The Demon, Olijfje, Robbie en Puntmuts!

Gestart door The Demon, 01-03-2011 22:21:39

Vorige topic - Volgende topic

Douwe

Wanneer komen jullie terug? Kun je halverwege een bakje komen doen bij ons. Ik neem aan dat jullie over de 5 rijden via Karlsruhe.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

The Demon

Citaat van: Douwe op 06-08-2017 15:52:01
Wanneer komen jullie terug? Kun je halverwege een bakje komen doen bij ons. Ik neem aan dat jullie over de 5 rijden via Karlsruhe.
De 16e of de 17e gaan we weer richting huis, is misschien wel even een leuke tussenstopje.

Douwe

Citaat van: The Demon op 09-08-2017 21:40:09
Citaat van: Douwe op 06-08-2017 15:52:01
De 16e of de 17e gaan we weer richting huis, is misschien wel even een leuke tussenstopje.

Wij vertrekken de 18e, wij zitten aan de :Am St, Leoner See 1 in Sankt Leon-Rot,  Tanken kan hier vlakbij in Reilingen 0,58 E/L (1 KM) Ik doe mijn telefoonnummer via PB, als je belt gooi ik de poort voor je open(Word je niet weer door de campingbaas opgeroepen :-) )
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

The Demon

Jawel we zijn weer terug in het Haarlemse.

Was wel weer ff lekker ruim 2,5 weken in het Italiaanse. Flink wat kleine en grote dorpjes en steden bezocht en dus weer wat kilometertjes met Olijfje gemaakt.
Zelf de enige Maserati Gibli lijkwagen in actie gezien in Cuneo, er is er maar 1 van en een ritje in dat ding kost je zo'n € 2000,00!  :o :o

Olijfje heeft wel wat te lijden gehad met alle kuilen en hobbels in het wegdek aldaar dus de draagarmpjes zijn waarschijnlijk weer aan vervanging toe, althans dat gevoel kreeg op weg naar huis.
Maar eerst eens even kijken welke schade die ene (net te) hoge drempel in Dld heeft aangericht onder de auto, het was nogal een klap/schraap geluid dat duidelijk liet weten dat het geen goed idee was om daaroverheen te rijden met een verlaagde 850 vol met vakantiespullen.  :eusa_wall: :eusa_wall:
Ik zag vanmiddag bij het uitpakken wel een klein klaproosje ter hoogte van het krikpunt aan de rechterkant hangen, theoretisch zou dat het laagste punt van de auto zijn maar de praktijk,.............................. :eusa_think: :eusa_think:.

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

The Demon

Die witte is een demoversie van de carroseriebouwer, de grijze is daadwerkelijk in gebruik.

The Demon

Vanmiddag even een korte inspectie van de onderzijde van Olijfje gedaan (NEE! Niet wat jullie denken stelletje funzen!  ;D).
Inderdaad zijn alleen de krikpunten in aanraking gekomen met de drempel, verder dus geen schade aan uitlaat o.i.d..
De trekhaak moet toch ook een beurtje met tectyl hebben dus dan pakken we die 2 puntjes ook wel even aan.

:eusa_think: Die laatste regel!?

En inderdaad zijn de draagarmrubbers weer eens naar zijn mallemoer, ik heb nog een setje PU bussen liggen dus die er dan maar eens in persen kijken of dat wat is, en anders maar weer eens een nieuw setje bestellen.

Voor de rest ben ik zeer te spreken over de prestaties van Olijfje, ik heb de afgelopen 3 weken flink wat kilometers gemaakt met haar en slechts een 350cl olie bij hoeven vullen, dat 2.0 10V blokkie is dus nog zo gezond als wat met 450.000 kilometer achter de rug in 21 jaar.

The Demon

Zo, zullen we weer eens een update doen?
Waarom ook niet?

Olijfje heeft voor de APK een nieuwe uitlaat gekregen want de vorige was wat krokant geworden zullen we maar zeggen.
Nu kwam ik er na montage al achter dat het eindstuk wat Jack v heeft gemaakt niet lekker paste, het kwam teveel naar links uit, en aangezien we op vakantie gingen heb ik het even zonder gedaan.
Natuurlijk is dat niet wat je wil en kan het zelfs een bumper kosten omdat die smelt door de hitte van de uitlaatgassen.
Dat laatste is gelukkig niet gebeurd en aldus begon ik vandaag vol goede moed aan het monteren van het eindstuk.

Jullie raden het al waarschijnlijk, het past prima over de pijp maar het hele zaakje hangt teveel naar links (ongeveer 1 á 2,5 cm) en ook nog eens een cm of 3 te laag, kortom geen gezicht!  :eusa_naughty:

Nu denk ik eraan om de ophangpunten aan de uitlaat achteraan te gaan modeleren/verbuigen zodat het wel past, maar een beetje feedback van jullie is natuurlijk ook van harte welkom.

Verder is er weinig te melden over Olijfje, ze doet wat ze moet doen en waar ze voor gemaakt is.

Ooh ja, de schoonzoon van de buurvrouw zal de achterspoiler voor mij gaan spuiten voor een mooi "na vijfen" tarief, hij wil het alleen niet zo op kleurnummer doen maar eerst de kleur meten. Toen hij dat zei kreeg ik ineens een heel goed gevoel over zijn kunsten op het gebied van autolak spuiten.  :eusa_dance:

elianmars

Gewoon een beetje buigen aan de ophamgpunten en klaar.

The Demon

Zo daar zijn we weer eens.

Gistermiddag na het tanken bleef ineens het ABS-lampje weer branden.  >:(
Zojuist maar eens even uit gelezen en de foutcode van defecte pomp kwam weer eens bovendrijven, zowel in Brick-Diag als in Vol-Fcr.
Even kort stroom direct op de pomp gezet en...................... die deed het dus wel gewoon.
Ik vrees dat de controller weer eens opspeelt.
Gelukkig heb ik nog een (door Henk) gereviseerd exemplaar liggen dus morgen maar even wisselen, ik hou niet van lampjes op het dashboard.  :eusa_naughty:

Ondertussen zijn er weer een setje nieuwe draagarmpjes onderweg want van de huidige zijn de rubbers echt weer gaan hemelen op die fantastische wegen in Italië.
Ik zou eerst de Pu bussen erin drukken die ik nog heb liggen maar gezien de weersvooruitzichten, het feit dat ik Olijfje dagelijks gebruik en Thea tegenwoordig met Doperwtje naar haar werk rijdt, besloten eerst een paar nieuwe te monteren en de huidige dan op mijn gemak te voorzien van die PU bussen en vervolgens op reserve te leggen.

Voor de rest blijft Olijfje het gewoon goed doen.
Inclusief vakantie inmiddels alweer 10.000 km verder en slechts 850 cl olie hoeven bijvullen.
Koelvloeistof bleef ook al die tijd netjes op peil tot vorige week donderdag,.....................toen moest er ineens een kwart litertje bij, ik vermoed een luchtbel die ergens bleef hangen en ineens loskwam.
Waarom? Omdat op woensdagmiddag toen ik naar huis reed ze ineens afsloeg op het moment dat ik de koppeling intrapte, na overschakelen op benzine was het probleem weg.
Na de koelvloeistof bijgevuld te hebben is er niets meer aan de hand.
Conclusie: Lucht in het systeem dat in de verdamper bleef hangen waardoor deze bevroor.

Oh ja, bij het uitlezen van het instrumentenpaneel kwam de melding van de brandstofniveau sensor tevoorschijn, ik weet niet maar voor zover ik weet geeft hij alles netjes aan zoals ik gewend ben, dus als iemand suggesties heeft waar dit vandaan kan komen hoor ik het graag.

The Demon

Het was dus inderdaad de controller die weer opspeelde.
Vanavond de andere erin gefrut en..........HOPLA! lampje weer uit en ABS doet zijn werk weer.  :eusa_dance:

Benny850

Bij mij doet de ABS het ook weer. Ik heb een nieuwe kabel RV gemonteerd. Problemen zijn er om op te lossen :)

razorx

Citaat van: The Demon op 29-09-2017 20:59:08
Het was dus inderdaad de controller die weer opspeelde.
Vanavond de andere erin gefrut en..........HOPLA! lampje weer uit en ABS doet zijn werk weer.  :eusa_dance:
Reviseren heeft zin, maar een enkel exemplaar is soms gewoon op. ;)
Mooi dat je van dat lampje af bent.

The Demon

Citaat van: The Demon op 10-09-2017 19:43:14
Zo, zullen we weer eens een update doen?
Waarom ook niet?

Olijfje heeft voor de APK een nieuwe uitlaat gekregen want de vorige was wat krokant geworden zullen we maar zeggen.
Nu kwam ik er na montage al achter dat het eindstuk wat Jack v heeft gemaakt niet lekker paste, het kwam teveel naar links uit, en aangezien we op vakantie gingen heb ik het even zonder gedaan.
Natuurlijk is dat niet wat je wil en kan het zelfs een bumper kosten omdat die smelt door de hitte van de uitlaatgassen.
Dat laatste is gelukkig niet gebeurd en aldus begon ik vandaag vol goede moed aan het monteren van het eindstuk.

Jullie raden het al waarschijnlijk, het past prima over de pijp maar het hele zaakje hangt teveel naar links (ongeveer 1 á 2,5 cm) en ook nog eens een cm of 3 te laag, kortom geen gezicht!  :eusa_naughty:

Nu denk ik eraan om de ophangpunten aan de uitlaat achteraan te gaan modeleren/verbuigen zodat het wel past, maar een beetje feedback van jullie is natuurlijk ook van harte welkom.
Even een update omtrent dit issue.

Ik heb een losse ophangbeugel besteld en deze is geschikt voor zowel de 850 bouwjaar '91-'97 en de S/V 70 bouwjaar '96-'97 en de S/V 70 bouwjaar '98-'00 want er zit dus een verschil tussen de ophangpunten.
Bij de S/V 70 bouwjaar '98-'00 zit het rechter ophangrubber hoger als bij de 850 en de S/V 70 van '96-'97.
Na controle blijkt dus dat de uitlaat die ik er nu onder heb zitten dus eigenlijk voor een S/V 70 van '98-'00 is en daardoor dus scheef uitkomt.  :eusa_wall:

Straks de losse beugel maar monteren om de uitlaat weer netjes op zijn plek te hangen.

The Demon

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier, en überhaupt op het forum, heb gereageerd.
Dat heeft een reden die ik verder niet verder ga uitleggen als dat er hier in Casa Rollanda (zoals wij ons huisje graag noemen) een flinke huwelijkscrisis dreigde.
Dit heeft mij doen besluiten om per direct (enkele weken geleden) te stoppen met Radio 850, minder actief te zijn op o.a. dit forum en meer tijd aan ons huwelijk (en wat daarbij hoort) te besteden.

Soms sluipt er een gewoonte in je leven die van binnen uit de boel langzaam maar zeker stuk maakt, en vaak heb je zelf die deur open gezet.
Het blijkt dat sommige "vrienden" je na 30 jaar vriendschap alsnog kunnen mis/ge-bruiken en een heel groot mes in je rug drukken.
Gelukkig heeft veel praten met elkaar en eerlijk zijn ons weer op het juiste spoor gezet en zelfs weer dichter bij elkaar gebracht, want terugkijkend, waren wij heel langzaam uit elkaar aan het groeien.
Het overlijden van Thea's vader (nu alweer bijna 4 jaar geleden) heeft daar eigenlijk de aanzet toe gegeven want we kropen allebei in ons eigen schulpje en in plaats van het verdriet echt delen verstopte wij het voor elkaar, met alle gevolgen van dien.

Lees tussen de regels door wat je wil, speculeer over wat er gebeurt is, het maakt mij niet uit.
Meer ga ik er echt niet over zeggen, ik wilde alleen even in grote lijnen zeggen wat de reden is dat ik minder reageer op het forum.

Olijfje doet het gelukkig nog steeds zoals ze het moet doen, alleen kan ik je aanraden om niet met zomerbanden in de sneeuw te gaan rijden.
Ze liggen hier gewoon maar ik had even geen zin (gek hé) om ze te monteren de laatste weken.
Gelukkig geen schade gereden maar fijn was het niet met die sneeuw.