Jack v en de 850 NBP ( de apk, helaas)

Gestart door Jack v, 30-12-2010 12:50:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Jack v

Boeidelen om de terrasoverkapping geplaatst:



Verder vandaag druk bezig geweest hiermee, roffeltje even stofzuigen.
Dit was wel nodig een boel stof en stuifmeel wat een bende geeft dat.

Omdat mijn schoonmoeder weer eens is gevallen met der fiets moesten we hier even boodschappen voor halen.
Het arme mens zit nu in het gips met der rechterbeen dus die is eerst wel even rustig :eusa_whistle:.
Gelukkig is ze er nu van doordrongen dat ze beter niet meer kan fietsen, het gebeurde de laatste tijd bijna elke week dat ze het wegdek van dichtbij zag. het evenwicht word dus wat minder.
Ze mag nu 3 weekjes in het gips.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ewout Schalkwijk

#421
Hee Jack,

Hoe vind je het geworden met die reclame in m'n auto.  ;D



Schakelt heerlijk strak en beetje stroef, lijkt wel weer een maagd. :angel:

Groet,

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Jack v

Dat moet even wennen Ewout. Wat is jou versnellingsbak mooi schoon :o
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

zwamborn

 Euh Jack, mooi afdak, maar dat gras eronder wil af en toe wel een beetje water... ;)
(zei degene die al 10 jaar vruchteloos probeert gras onder een speeltoestel van de kinderen te laten groeien  :eusa_shifty:)
Misschien een gootje en regenton (en die af en toe legen over het gras) een oplossing? Heb je gelijk geen last meer van spoelgaten aan de lage kant van het afdak  :eusa_whistle:

ulkeman

Citaat van: Jack v op 05-05-2011 09:34:36
thanx jongens  voor de complimenten.

@stefan:  een brug zal in verhouding niet veel meer kosten maar ik heb eerst toch nog andeere prioriteiten die voorgaan.
                 maar zodra ik weer werk heb ga ik er zeker over nadenken.

je zou er kunnen overdenken brug kopen paar 100 euro.
en er beetje klusjes mee doen voor de centen ? ;)


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

bastiaan arissen

Citaat van: zwamborn op 05-05-2011 21:28:02
Euh Jack, mooi afdak, maar dat gras eronder wil af en toe wel een beetje water... ;)
(zei degene die al 10 jaar vruchteloos probeert gras onder een speeltoestel van de kinderen te laten groeien  :eusa_shifty:)
Misschien een gootje en regenton (en die af en toe legen over het gras) een oplossing? Heb je gelijk geen last meer van spoelgaten aan de lage kant van het afdak  :eusa_whistle:

Volgens mij is het de bedoeling dat er straatwerk onder komt meen ik ergens gelezen te hebben.

Jack v

Citaat van: zwamborn op 05-05-2011 21:28:02
Euh Jack, mooi afdak, maar dat gras eronder wil af en toe wel een beetje water... ;)
(zei degene die al 10 jaar vruchteloos probeert gras onder een speeltoestel van de kinderen te laten groeien  :eusa_shifty:)
Misschien een gootje en regenton (en die af en toe legen over het gras) een oplossing? Heb je gelijk geen last meer van spoelgaten aan de lage kant van het afdak  :eusa_whistle:
wees niet bevreesd, dat gras gaat er allemaal uit, er ligt 50m2 klinkers klaar om erin gestraat te worden. Maar daar is het me van het weekend wat te warm voor denk ik.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

zwamborn

Citaat van: bastiaan arissen op 05-05-2011 21:29:54
Citaat van: zwamborn op 05-05-2011 21:28:02
Euh Jack, mooi afdak, maar dat gras eronder wil af en toe wel een beetje water... ;)
(zei degene die al 10 jaar vruchteloos probeert gras onder een speeltoestel van de kinderen te laten groeien  :eusa_shifty:)
Misschien een gootje en regenton (en die af en toe legen over het gras) een oplossing? Heb je gelijk geen last meer van spoelgaten aan de lage kant van het afdak  :eusa_whistle:

Volgens mij is het de bedoeling dat er straatwerk onder komt meen ik ergens gelezen te hebben.
Goed lezen is ook een kunst, zie net de titel (boeidelen terras) :eusa_wall:
Maar dat van een gootje zou nog wel een idee kunnen zijn, toch?  Anders drupt/spoelt het zand tussen je straatwerk uit.

Jack v

Citaat van: ulkeman op 05-05-2011 21:29:19
Citaat van: Jack v op 05-05-2011 09:34:36
thanx jongens  voor de complimenten.

@stefan:  een brug zal in verhouding niet veel meer kosten maar ik heb eerst toch nog andeere prioriteiten die voorgaan.
                maar zodra ik weer werk heb ga ik er zeker over nadenken.

je zou er kunnen overdenken brug kopen paar 100 euro.
en er beetje klusjes mee doen voor de centen ? ;)
is zo Stefan, maar de roffel lekt olie en ik denk dat die eerst even aan de beurt is voor dat ik ga investeren in een brug.
  Alleen denk ik wel dat ik een 2 kollomer doe doe is even wat compacter.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

Citaat van: zwamborn op 05-05-2011 21:33:50
Citaat van: bastiaan arissen op 05-05-2011 21:29:54
Citaat van: zwamborn op 05-05-2011 21:28:02
Euh Jack, mooi afdak, maar dat gras eronder wil af en toe wel een beetje water... ;)
(zei degene die al 10 jaar vruchteloos probeert gras onder een speeltoestel van de kinderen te laten groeien  :eusa_shifty:)
Misschien een gootje en regenton (en die af en toe legen over het gras) een oplossing? Heb je gelijk geen last meer van spoelgaten aan de lage kant van het afdak  :eusa_whistle:

Volgens mij is het de bedoeling dat er straatwerk onder komt meen ik ergens gelezen te hebben.
Goed lezen is ook een kunst, zie net de titel (boeidelen terras) :eusa_wall:
Maar dat van een gootje zou nog wel een idee kunnen zijn, toch?  Anders drupt/spoelt het zand tussen je straatwerk uit.
haha er komt ook een goortje voorlangs ik heb nog ergens zo'n mooie houten regenton. En het straatwerk komt in een specievloer te liggen dus gewoon een beton netje op het gras daar komt 4 cm specie overheen waar de klinkers ingedrukt worden. Het is een heidekleur klinker die er op de kop in komt dan heb je een beetje een trommeleffect en ze liggen stijver tegenelkaar dus helemaal geen onkruid ertussen.


Onder de speeltoestellen gebruik ik hier graszaad voor sportvelden dat is wat taaier.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

Laatste dagen eigenlijk alleen maar bezig geweest met de olielekkage.
Vorige week donderdag even naar Groningen geweest voor een boodschapje van moeders. Op de heenweg was er eigenlijk nog niks aan de hand eenmaal in groningenstad begon de roffel heel vreemd te lopen inhouden dan weer goed dan weer op 4poten. Eenmaal op toeren ging het wel weer goed maar zodra hij dus een beetje onderin toeren of stationair kwam ging het mis.
Thuis gekomen eerst het zaakje maar eens een beetje af laten koelen er hing een lekkere oliestank om  de roffel.
Na het verwijderen van de bougiedeksel schrok ik toch wel even en schaam mij tevens diep dat ik dit niet eerder opgemerkt heb :eusa_shifty:.
Bovenop het kleppendeksel stond het vol met olie zoveel zelfs dat er in cilinder 2 bijna 5 cm olie stond en in cilinder 3 ook 2/3cm. Waar kon dat nu vandaan komen :eusa_doh: de olievuldop. De rubberrring die geen rubbering meer was was zo verhard dat hij in stukjes brak toen ik hem eraf wilde halen.
Dealer gebeld :eusa_pray:die had hem op vooraad was tenslotte vrijdag. Zusje heengestuurd en voor 3,71 euries een nieuwe ring eronder. Alles droog en olievrij gemaakt incl de bougiedoppen. En starten maar weer als een zonnetje.Omdat de db zijde eigenlijk geheel droog is op de linkeronderzijde na begreep ik nu ook waar de olie die op de grond lag vandaan kwam namelijk van boven door het kleine sleuvje op de foto

Sindsdien is ze weer helmaal droog en schoon van onderen. Scheelt weer een boel werk.



























Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jeff

Lekker bezig geweest dus Jack, gelukkig was het maar iets kleins! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Jack v

Gisteren even een mooie rit Buitenpost - Den Haag gehad naar de broer van mijn vrouw. Roffeltje met een volle tank die kant op gestuurd en mooi op +/- 130 km/h gezet  tot A.dam waar het laatste stuk tot aan D>H allemaal 100 is.
Terugreis hetzelfde verhaal na A.dam weer netjes op 130 en op de afsluitdijk heb ik hem even losgelaten tot mijn grote vreugde loopt ze nog steeds 200+ ik had nog gas over maar ben niet verder gegaan.
Totaal aantal km 455 verbruik 40L is 1:11.3 is toch netjes zonder cc. Wel moeten de bandjes gebalanceerd worden met die snelheid trilt ze toch behoorlijk.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

arjen850

Citaat van: Jack v op 09-05-2011 22:09:02
Laatste dagen eigenlijk alleen maar bezig geweest met de olielekkage.
Vorige week donderdag even naar Groningen geweest voor een boodschapje van moeders. Op de heenweg was er eigenlijk nog niks aan de hand eenmaal in groningenstad begon de roffel heel vreemd te lopen inhouden dan weer goed dan weer op 4poten. Eenmaal op toeren ging het wel weer goed maar zodra hij dus een beetje onderin toeren of stationair kwam ging het mis.
Thuis gekomen eerst het zaakje maar eens een beetje af laten koelen er hing een lekkere oliestank om  de roffel.
Na het verwijderen van de bougiedeksel schrok ik toch wel even en schaam mij tevens diep dat ik dit niet eerder opgemerkt heb :eusa_shifty:.
Bovenop het kleppendeksel stond het vol met olie zoveel zelfs dat er in cilinder 2 bijna 5 cm olie stond en in cilinder 3 ook 2/3cm. Waar kon dat nu vandaan komen :eusa_doh: de olievuldophttp://www.easyfreesmileys.com/smileys/free-happy-smileys-349.gif. De rubberrring die geen rubbering meer was was zo verhard dat hij in stukjes brak toen ik hem eraf wilde halen.
Dealer gebeld :eusa_pray:die had hem op vooraad was tenslotte vrijdag. Zusje heengestuurd en voor 3,71 euries een nieuwe ring eronder. Alles droog en olievrij gemaakt incl de bougiedoppen. En starten maar weer http://www.easyfreesmileys.com/smileys/free-happy-smileys-302.gif als een zonnetje.Omdat de db zijde eigenlijk geheel droog is op de linkeronderzijde na begreep ik nu ook waar de olie die op de grond lag vandaan kwam namelijk van boven door het kleine sleuvje op de foto
http://i52.tinypic.com/33mmuiw.jpg
Sindsdien is ze weer helmaal droog en schoon van onderen. Scheelt weer een boel werk.





























Ja idd gelukkig is ze weer droog van onderen :eusa_think: :evil: ;D

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.