Bodemloze Put is niet meer!

Gestart door Teddy81, 25-11-2010 15:02:19

Vorige topic - Volgende topic

Teddy81

Klopt Marc, maar ik ben maar even uit gegaan van een 2.3 zonder hulp. Als het een turbo was geweest had dat er wel bij gestaan denk ik! ;D

Piere

Citaat van: Teddy81 op 10-03-2011 20:25:25
Als het een turbo was geweest had dat er wel bij gestaan denk ik! ;D

Helemaal juist :D

Is een N/A 2.3 8V, wel voorzien van airco, cc, zetelverwarming, mooie velgen enzo... Best luxueus voor een depanneur :D
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Simplicity

Citaat van: Piere op 10-03-2011 20:34:39
Citaat van: Teddy81 op 10-03-2011 20:25:25
Als het een turbo was geweest had dat er wel bij gestaan denk ik! ;D

Helemaal juist :D

Is een N/A 2.3 8V, wel voorzien van airco, cc, zetelverwarming, mooie velgen enzo... Best luxueus voor een depanneur :D

De 245 van mij met ook een 2.3 is onderin eigenlijk veel wakkerder (is dat ABN?  :eusa_shifty:) als mijn V70 2.4... maar dan heb je het ook gehad 

Teddy81

Dit weekend maar weer even een litertje olie bijgevuld. Ik moet echt eens wat gaan doen aan die lekkage. Ik vrees dat ik ergens in het voorjaar, of deze zomer de motor er nog maar weer eens uit moet trekken om de pakkingen opnieuw te doen.
Ik zit hier niet op te wachten, maar het moet echt gebeuren. Hij lekt gewoon TE veel olie momenteel. Jammer.  :eusa_doh:

Ook heb ik even een blueprint gemaakt van het 3e remlicht deel van de achterruit van een V70. Deze moet ik ook bij mij zwart maken zodat het 3e remlicht er exact hetzelfde uitziet als bij een V70. Deze week maar even een keer afmaken.... eindelijk. Nog een kabeltje en de afdekkap scoren.

Verder even de Parrot uit de 3 van pa gehaald. Die auto moest zaterdag ingeleverd worden maar de Parrot was van ons. Die Parrot heb ik dus weer in de Z3 van ma gebouwd. Productief dagje zaterdag.  ;D

Nog even 2 foto's gemaakt van de V60 dit weekend.

Verder was de Parrot van een maatje van me kapot. Zijn vriendin had per ongeluk de draaiknop met de stofzuiger opgezogen. (kan gebeuren)
Dus... even een nieuw knopje gemaakt, met dank aan mijn collega's. Pimp my Parrot! ;D

Vulk

Teddy81

Citaat van: Vulk op 14-03-2011 13:48:55
Motor er uit halen om pakkingen te vervangen?

Ja, carterpan en het deel waar de krukas in opgesloten zit. Denk niet dat ik dat eraf krijg als de bak nog aan de motor zit en de motor nog in de auto hangt.

The Volvoboy

Ik lees je topic nu pas. Respect man! Interieur is echt heeeel mooi geworden! V60 vind ik trouwens ook mooi!
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Teddy81

Citaat van: The Volvoboy op 14-03-2011 17:13:19
Ik lees je topic nu pas. Respect man! Interieur is echt heeeel mooi geworden! V60 vind ik trouwens ook mooi!

Bedankt! ;D

Teddy81

Ik heb even een vraagje.

Mijn auto lekt dus olie langs de pakkingen van de carterpan en/of de pakking die er boven zit, waarmeer de krukas opgesloten zit.
Eerst dacht ik de motor eruit te halen om die pakking te vervangen, maar nu bedacht ik me het volgende.

Is het mogelijk om de carterpan en het deel waarmee de krukas vast zit te verwijderen zonder de versnellingsbak en de distributieriem te verwijderen? Op die manier blijft namelijk de krukas op zijn positie hangen, dan kan ik de boel schoonmaken en een nieuwe pakking ertussen knallen en alles weer vast zetten.
Uiteraard moet ik wat boutjes van de oliepomp en de versnellingsbak losmaken om het onderste deel te kunnen verwijderen, maar.... is dit mogelijk??  ;D
Zit bijvoorbeeld het subframe niet in de weg??

Graag jullie input, wat denken jullie?

Jack v

Volgens mij kun je hem zo losnemen Ted, alleen zit er volgens mij geen pakking tussen maar vloeibare pakking.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Teddy81

Citaat van: Jack v op 15-03-2011 10:00:26
Volgens mij kun je hem zo losnemen Ted, alleen zit er volgens mij geen pakking tussen maar vloeibare pakking.

Dat is toch ook pakking? ;D
Maar dat wist ik inderdaad! LoL

Justin-850

Je zult de carterpakking inderdaad zo kunnen vervangen. Moet je alleen wel even kijken wat voor pakking ze gebruikt hebben. Wat de krukas pakking ( ook wel krukas keerring ) betreft. Om deze te vervangen moet je de distributieriem loshalen. Aangezien de keerring rond is kun je deze natuurlijk niet zonder e.e.a. los te halen monteren ;)

Teddy81

Citaat van: Justin-850 op 15-03-2011 10:37:28
Je zult de carterpakking inderdaad zo kunnen vervangen. Moet je alleen wel even kijken wat voor pakking ze gebruikt hebben. Wat de krukas pakking ( ook wel krukas keerring ) betreft. Om deze te vervangen moet je de distributieriem loshalen. Aangezien de keerring rond is kun je deze natuurlijk niet zonder e.e.a. los te halen monteren ;)

Justin, je snapt het niet helemaal. De krukaskering lekt niet, die zijn al vervangen. Het is de pakking die tussen het bovenste deel en het onderste deel van het blok zit (waarmee de krukas op zijn plek gehouden wordt) die lekt.
Toch bedankt voor het meedenken. ;D

Piere

Beetje een absurde vraag hè
'Kan ik het deel dat de krukas vasthoudt losmaken zonder dat de krukas loskomt?' :P

Als je zegt dat je carterpakking lekt, neem dan gewoon je carter es af, dan kun je't zien :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Teddy81

Het is geen absurde vraag. de krukas wordt vastgehouden door de versnellingsbak en de distributieriem, mits ik die kan laten zitten.
Ik ga niet de carterpan eraf halen om de kijken, ik doe alles in een keer of niets. Dubbel werk heb ik een hekel aan. Dus eerst goed informeren, wordt hier al geroepen dat het echt niet kan, dan maar de motor eruit.
Helaas is het niet zo simpel dat ik even de krukaskering kan vervangen.