Jack v en de 850 NBP ( de apk, helaas)

Gestart door Jack v, 30-12-2010 12:50:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

cas

Citaat van: razorx op 27-06-2011 18:29:45
Ik denk dat je veel mensen blij maakt met dit verduidelijkende plaatje.
Van het weekend maak eens kijken hoever ze heen zijn bij onze roffels.

(Mijn BNVI is nu te hoog)

:eusa_think: ???
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....


Jack v

Het nadeel van het kopen van een tweedehans particuliere auto is dat je niet weet wat er mee gedaan is of juist niet aan gedaan is. Hoewel ik de onderhoudsboekjes erbij heb  staat hier dus niet alles ingevuld.
Al enige tijd heeft de roffel last van een krassend geluid bij een bocht naar rechts.Zodra hij warm was was het geluid ook over.
In eerste instantie dacht ik dit te wijten aanhet linker wiellager die afgelopen zaterdag is vervangen, nee dus.

na de auto op de krik te hebbne gezet en eerst de bovenste stop eruit te hebben gedraait kwam er al geen olie uit. Toen de onderste stop eruit en de krik helemaal laten zaken zodat de auto bijna lv op de grond lag. Nou meer dan 1.4 L kon ik er niet uit knijpen. Ai ai veel te weinig dus en deolie stonk naar de cavia van Yits die al een paar weken geen schone kooi had gekregen. Bagger dus.
Nieuwe olie had ik al gehaald bij mijn overbuurman nl Castrol 75W90 full synth. ik heb 2.5 L meegekregen á €10,-p/l ex btw.
oude olie:


Nieuwe olie netjes afgevuld met een maatbeker :


Er is merkbaar verschil hij schakelt weer licht door de versnellingen en geen bijgeluiden meer. Nu maar hopen dat er geen schade is aangericht.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

peteRRR

Aaaaaargh,...bijgeluiden die ieder1 kan over komen op elk onnodig moment,samen met alle onduidelijkheden. :eusa_doh:

Ik heb het er niet op,....liever niet. ;D

Eigenlijk als je een andere auto koopt eerst alle vloeistoffen vernieuwen en dan gaan rijden,maar dat gebeurt niet altijd. :eusa_shifty:

Hoop voor je dat het is opgelost Jack.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Jack v

Toen ik hem vorig jaar kocht Peter, heb ik alle vloeistoffen wel vervangen behalve de versnellingsbak. Gezien de kosten en de kleine moeite hiervoor ben ik van plan om dit toch elk jaar maar een keer te doen. Het is misschien niet nodig maar voor dat half uurtje.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

SirRutte

Zo te zien kon het inderdaad geen kwaad om de versnellingsbakolie te verversen! Wil dit zelf ook gaan doen deze zomer, moet er alleen nog achter komen welke olie ik het beste kan gebruiken..


Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Vulk

Hopelijk gaat het goed. Enkele weken nadat ik mijn bakolie vervangen had, begon de bak bijgeluiden te maken.

Ludo

Citaat van: Vulk op 29-06-2011 19:38:09
Enkele weken nadat ik mijn bakolie vervangen had, begon de bak bijgeluiden te maken.

Dan was het ook maar een kwestie van tijd.
Nieuwe olie veranderd niets aan mechanische problemen.
Tenzij je iets fout gedaan hebt natuurlijk.  ;D


Vulk

Dat zal best, maar bij automaten komt het wel vaker voor blijkbaar.

BarryB

Bak olie hoeft eigenlijk nooit vervangen te worden, maar wel goed dat je het hebt gedaan.

Al is het maar om je een goed gevoel te geven  ;)

daytonawim

Ik heb het in het verleden ook gedaan bij de GLT dat beviel super, bij de automaat zou het ook niet noodzakelijk zijn ook daar had ik prima ervaringen mee, met 330 k op de klok schakelde deze nog perfect.
Bij de nieuwe GLT gaat dit zeker ook gewoon gebeuren, alleen het vullen is een beetje lastig.

Jack v

Eigenlijk vind ik dat vreemd Barry, elke olie verliest toch na een aantal jaren zn smerende en reinigende werking. Als je zag en vooral rook hoe die olie eruit kwam denk ik toch wel dat het soms nodig is.
Volgens mij staat er in Vadis ook iets beschreven van 90dkm 0f 110dkm verversen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

BarryB

Automaat zou ik wel regelmatig doen, maar een handbak pas als de bak in de soep draai  :D

Jack v

Citaat van: daytonawim op 29-06-2011 22:30:03
Ik heb het in het verleden ook gedaan bij de GLT dat beviel super, bij de automaat zou het ook niet noodzakelijk zijn ook daar had ik prima ervaringen mee, met 330 k op de klok schakelde deze nog perfect.
Bij de nieuwe GLT gaat dit zeker ook gewoon gebeuren, alleen het vullen is een beetje lastig.
stukje tuinslang van een 70cm ongeveer en een klein trechtertje Wim, dan wil het heel goed. Tuinslang een klein stukje in de vulopening wrotten en schenken maar. Ik heb het met een maatbeker gedaan om weinig olie te verspilllen. Toen er 2.15L inzat de slang eruit en de paar druppen die er dan teveel inzitten loopt er uit.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.