[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

leons850

Citaat van: NickGR op 04-03-2015 23:20:31
Citaat van: The Volvoboy op 04-03-2015 23:18:34
Citaat van: NickGR op 04-03-2015 23:17:31
Citaat van: Dirk342 op 04-03-2015 23:14:06
Citaat van: The Demon op 04-03-2015 23:08:54
Nee heb je niet fout Nick, een AT heeft een oliekoeler een MT niet.
Een turbo wel !

Heel duidelijk weer Dirk, ;D 
ik ga maar weer computers repareren  :eusa_whistle:

Lijkt me een strak plan :angel: ;D

wijsneus  :eusa_snooty:

Edit: computers hebben soms ook waterkoeling hoor  :eusa_whistle:

Dit ging over oliekoeler, dat heb je dan weer niet in een computer zitten.

Ma goed BJ, word dus toch een radiator voor een turbo aanschaffen, mits deze toevallig in de 10v zit.
je kan die van een turbo namelijk wel in een 10v zetten.
Net als dat je die van een at ook in een mt kan zetten.
Je sluit gewoon de betreffende leidingen niet aan. ;)

In mijn auto komt ook een at radiator, ik heb gewoon een mt.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

BBS

Ik zal straks de wagen even naar buiten halen, foto's maken radiateur op de foto knippen en in het blog zetten....
Volvoloos....

BBS

Citaat van: Dirk342 op 04-03-2015 23:14:06
Citaat van: The Demon op 04-03-2015 23:08:54
Nee heb je niet fout Nick, een AT heeft een oliekoeler een MT niet.
Een turbo wel !

Zie hier, dus wel :'( :







En onze 10 kleppert heeft wel een aansluiting, maar aan de verkeerde kant ???





Zoals te zien zit bij mijn wagen de oliekoeler aansluiting onder de radiateurslang en de 10 kleppert heeft de aansluiting aan de accuzijde ???
Is dat iets nieuws?
Volvoloos....

V70geRwin

Bij de accu Is de warmte wisselaar van de olie voor een automaatbak.

leons850

Automaat koeler aan de linker kant  (accu) oliekoeler aan de rechter kant bij turbo auto's.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

BBS

Citaat van: BBS op 04-03-2015 21:40:47
Dirk, als we zoeken op een radiateur met nummer 8603770 komen we op zowel een radiateur voor de 2,5T en 10V uit.
Laten we hier nou net een slopert hebben staan met een radiateur van nog geen jaar oud..... Die maar arresteren?
Onbruikbaar dus... ::)

Toch bedankt voor de info jongens, zo weet ik weer iets over de radiateur/oliekoeler ;) :D
Volvoloos....

Vulk

Voeg maar nieuwe slangklemmen toe aan jouw lijst! :)

UserID6342

#2587
Worden standaard gebruikt bij de inbouw ;D.  Gewoon dus de laatste link van Winparts gebruiken BJ, dan heb je zeer zeker de goede radiateur.  Bovendien een Nissens van 40 mm dikte voor slechts 150 euro (met oliekoeler aansluiting) is geen geld overigens.

BBS

Citaat van: Dirk342 op 06-03-2015 07:16:46
Worden standaard gebruikt bij de inbouw ;D.  Gewoon dus de laatste link van Winparts gebruiken BJ, dan heb je zeer zeker de goede radiateur.  Bovendien een Nissens van 40 mm dikte voor slechts 150 euro (met oliekoeler aansluiting) is geen geld overigens.
Is een standaard radiateur anders van dikte dan?
Volvoloos....

UserID6342

De originele zijn 40mm en in de vervangings- / aftermarket zijn ze vaak 32mm, maar zou dat niet aanraden op LPi.  Zou dus voor die 40mm van Nissens gaan (Nee, heb geen aandelen bij die toko, maar bij Winparts veruit het goedkoopste)

BBS

#2590
Vandaag tegen het eind van de dag de auto gepakt, voorzien van spanbandjes, afdekzeil en goede moed en getogen naar het altijd pittoreske Apeldoorn.
Het T5 blok opgehaald bij Arjen, wat hij samen met Dirk hopelijk rond de zomer in gaat bouwen in de AWD.
Ik vroeg hem nog via app of het blok wel in de wagen paste, qua hoogte, gewicht in zetten etc, maar Arjen verzekerde mij dat het er allemaal gemakkelijk in past.

En wat ben ik dan weer blij dat je zo'n tank van een wagen bij je hebt, in welk andere wagen zet je een 5 cilinder motorblok in de lengte in de wagen met behoud van alle zitplaatsen? :eusa_think:


Juist! ;D ;D


Plaatje bij het praatje:

Mooi overzicht zo:




Van ietwat dichterbij:



De GVR controleerde zelf zijn geleverde waar:



En na een 3 man sterke controle als zijnde goed bevonden:



Op weg getogen naar huis. :D

Arjen bedankt jongen! ;)


Edit:
Vanmorgen ook een korte aandrijfas binnen gekregen en op de weg naar Arjen tot de conclusie gekomen dat de stel-/airco-/ECC motor voor de temperatuur instelling aan de bijrijders kant ook weer kraakt / lawaai maakt. >:(

Diiiiihhhiiiiiirrrkkkkkk ;D ;D
Volvoloos....

UserID6342


BBS

Citaat van: Dirk342 op 07-03-2015 21:02:02
Mooi zo BJ, ruimte in dat hok :evil: ;D ;D
Ik wil een keer bij je komen Dirk voor het wisselen van een aandrijfas en het vervangen van een aircomotor. En ook nog voor de blokwissel. ;)
Want ik word horendol van die homokineet die zoveel lawaai maakt. :evil:
Volvoloos....

The Demon

Citaat van: BBS op 07-03-2015 21:05:53
Citaat van: Dirk342 op 07-03-2015 21:02:02
Mooi zo BJ, ruimte in dat hok :evil: ;D ;D
Ik wil een keer bij je komen Dirk voor het wisselen van een aandrijfas en het vervangen van een aircomotor. En ook nog voor de blokwissel. ;)
Want ik word horendol van die homokineet die zoveel lawaai maakt. :evil:
Zet de radio eens aan/wat harder!!! Dan hoor je het niet meer.  :P

UserID6342

Citaat van: BBS op 07-03-2015 21:05:53
Ik wil een keer bij je komen Dirk voor het wisselen van een aandrijfas en het vervangen van een aircomotor. En ook nog voor de blokwissel. ;)
Want ik word horendol van die homokineet die zoveel lawaai maakt. :evil:
Ik vind het prima BJ, maar om eerlijk te zijn ben je goedkoper uit als je dit samen met de blokwissel doet.  Dan betaal je alleen de onderdelen en nu is het onderdelen + arbeid.  Zou idd de radio maar even wat harder zetten in die tussentijd ;D ;D