[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

The Demon

Citaat van: The Volvoboy op 23-03-2015 13:02:18
Citaat van: NickGR op 23-03-2015 10:58:10
Citaat van: BBS op 22-03-2015 22:18:23
Tussen alle blok perikelen door hebben Koen en ik ons wagenpark voorzien van een nieuw jasje "Black Hole", Collinite 845 en de Collinite 915. :D


Zeg uhh ik heb ook staan poetsen hoor  :eusa_shifty:

Pffff, met een peuk in je hand 2 keer over de lak aaien kun je geen poetsen noemen :eusa_snooty:


:-*
Dat is voor Nick al heel wat hoor, zonder peuk functioneert hij helemaal niet  ;D :P

BBS

Citaat van: NickGR op 23-03-2015 18:33:33
Citaat van: The Demon op 23-03-2015 18:26:50
Citaat van: The Volvoboy op 23-03-2015 13:02:18
Citaat van: NickGR op 23-03-2015 10:58:10
Citaat van: BBS op 22-03-2015 22:18:23
Tussen alle blok perikelen door hebben Koen en ik ons wagenpark voorzien van een nieuw jasje "Black Hole", Collinite 845 en de Collinite 915. :D


Zeg uhh ik heb ook staan poetsen hoor  :eusa_shifty:

Pffff, met een peuk in je hand 2 keer over de lak aaien kun je geen poetsen noemen :eusa_snooty:


:-*
Dat is voor Nick al heel wat hoor, zonder peuk functioneert hij helemaal niet  ;D :P

En toch heb ik (geheel rookloos) een hele zijkant uitgepoetst, een motorkap en het belangRRRRijkste de R bumper  ;D
:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: ;D
Volvoloos....

BBS

En de footoos van de AWD:












En de rooie Toyoto:









Het wagenpark wat relatief weinig gebruikt wordt, staat er weer netje bij. :eusa_dance: :eusa_dance: 8) :D

Volvoloos....

The Demon

Er zit vocht in het linkerachterlicht van de MooieRooieToyoto!

BBS

Citaat van: )()()sT op 23-03-2015 11:43:21
Citaat van: BBS op 22-03-2015 22:18:23
Tussen alle blok perikelen door...

Heb je inmiddels al enig zicht op wat er nou mankeert?
Nee niet echt Joost. Eigenlijk ben ik ook te druk om er écht naar te kijken.
Wat opvalt:


  • Geen KVS op de grond
  • Geen witte sporen op of nabij de turbo, gezien vanaf de bovenkant.
  • Geen lekkage sporen bij de kacheldoorvoer schgutbord
  • Wél enorme witte rookpluimen uit de knalpot en stank bij goed accelereren /li]
Maar ik wil toch een keer naar Dirk, misschien dat die zo iets zien kan. Maar eerlijk gezegd wil ik er niet teveel meer in investeren in het oude blok....
Volvoloos....

BBS

Citaat van: The Demon op 23-03-2015 21:28:30
Er zit vocht in het linkerachterlicht van de MooieRooieToyoto!
Is bekend, maar ik kan geen goede :lees:betaalbare, vervanger vinden die mijn goedkeuring kan verdragen....
Of het is stinkende duur, lelijk, flets of groen :evil:
Volvoloos....

The Demon


BBS

Nee een barst aan de bovenkant waardoor er water naar binnen kan druppelen.
Volvoloos....

The Demon

Is dat niet (bijna) onzichtbaar te lijmen/kitten?

elianmars


BBS

Volvoloos....

Sbv

zit de koelvloeistof nu ook al op dak ?  ;D  ;D  ;D

elianmars


BBS

Zaterdag 11 april was de airco meeting in Helmond. Zoals verwacht was er met het airco systeem helemaal niks mis mee, er is 750 gram gerecovered en terug geplaatst. 8) Mooi om te weten dat we voorlopig weer koel de zomer tegemoet kunnen gaan. Ook de pomp zelf, waarvan ik verwachte dat die wel wat "veel" lawaai maakte is helemaal goed bevonden door diverse personen. Ook het nauwkeurig luisteren met een stethoscoop leverde niks bijzonders op. Het systeem koelt ook als een malle, de laagst gemeten uitblaas temperatuur is 5 graden Celsius. :D

Ik moest alleen wat haastig weg, daar ik nog in Hendrik Ido Ambacht een setje mooie 18 inch x 7,5J Nebula velgen had liggen. Dat wordt straks een mooi setje, 17" voor de winter en 18" voor de zomer. Ik wilde voor deze keer Hankook tyres gaan monteren in de maat 225/35R18. Ik heb op de vrachtwaggel ook Hankook banden en ze bevallen eigenlijk prima. Dus waarom niet op de luxe wagen zetten? Ik had eigenlijk zo bedacht dat deze set zomerbanden mijn goedkeuring wel konden verdragen...



De Nebula's heb ik vandaag op de camping goed schoongemaakt, eerst ga ik kijken welke krom/recht zijn en misschien dat ik ze daarna nog laat opknappen en anders stellen we dat uit tot een later moment. Echter voor de APK zullen er andere banden op moeten, die er nu op zitten zijn al bijna versleten tot op de slijtage nokjes.... ::)









Op de terugweg van de airco meeting brandde ineens het lambda lampje. ::) Aan nickGR gevraagd of hij de wagen kon uitlezen maar die verwees mij door naar Yits. Ik had ook nog iets voor Nick in de wagen dus dat kwam redelijk goed uit. Eenmaal bij Yits is het hok uitgelezen, en zoals eigenlijk wel verwacht was het niks bijzonders. Een slecht contact van een één of andere luchttemperatuursensor welke vlak bij de compressor zit. Code gereset en is tot op heden niet terug gekomen. Me helemaal heppy :D ;D
Wel met Yits een mooi poosje zitten praten over het blok wissel en wat ik nu wel -of niet- wil. Heel concreet ben ik er eigenlijk wel uit, en ik ga gewoon met de 15G föhn verder i.c.m 2x witte injectoren. En het chippen? gaat helemaal goed komen 8) 8)
Daarna naar huis gegaan en op de rit Helmond => H.i. Ambacht => Belt-Schutsloot 300 kilometer gereden bij een gemiddeld verbruik op Gas van 1:8,8. Aan de hand van de kilometers en getankte liters :eusa_dance:

Oh ja, na de gescheurde koelwater slang is er nog steeds koelwater verbruik ::)

Volvoloos....

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 394 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 314 dkm