Wat willen we nou eigenlijk !?

Gestart door Ben, 06-01-2011 11:16:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

R o b

Ik ben zelfs weer terug naar mijn oude V40....!  :D  :eusa_boohoo:


Heb niet alle pagina's aandachtig doorgelezen maar zoals Reitse op pagina 1 oppert, ben ik ook voorstander van een sub-forum "na de 850....".

robbie409

Toen ik mijn 850 pas had heb ik me hier gemeld en heb een hoop bruikbare info vergaard. Dat is het mooie van dit forum, de kennis gutst over de plinten :).
Nu is de 850 redelijk af, en ziet er helaas niet goed uit vanwege tijdgebrek (het is een Rrrode, dus verbleekt een beetje). Technisch blijft ie buffelen, heeft slecht een paar kleine euveltjes, waar goed me te leven valt.
Hierdoor heb ik weinig technische vragen meer, ik kijk wel bijna elke dag bij de te koop sectie, want ik denk aan een nieuwe(re).

Kan me voorstellen dat een forum weinig heeft aan lieden als ik. Ik heb in elk geval wel heel veel aan het forum gehad.

Misha

Dat is eigenlijk wel een beetje het punt ja.
Het Volvo-forum is eigenlijk waardeloos in vergelijking tot dit forum, er is dus niet echt een plek waar je heen kan en wil.
Daarbij mist de sfeer van enthousiasme een beetje. Als je hier iets te koop aanbiedt -ten eerste kan dat al niet op het andere forum- komt er gewoon helemaal geen reactie op. Als je een post doet, komt er meestal helemaal geen reactie.

Verder is men hier veel behulpzamer, sneller en vooral actiever echt met auto en techniek bezig en dat is wat je zoekt.  Op andere fora is het toch meer lullen over je mooie auto maar de mensen die echt ooit eens iets geknutseld hebben aan hun auto zijn schaars. Iig veel schaarser dan hier.

Ik zou het iig toejuichen, een N-hoekje maar ik snap de beweegredenen wel waarom dat niet gebeurt.

Aan de andere kant: alles van de 850 is inmiddels wel uitgekauwd en er is een hoop verpaupering waardoor het lalalala-gehalte van het forum toeneemt, het gaat meer over PB's, tweets, whatsapps en wiens hond er dood is dan over techniek in vergelijking met een paar jaar terug. Dat zou wellicht een oppepper kunnen krijgen als de S60, S80 en V70N er ook weer bij kunnen.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

)()()sT

Helemaal mee eens!  :eusa_clap:

Ik blijf na de opknapbeurt van mijn V70R toch nog zeker 3 ton ermee rijden ;D

Marc O.

Citaat van: Misha op 29-08-2011 18:29:43
Dat is eigenlijk wel een beetje het punt ja.
Het Volvo-forum is eigenlijk waardeloos in vergelijking tot dit forum, er is dus niet echt een plek waar je heen kan en wil.
Daarbij mist de sfeer van enthousiasme een beetje. Als je hier iets te koop aanbiedt -ten eerste kan dat al niet op het andere forum- komt er gewoon helemaal geen reactie op. Als je een post doet, komt er meestal helemaal geen reactie.

Verder is men hier veel behulpzamer, sneller en vooral actiever echt met auto en techniek bezig en dat is wat je zoekt.  Op andere fora is het toch meer lullen over je mooie auto maar de mensen die echt ooit eens iets geknutseld hebben aan hun auto zijn schaars. Iig veel schaarser dan hier.

Ik zou het iig toejuichen, een N-hoekje maar ik snap de beweegredenen wel waarom dat niet gebeurt.

Aan de andere kant: alles van de 850 is inmiddels wel uitgekauwd en er is een hoop verpaupering waardoor het lalalala-gehalte van het forum toeneemt, het gaat meer over PB's, tweets, whatsapps en wiens hond er dood is dan over techniek in vergelijking met een paar jaar terug. Dat zou wellicht een oppepper kunnen krijgen als de S60, S80 en V70N er ook weer bij kunnen.



Je vergeet de cavia's van Emiel ;D

Verder helemaal + 1 ! :eusa_clap:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ben

We vallen een beetje in herhaling want alles wat Misha noemt is al eerder gezegd.
En ja, het zijn 2 totaal verschillende fora. En dat is maar goed ook, verschil mag er zijn.
Niet iedereen voelt zich thuis in dezelfde club / kroeg / snackbar.

Maar we hebben al eerder vastgesteld dat we op het 850 forum geen aparte boards voor andere modellen gaan maken.
Dan wordt het binnen de kortste keren een 'Ikhadooitookeenvolvo850' forum of zelfs 'ikhadnognooiteenvolvomaarikvindhetleukomhiermijnAuditelatenzien' forum en dat is niet de bedoeling.
Praten over andere Volvo's dan de modellenreeks die onder de naam van dit forum passen kan hier in Off Topic en/of op Volvo-forum.nl in alle boards.

Claudia

Dan zie ik maar 1 oplossing....
Ben gooit alle Volvo-forum leden eraf, en wij nemen het daar over. :police:


:)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Marc O.

Citaat van: Claudia op 29-08-2011 19:07:51
Dan zie ik maar 1 oplossing....
Ben gooit alle Volvo-forum leden eraf, en wij nemen het daar over. :police:


:)

Da's een knap staaltje "out of the box" denken ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Citaat van: Ben op 29-08-2011 19:02:40
We vallen een beetje in herhaling want alles wat Misha noemt is al eerder gezegd.
En ja, het zijn 2 totaal verschillende fora. En dat is maar goed ook, verschil mag er zijn.
Niet iedereen voelt zich thuis in dezelfde club / kroeg / snackbar.

Maar we hebben al eerder vastgesteld dat we op het 850 forum geen aparte boards voor andere modellen gaan maken.
Dan wordt het binnen de kortste keren een 'Ikhadooitookeenvolvo850' forum of zelfs 'ikhadnognooiteenvolvomaarikvindhetleukomhiermijnAuditelatenzien' forum en dat is niet de bedoeling.
Praten over andere Volvo's dan de modellenreeks die onder de naam van dit forum passen kan hier in Off Topic en/of op Volvo-forum.nl in alle boards.
Misschien tijd om het besluit eens te heroverwegen.

Ik ben het in zoverre met Misha eens. Op het Volvo-forum zit mij veel te weinig techniek en nadere technische info. Meestal een opmerking van ga maar naar de dealer ofzo

peteRRR

Citaat van: Marc O. op 29-08-2011 19:08:45
Citaat van: Claudia op 29-08-2011 19:07:51
Dan zie ik maar 1 oplossing....
Ben gooit alle Volvo-forum leden eraf, en wij nemen het daar over. :police:


:)

Da's een knap staaltje "out of the box" denken ;D

;D
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

)()()sT

Ik vind een "ikhadeen850" topic nuttiger als de bullshit die hier regelmatig neergezet wordt  :eusa_shifty:

Sorry, misschien wat ongenuanceerd, en ja, ik leuter ook wel eens mee ;D

UserID6342

Citaat van: Misha op 29-08-2011 18:29:43
....het lalalala-gehalte van het forum toeneemt, het gaat meer over PB's, tweets, whatsapps en wiens hond er dood is dan over techniek in vergelijking met een paar jaar terug. Dat zou wellicht een oppepper kunnen krijgen als de S60, S80 en V70N er ook weer bij kunnen.


Ook het laatste heeft zijn charmes Misha, tenminste vind ik.  Ben blij dat het ook kan en waardeer het ook als andere mede-forummers het ook doen.  Het geeft in mijn ogen, zeker als je de persoon kent, een meerwaarde over wie de mens nu eigenlijk is.  De basis is de 850 kennis en die is gelukkig zeer goed aanwezig, maar ook met de x70 classic modellen kun je af en toe voor verrassingen komen te staan.  Op de technische inhoud van dit forum draait het allemaal om, maar de bijdingetjes kunnen ook heel aangenaam (of juist niet) zijn.

Vulk

We krijgen trouwens ook meer en meer restauratie-projecten, wat dan ook weer nieuw is hier op het forum.

)()()sT

Citaat van: Ben op 29-08-2011 19:02:40
Praten over andere Volvo's dan de modellenreeks die onder de naam van dit forum passen kan hier in Off Topic en/of op Volvo-forum.nl in alle boards.

Dus zou je in het offtopic gedeelte een subboard kunnen aanmaken om toch nog een beetje onderscheid te maken tussen dit onderwerp en écht offtopic geleuter ;)

henry classic v70

Innovatief denken en het bedenken, ontwikkelen en invoeren van nuttige vernieuwingen is prima immers innovaties maken mensen wijzer, gelukkiger, gezonder, rijker en of besparen tijd.

Maarrrr...... niet elke verandering is een verbetering!!

En dan nog: een bestuurder die meteen een V70N aanschaft en geen enkele affiniteit heeft met de Roffel zal ook niet snel geïnteresseerd zijn in 't 850 forum echter de liefhebber met een duidelijk 850 verleden zal deze altijd een warm hart toedragen.
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4