Jack v en de 850 NBP ( de apk, helaas)

Gestart door Jack v, 30-12-2010 12:50:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Douwe

The future just ain't what it used to be (Jim Steinman)
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

pwberg

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Jack v

aanstaande zaterdag een sleuteldagje in Nijeveen bij Hans Duiven.
afgelopen week alvast wat voorbereiding getroffen;
inlaat van het spruitstuk vergroot van 55mm naar 65mm

dit ivm een gasklep van een 960.


gasklep is ook in de ultrasoon geweest
evenals de blauwe injectoren

tuurlijk het spruitstuk maar even gereinigd


de 16T ligt bij Hans en de downpijp met schuine flens word morgen door Hans geregeld.

Op verzoek van Hans nu eerst maar een flinke fles lijnolie :eusa_drool:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jans Duiven

Bier is ook goed Jack ;D

Maar wat is dat spruitstuk mooi schoon geworden  :o

:eusa_clap:

Geweldig!

Tot zaterdag!

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jans Duiven

Citaat van: Jack v op 15-08-2013 23:50:22
word vroeg voor je ;D

Oh ja, Gerben Brouwer heeft pas rond kwart voor negen de zaak open.
Maar ik heb de koffie alvast klaar staan  ;)

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jans Duiven

#2482
't Was een leuk dagje sleutelen met Jack bij Garage Brouwer.
Helaas wel een paar tegenslagen maar that's life  ;D

De carterventilatie had last van een stevige stridor en hoewel de slangen en het potje redelijk
open waren, was dat bij de uitgang onder op het blok niet bepaald zo:



De thermostaat moest nog worden vervangen en daar de bouten al uitgelubberd waren,
deze maar uitgeboord met 6 en 10 mm boor. De hele tent vol met vloeibare pakking   :eusa_wall:

Alles schoongemaakt en een vers thermostaat in het huis geplaatst. Deze werkt gelukkig ook weer!


't Was gezellig Jack en hartelijk dank voor het aanleveren van een opgeboord inlaatspruitstuk (65 mm i.p.v. 55 mm doorsnede ) waar
een groter gasklephuis op kan.    :eusa_clap:


Helaas hebben we deze niet definitief geplaatst omdat we een probleem hadden met een passing van een heveltje.

Gerben was weer zeer bereidwillig om ons te voorzien van koffie en advies   :eusa_clap:

Blauwe injectoren plaatsen gaat niet zonder aanpassen van de ECU. Maar dat wordt een klusje voor tuner Oldenijs  ;)



UserID6342

#2483
Blauwe injectoren assen er echt zo op hoor Hans en zal die ook gewoon op lopen.

Het stangetje wat loopt tussen de gasrol en gasklep kun je afstellen door het moertje even los te draaien en de stang er tussen te plaatsen.  Deze past zich automatisch aan aan de lengte die nodig is.  Dan weer het moertje vastzetten als de stang op z'n plaats zit.

Jans Duiven

Citaat van: Dirk342 op 17-08-2013 19:13:56
Blauwe injectoren assen er echt zo op hoor Hans en zal die ook gewoon op lopen.

Wedden van niet?

Jack v

Citaat van: Dirk342 op 17-08-2013 19:13:56
Blauwe injectoren assen er echt zo op hoor Hans en zal die ook gewoon op lopen.

Het stangetje wat loopt tussen de gasrol en gasklep kun je afstellen door het moertje even los te draaien en de stang er tussen te plaatsen.  Deze past zich automatisch aan aan de lengte die nodig is.  Dan weer het moertje vastzetten als de stang op z'n plaats zit.
hij loopt er wel op Dirk maar als een schijthok.
Krijgt veel te weinig benzine. Heeft iets te maken met de weerstand.
Gasklep komt wel te pas dat lukt wel. En er moet nog een verloop van de luchttoevoer gemaakt worden.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jans Duiven

Citaat van: Jack v op 17-08-2013 19:45:48
Citaat van: Dirk342 op 17-08-2013 19:13:56
Blauwe injectoren assen er echt zo op hoor Hans en zal die ook gewoon op lopen.

Het stangetje wat loopt tussen de gasrol en gasklep kun je afstellen door het moertje even los te draaien en de stang er tussen te plaatsen.  Deze past zich automatisch aan aan de lengte die nodig is.  Dan weer het moertje vastzetten als de stang op z'n plaats zit.
hij loopt er wel op Dirk maar als een schijthok.
Krijgt veel te weinig benzine. Heeft iets te maken met de weerstand.
Gasklep komt wel te pas dat lukt wel. En er moet nog een verloop van de luchttoevoer gemaakt worden.

Nog hartelijk dank voor je hulp Jack!  :eusa_clap:

Jack v

Geen dank Hans. Leuk om weer eens onder de duifjes te zijn.
Turbootje komt wel. :D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jans Duiven

#2488
 ;D







Jack v

even voor de goede orde;
op de laatste foto van Hans staat een gesloopte glt met blauwe injectoren ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.