Wat willen we nou eigenlijk !?

Gestart door Ben, 06-01-2011 11:16:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

FGG

Kleine reactie op de vorige post:

Ik zit op diverse fora en ik vind de structuur van dit Forum er enorm bovenuit springen:
- gelezen topics verdwijnen uit de lijst
- duidelijke vraagstelling (andere fora waar ik zit barst 't van de "probleempje"s, "vraagje"s, "help"s, etc.
- bijzonder prettige interface

Alleen die zoekfunctie.  :eusa_wall:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Jasper Boven

Citaat van: FGG op 07-01-2011 08:25:59
Kleine reactie op de vorige post:

Ik zit op diverse fora en ik vind de structuur van dit Forum er enorm bovenuit springen:
- gelezen topics verdwijnen uit de lijst
- duidelijke vraagstelling (andere fora waar ik zit barst 't van de "probleempje"s, "vraagje"s, "help"s, etc.
- bijzonder prettige interface

Alleen die zoekfunctie.  :eusa_wall:

Je hebt zeker gelijk. Gemiddeld genomen is het niveau hier aanzienlijk hoger dan op andere fora. Misschien ben ik verwend met GoT, maar ik vind de lay-out van het forum daar aanzienlijk sneller werken in verhouding met deze. Daarbuiten denk ik dat iedereen geholpen is met een duidelijkere structuur. Naast dat lijkt het mij ook prettig dat nieuwe gebruikers duidelijk wordt gemaakt hoe het forum werkt. Dus niet accountje aanmaken en een topic starten waarin je vermeld dat je wagen niet meer start zonder enige relevante informatie te melden over het symptoon. Dit zorgt voor ellenlange topics en aan mijn zijde ook irritatie.

elianmars

Gezellig joh, dat Volvo-forum:





:eusa_eh: ;D

Jack v

Kijk dat is nou een goed advies :eusa_sick:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

EVV

Hij heeft wel gelijk, de sfeer op het volvo-forum is totaal anders (=stuk minder) dan hier. Er lopen er echt een stel rond die zo vasthouden aan hun eigen idee en dat proberen aan iedereen op te dringen, dat is echt niet leuk meer. Hier zit echt veel meer echte technische kennis, terwijl op het volvo-forum er een aantal zijn die denken dat te hebben, dat ook laten weten, maar er soms zo vreselijk naast zitten.
Ik heb zelf vind ik geen recht van spreken over de richting van dit forum, aangezien ik nu een S60 heb, een apart forum met de opvolger zou ik wel waarderen.

Snellebaksteen

Dat is nou precies hetgeen dat me tegenstaat in het Volvo-forum. Er is niet genoeg technische kennis aanwezig en open voor nieuwe ideeen staan ze al helemaal niet. Er wordt al heel snel verwezen naar de dealer "want dan weet je tenminste zeker dat het goed gebeurd"
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

BBS

Het is toch eigenlijk heel mooi dat je via dit forum, en buiten de dealer om, je eigen roffel kunt repareren ???
Naar de dealer rennen en een hoop geld af tikken voor iets dat je zelf ook kan?
Nee hoor geef mij dit forum maar....
Volvoloos....

-D©©©L-

Citaat van: EVV op 07-01-2011 10:16:37
Hij heeft wel gelijk, de sfeer op het volvo-forum is totaal anders (=stuk minder) dan hier. Er lopen er echt een stel rond die zo vasthouden aan hun eigen idee en dat proberen aan iedereen op te dringen, dat is echt niet leuk meer. Hier zit echt veel meer echte technische kennis, terwijl op het volvo-forum er een aantal zijn die denken dat te hebben, dat ook laten weten, maar er soms zo vreselijk naast zitten.
Ik heb zelf vind ik geen recht van spreken over de richting van dit forum, aangezien ik nu een S60 heb, een apart forum met de opvolger zou ik wel waarderen.
Citaat van: Snellebaksteen op 07-01-2011 10:30:20
Dat is nou precies hetgeen dat me tegenstaat in het Volvo-forum. Er is niet genoeg technische kennis aanwezig en open voor nieuwe ideeen staan ze al helemaal niet. Er wordt al heel snel verwezen naar de dealer "want dan weet je tenminste zeker dat het goed gebeurd"

Dat gebeurt hier ook hoor, met name in de LPG hoek en in de Low budget tuning topics.

Ben

Zo, we zijn 24 uur verder.
Dank voor ieders inbreng.
Ik kom later vandaag met een samenvatting en conclusie.

Ben

Soms is het nuttig om te kijken waar je staat, of je het nog wel goed doet en of er veranderingen gewenst en nodig zijn. Daar was dit topic voor bedoeld en dat lijkt gelukt.

Het 850 forum is een ander forum dan Volvo-forum.nl en dat is goed. Volvo-forum.nl is er voor álle modellen. Dus als je daarin een uitgebreide indeling zou maken zoals hier, zou het forum ongeveer 8x groter worden. Dan zou je voor elk model een forum zo groot als het 850 forum krijgen. Dat is nauwelijks nog te overzien.
Daarnaast komen er telkens weer nieuwe modellen. motoren en uitvoeringen bij die dan ook weer een eigen plek op diezelfde manier zouden moeten krijgen. Op dit forum is dat allemaal veel overzichtelijker doordat er niets nieuws meer bijkomt.

De bevolking is hier ook anders dan op Volvo-forum.nl. Ik lees dat het als onzin wordt beschouwd dat je voor een reparatie die je zelf zou kunnen doen, naar de dealer gaat. Dan vergeet je kennelijk dat 99% van de mensen niet meer van hun auto (wil) weten dan dat er brandstof in moet en dat als er een lichtje op het dashboard aan gaat er 'iets' aan de hand is. Ik laat ook alles aan mijn XC door de dealer doen, sta er altijd belangstellend bij te kijken maar heb geen idee wat waarom wordt gedaan.
Op Volvo-forum.nl is de binding dat woord van 5 letters dat op elke auto staat: V O L V O. Hier is het in eerste instantie het model, de 850 en daarnaast de persoonlijke band die de leden met elkaar hebben. Op Volvo-forum zijn er niet heel veel mensen die elkaar in real life kennen, anders dan een enkele ontmoeting tijdens een meeting. Hier wordt uit noodzaak en/of liefhebberij veel zelf aan auto's gesleuteld. Daarbij wordt de hulp, digitaal en/of fysiek, van forumgenoten ingeroepen.
Het verschil zit ook in de auto's zelf. De tegenwoordige modellen kunnen praktisch niet zonder een bezoek aan de dealer. Alles is via een of meer computers in de auto's aan elkaar verbonden. Zonder fabrieksondersteuning kom je daar niet meer uit omdat je niet de juiste apparatuur hebt. Zolang het mechanisch is lukt het wel maar een electronische storing kun je niet zomaar even oplossen. Dat geldt overigens niet alleen voor Volvo maar voor elke moderne auto.

Terug naar het forum. Er zijn duidelijk 2 groepen forummers. De diehards die alleen 850 en z'n derivaten willen en de leden die ook de opvolgers hier willen bespreken. In die laatste groep is er dan ook weer een deling van plaatjeskijkers aan de ene kant en anderen die (technisch) de diepte in willen gaan.

Voor alles is wat te zeggen maar naar mijn mening is en blijft dit een Volvo850forum. Dat moet de basis zijn, niet alleen voor vandaag en morgen maar ook voor over 20 jaar en verder, wanneer er nog maar een handvol van deze auto's over is.

Door een groot aantal forummers van vandaag zal de 850 ooit worden afgedankt. Ze zullen het wellicht nu nog niet toegeven maar toch. Hij zal worden vervangen door een modernere auto, misschien zelfs een Volvo, die het gewoon elke dag elk uur moet doen. En dan ontstaat het dilemma. Blijf ik bij mijn digitale vrienden op dit forum of niet. En natuurlijk doe je dat. Al is het maar om jouw kennis van de 850 te delen met die mensen die er nog wel een hebben.

Maar ik wil ook m'n ei kwijt over m'n S60, lees ik dan. In een off-topic rubriek kun je daar over zeggen wat je wilt maar ik zou er toch de voorkeur aan geven om die kennis te delen op Volvo-forum. Misschien is het even wennen en is de sfeer er minder ouwejongenskrentenbrood als hier maar als je daar zelf niets aan doet zal het ook niet veranderen. Wanneer je naar een andere sportclub of een andere kroeg gaat zul je ook even moeten wennen maar niets weerhoudt je om daar nieuwe vrienden te maken en/of vrienden van je 'ouwe' club mee te nemen.

Het was goed om de neuzen weer eens te tellen en te zien welke kant ze opwijzen. We gaan dit forum niet anders indelen dan het nu is. Er komt geen rubriek voor nieuwe modellen en wil je daar toch wat over kwijt, dan zet je dat in off-topic.

Dank voor alle input en leuk dat er zo enthousiast wordt gereageerd.

elianmars

Citaat van: Ben op 07-01-2011 13:21:31

Het was goed om de neuzen weer eens te tellen en te zien welke kant ze opwijzen. We gaan dit forum niet anders indelen dan het nu is. Er komt geen rubriek voor nieuwe modellen en wil je daar toch wat over kwijt, dan zet je dat in off-topic.


Dus......

Citaat van: elianmars op 06-01-2011 14:04:23
Van mij hoeven er geen aparte afdelingen voor de N, S60, S80, enz. te komen, maar als het in off topic en het blog gedeelte niet meer mag, dan zou ik dat wel erg jammer vinden.


;D ;)

Geert-Jan

Mooi Ben,

Voorlopig blijf ik lekker.
Ik hoop nog langer plezier te hebben van mijn V70 dan ik al heb gehad met de 850. :angel:

Ooit hoop ik er toch weer een te kopen maar dan een snellere versie als de 2.0i die ik ooit bezat.
Alleen het geluid al van die trouwe 850. ;D

Ik droom lekker verder van een 855 T-5R in CY :eusa_pray:

Volvo850Club lidnr.0504409

rifwachter

We kunnen weer rustig gaan slapen   ;D
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

peteRRR

Nou dat klinkt allemaal prima. :D

Groet.

ps,zou het dan ook niet eerlijk zijn dat de diehards die in het bezit zijn van een 850 een extra ster mogen bekomen,
    dus voor de duidelijkheid niet 5 maar 6 sterren ;D
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

antraciet

Citaat van: peteRRR op 07-01-2011 14:03:37
Nou dat klinkt allemaal prima. :D

Groet.

ps,zou het dan ook niet eerlijk zijn dat de diehards die in het bezit zijn van een 850 een extra ster mogen bekomen,
    dus voor de duidelijkheid niet 5 maar 6 sterren ;D

Ik heb nog een 850  ;D