
Dus dat laat ik nog maar even voor wat het is.

Minimale speling is goed mogelijk, maar zijn de aluminium blokken nog heel? Rondom de rubbers zit een stalen bus. Die gaat roesten, waardoor het aluminium afbreekt.
Goed in de gaten houden, want het is een kwaal  ;)

razorx

Citaat van: Jasper Boven op 28-01-2011 13:11:22
Ik zou dan ook gelijk je deltarubbers vervangen. Als je dan toch bezig bent.
Inderdaad, ik heb het niet tegelijk gedaan maar het is wel zo slim om het tegelijk te doen.
Doe je ze los van elkaar:
Richtsteunen:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg859962.html#msg859962
even doorlezen voor het tooltje dat ik gemaakt heb.
Ehh al raad ik je aan het originele tooltje te kopen te lenen.
De benodigde krachten zijn enorm.

Voor het demonteren van het rubber raad ik aan de boel eerst lekker zwak te maken: Het rubber aan de zijkanten rondom "in te boren".
Zo heb je minder kracht nodig.

De deltalinkbussen kunnen slechter zijn dan wat het op het eerste gezicht lijkt.
Het verhaal:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg890299.html#msg890299

Als je overweegt zowel de richtrubbers als de deltalinkbussen tegelijk te overvangen is het makkelijker de hele boel er onderuit te halen.
Scheelt een hoop werk.

Pas op voor je rem en benzinespul en succes!
Yits.

Eh ik herkende mijn auto niet terug na gedane arbeid.
Als je dan nog een achterbrug monteert voor extra stabiliteit heb je een heel leuk bochten speeltje. ;)