855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Snellebaksteen

Toch weer een halve liter meer getankt dan de laatste keer dat ik een foto van de pomp gemaakt heb.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

grijzev70tdi

Me vader was van de week vannnuit Lochem naar Apeldoorn en weer Lochem met de meter in het rood gereden. Is zon 85 km ;D Had er niet opgelt dat ie leeg was
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Snellebaksteen

#497
Ik kwam vanavond laat terug uit Frankrijk en ik had geen zin om te stoppen voor ik thuis was. Dat haalde ik dus prima!
;D
Ik heb de laatste 50km wel heel rustig gereden want ik had al het gevoel dat het wel krap zou worden.
Het voordeel is dat als je dan de tank weer vol gooit dat je dan deze melding op je dash hebt staan:

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

 :o

Ik heb 'm nog nooit meer dan 1320 kilometer aan zien geven, en dat haalt ie ook bij lange na niet ;D

Citaat van: Snellebaksteen op 02-05-2013 00:13:43
Wederom een teer punt gevonden:
Het raamgeleider blokje in de bestuurdersdeur was teveel versleten. En dan komt je raam niet netjes meer omhoog. Schandalig, en dat al bij 383k.  :P :P

Gelukkig kosten die dingen echt niks en heeft iedereen ze op voorraad. Dus voor 8 euro gaat het raam weer keurig op en neer.

Je bedoelt dat ding in het hoekje tegen de stijl? Ik dacht dat die vast zat aan de zeemlijst :)

Snellebaksteen

Nee, ik bedoel die blauwe blokjes die onderin in het gootje lopen en verbonden zijn aan de motorarmen. Die dingen die exact het zelfde in de 850 zitten.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Daf46

Citaat van: Snellebaksteen op 24-12-2012 15:12:24
Vanochtend deed de D5 ineens helemaal niks als ik het contact omdraaide. ???
Netjes alle lampjes aan, geen tekenen van een zwakke accu, 1 keer een tik onder de motorkap en daarna niks meer.
Allerlei doem scenario's spoken onmiddellijk door m'n hoofd:
Is er een injector openblijven staat en staat de motor met een vloeistof slot?
Is de startmotor zeer onverwacht en onaangekondigd overleden?
En dat zo vlak voor de kerst en oud en nieuw, we hebben familie bezoek in Steenwijk, Katwijk, Harderwijk en Zeeland gepland staan, we gaan met oud en nieuw met vrienden naar de Ardennen en ik moet in week 1 op en neer naar Stuttgart.  :eusa_doh: :eusa_doh:

Nu hebben we de S40 ook gewoon staan natuurlijk maar ideaal is dat allerminst (wat zijn we eigenlijk verwent..)

Dus de kluskleren aan en onder de motorkap gedoken.
Binnen 2 minuten de oorzaak boven water: de massa kabel van de startmotor was losgebroken van de draadklem.  :eusa_dance: :eusa_dance:
En de oorzaak daarvoor ook gevonden: de bovenste motorsteun is gescheurd dus de motor kantelt teveel waardoor hij de klem losgetrokken heeft. Er zat ook een tyribje op een lullig plekje die de kabel onder een vervelende spanning hield, duidelijk niet origineel. Zal wel iets te maken hebben met het alarm dat er ooit in gezeten heeft. Hopelijk is dit het laatste restje wat ik daarvan tegenkom.
Gelukkig zit er aardig wat lengte in de kabel dus met een alternatieve kabelrouting en een verse klem (geen idee hoe ik aan al die zooi kom, ik heb er gewoon 3 liggen) was het weer starten zonder problemen.

Weer een klusje van niks, en een losse massa kabel bij 375.000 km is ook geen schande toch?


Blijkt een N kwaaltje te zijn de mijne heeft het ook al gehad (2.4 benzine 2001, 190.000km), mijn garagist had het ook al veel meer bij D5's gezien, maar dat is in België niet vreemd gezien het geringe aantal benzine auto's.

Snellebaksteen

#501
Citaat van: Taranis op 02-05-2013 05:57:19
:o

Ik heb 'm nog nooit meer dan 1320 kilometer aan zien geven, en dat haalt ie ook bij lange na niet ;D



Dan weet je nu helemaal niet wat je ziet, 80 km verder en zie:


Maar daar hoort dan ook het volgende verbruik bij:




Ik was Tragebaksteen vandaag.
;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

grijzev70tdi

Wat dat aangaat mis ik de BC soms wel op de D5. Maar ook vaak genoeg niet  :eusa_whistle:
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Snellebaksteen

 ??? Ik wist niet eens dat een N leverbaar was zonder BC ???
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

grijzev70tdi

Ik ook niet, maar onze heeft het niet... En inleren bij de delaer was 350 euro geloof ik, dus dan maar zonder.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Taranis


Ewout Schalkwijk

Citaat van: Snellebaksteen op 02-05-2013 23:55:59
??? Ik wist niet eens dat een N leverbaar was zonder BC ???

Je moest eens weten wat er allemaal niet op die D5 van hun zit. Ik wist niet dat het mogelijk was een Volvo zo kaal te kopen. Heel vreemd en eigenlijk zo niet Volvo. :angel:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Snellebaksteen

#507
Nu wordt het natuurlijk een sport om de 2000 op de BC te krijgen:




Het is natuurlijk een illusie dat ik dit ga volhouden maar het is best grappig om je dagteller te zien oplopen terwijl de te rijden afstand tot een lege tank ook oploopt.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

ZC3rr0r

Citaat van: Snellebaksteen op 03-05-2013 12:00:52
Nu wordt het natuurlijk een sport om de 2000 op de BC te krijgen:


Het is natuurlijk een illusie dat ik dit ga volhouden maar het is best grappig om je dagteller te zien oplopen terwijl de te rijden afstand tot een lege tank ook oploopt.

Mijn V70 2.5D had een soortgelijke grap:

Helemaal tot de laatste druppel leegrijden, daarna tanken en de actieradius op 999 zien staan....500 km lang :D

grijzev70tdi

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 03-05-2013 10:56:24
Citaat van: Snellebaksteen op 02-05-2013 23:55:59
??? Ik wist niet eens dat een N leverbaar was zonder BC ???

Je moest eens weten wat er allemaal niet op die D5 van hun zit. Ik wist niet dat het mogelijk was een Volvo zo kaal te kopen. Heel vreemd en eigenlijk zo niet Volvo. :angel:

Ach orginele radio, automaat, fijne D5, cruise control (ja ze zijn er zonder), radio bediening op het stuur, velours bekleding. Vinden het prima zo, voorlopig niks anders ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder