The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Uitlaat stpruitstuk moeren bij de 2, 7 en 9 serie splijt ik altijd met de lucht bijtel, hebben de tapeindjes niets van te lijden, en anders laat je er een paar andere in zetten(je laat de kop neem ik aan toch vlakken en meteen de seals venrnieuwen), dat scheelt echt enorm veel werk .. En dan bij montage doe je der een paar nieuwe koperen moeren op..

KIM

De moeren zijn inmiddels los. Helaas is degene waar het turbinehuis voor zit wat lastiger te bereiken, maar een beetje creatief met je gereedschap omgaan lost dit probleem wel op.
Inderdaad worden de klepseals vervangen; die had ik toch al liggen. Nog even een klepverentang scoren, maar die hebben ze bij het revisiebedrijf wel.

Nu eerst even F1 gaan kijken, daarna ga ik wel weer verder.
Ik heb de tijd; Marjolein heeft op het moment de beschikking over een laserblue cinquecento  ;D

arjen850

Citaat van: KIM op 24-06-2012 13:45:37
De moeren zijn inmiddels los. Helaas is degene waar het turbinehuis voor zit wat lastiger te bereiken, maar een beetje creatief met je gereedschap omgaan lost dit probleem wel op.
Inderdaad worden de klepseals vervangen; die had ik toch al liggen. Nog even een klepverentang scoren, maar die hebben ze bij het revisiebedrijf wel.

Nu eerst even F1 gaan kijken, daarna ga ik wel weer verder.
Ik heb de tijd; Marjolein heeft op het moment de beschikking over een laserblue cinquecento  ;D

Als ik eenmaal begonnen ben met zulke klusjes heb ik nooit tijd meer voor iets anders, dan wil ik door ;D

UserID6342

...Nog even een klepverentang scoren, maar die hebben ze bij het revisiebedrijf wel.
Heb ik hier wel liggen en kun je zo ophalen hoor.

Piere

Citaat van: arjen850 op 24-06-2012 13:47:39
Als ik eenmaal begonnen ben met zulke klusjes heb ik nooit tijd meer voor iets anders, dan wil ik door ;D

Ja dat heb ik ook, F1 zou dan wel even aan de kant vliegen hoor ;D

Zo'n klepverending heb ik een eind geleden zelf gemaakt met het frame en de 'hefboom' van een kolomboormachine. Gewoon een buis waar je onderaan een stukje scheef uitslijpt, dan kun je zo je veren induwen :D
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

KIM

Citaat van: Dirk342 op 24-06-2012 16:18:37
...Nog even een klepverentang scoren, maar die hebben ze bij het revisiebedrijf wel.

Heb je ook nokkenasblokkeergereedschap Dirk?
Want daar hangt het nu op...
Voor de rest hoef ik alleen nog maar de kopbouten los te halen en dan is het klaar...

Dus ik had vanmiddag ruim voldoende tijd om rustig de F1 te bekijken...

UserID6342

Citaat van: KIM op 24-06-2012 19:11:32
Citaat van: Dirk342 op 24-06-2012 16:18:37

Heb je ook nokkenasblokkeergereedschap Dirk?
Want daar hangt het nu op...
Voor de rest hoef ik alleen nog maar de kopbouten los te halen en dan is het klaar...

Dus ik had vanmiddag ruim voldoende tijd om rustig de F1 te bekijken...
Helaas niet voor een benzineblok, wel voor een diesel

KIM

Nou, de kop is eraf hoor:

De verbrandingskamer ziet er best goed uit:

De andere kant heeft echter last van wat aangekoekte olie:

Ik zal de motor eens een olieflush geven als het torretje weer in elkaar zit.

De demontage was niet geheel een "walk in the park", want die turbo zit wel op de meest onmogelijke plekken vast zeg... Er zijn de nodige krachttermen aan te pas gekomen om het zaakje los te krijgen.
Een echte doorslag kon ik op de koppakking niet vinden, echter de middelste kopbout aan de rechterzijde ging er wat stroever uit; wellicht dat dat het gevolg is van koelvloeistof.

Helaas moet de auto even wachten, want ik kan helaas de kop pas volgende week maandag wegbrengen. Tsja... De reparatie moet ergens van betaald worden, dus ik moet gewoon aan het werk op de tijdstippen dat het revisiebedrijf open is...

Sbv

Even in de vaatwasser met de kop.

Past de kop van het 940 blok niet ?

KIM

Er zitten natriumgevulde kleppen in een B230FT kop; dat heeft die 940 kop dus niet.
Voor de rest lijkt 'ie wel redelijk gelijk.

Ik hoop trouwens dat het revisiebedrijf 'm even lekker wil wassen...

Sbv

Nieuwe kleppen in de 740 kop een idee ? En dan ook de klepsteelrubbers etc. De boel ligt nu toch open.

Waar laat je de kopvlakken ?

KIM

In Gorinchem bij van Mill is mijn plan.
Ik denk dat met nieuwe kleppen het alsnog een duur avontuur gaat worden; ze zij natrium gevuld, remember? + dan moet je de zittingen ook gaan meenemen. De rubbers gaan iig wel vernieuwd worden want die had ik nog liggen.

KIM

Ik heb trouwens nog geen kans gehad om die mooie motorkap te laten zien:

Weer helemaal steenslag- en roestvrij...

En daar ben ik eigenlijk heel erg blij mee  :eusa_dance: :eusa_dance:

razorx

Dat kan ik me heel goed voorstellen.
Moet toch wel een domper zijn geweest op zo'n gave R.

Wout309t

Van Mill (Imbema tegenwoordig geloof ik) heeft volgens mij wel een goede wasmachine.. ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT