Grijs vierkant hok... en de blauwe zeecontainer!

Gestart door ramonmartin, 17-04-2011 01:26:43

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Je kan enkel de pakking vervangen onder de vuldop (rubberen ring).

Hoe is de staat van de carterventilatie?

)()()sT

Idd. even de rubberen ring vervangen.
Carterdruk idd. controleren en eventueel laten reinigen? Kan me voorstellen dat ie door de combinatie leeftijd & lage kilometerstand dicht kan zitten.

Wel balen zo tijdens je eerste echte ritje  :(

ramonmartin

Geen idee hoe het met de carterventilatie gesteld is, nog niet naar gekeken.
Maar je kan duidelijk zien dat de ring zijn beste tijd gehad heeft, wist niet dat je hem los kan vervangen, maar dan gaan we dat eerst doen.
Bedankt voor de tip ;)

ramonmartin

Citaat van: )()()sT op 25-04-2011 21:04:35
Idd. even de rubberen ring vervangen.
Carterdruk idd. controleren en eventueel laten reinigen? Kan me voorstellen dat ie door de combinatie leeftijd & lage kilometerstand dicht kan zitten.

Wel balen zo tijdens je eerste echte ritje  :(

Ach hij rijdt er niet minder om, is echt wel genieten ;)
Waar is die ring eigenlijk te krijgen, zal wel dealer worden denk ik, of niet?

)()()sT

ThuuR tipte me laatst: ring van Volvo 140 kost een fractie en is hetzelfde  :D
Als je je motor laat lopen met de dop los op het gat; wat gebeurt er dan als je gasgeeft?

Ring dus idd. even bij Klijn halen; kost weinâg.

reneetje

Onderaan de dop zitten 2 beugels die je iets bij kunt buigen , maar als ie de olie eruit gooit dan heeft ie mooi onderdruk, oftewel de carterventilatie zal wel pot dicht zitten.

Kijk eerst eens even of het zeefje (vlammending) er nog inzit , mocht ie er nog inzitten dan zal die ongetwijfeld helemaal dicht zitten , eruit halen en in de kliko met dat ding.

Wel serieus nemen deze klacht , als je pech hebt blaas je met een dichte carter ventilatie je keerring eruit , en ben je 8 a 900 euro verder..... :-\
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

ramonmartin

Citaat van: )()()sT op 25-04-2011 21:07:17
ThuuR tipte me laatst: ring van Volvo 140 kost een fractie en is hetzelfde  :D
Als je je motor laat lopen met de dop los op het gat; wat gebeurt er dan als je gasgeeft?

Ring dus idd. even bij Klijn halen; kost weinâg.
Ik ga het eens even proberen, ben zo terug.

ramonmartin

Hij blijft er op liggen maar gaat wel lichtjes "dansen" dus ik kan denk ik wel aannemen dat de vlammendover dicht zit...
Dus volgend weekend alweer een klusweekend, ik neem aan dat er hier op het forum wel meer te vinden zal zijn over hoe ik dat ding ertussen uit moet slopen.

Vulk

Ik denk dat je beter de hele carterventilatie kan gaan doen.

Douwe

Ik zag gisterochtend t.h.v. de woonboulevard een truck van Gheys op de snelweg; was jij dat?
[/quote]

Nee ben ik niet geweest, maar er wonen hier in hoensbroek en brunssum 4 man die bij gheys werken, ik heb wagennummer 68, staat heel groot op de zijkant is niet te missen ;D
[/quote]

Zijn dat zwarte letters  van ongeveer 15 cm hoog en achter de deur op het onderste gedeelte van de carosorie??
Zo ja ,dan heb jij mij dan gespot toen ik je inhaalde? Het nummer 68  is mij gister wel opgevallen toen ik een truck passeerde maar de kleur weet ik niet meer.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

ramonmartin

Nee, zijn witte letters, je kwam me voorbij op het stuk tussen de a67 en a58 ongeveer ter hoogte waar vroeger de afslag naar veldhoven lag.

Douwe

Citaat van: ramonmartin op 29-04-2011 22:10:46
Nee, zijn witte letters, je kwam me voorbij op het stuk tussen de a67 en a58 ongeveer ter hoogte waar vroeger de afslag naar veldhoven lag.

Ok , ik weet me alleen zwarte letters te herrineren(of ik moet mij in de kleur vergissen)klopt de rest van de beschrijving wel?Ik kwam uit Budel en ben via Utrecht naar het hoge noorden gereden.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

ramonmartin

Citaat van: Douwe op 29-04-2011 22:19:20
Citaat van: ramonmartin op 29-04-2011 22:10:46

Ok , ik weet me alleen zwarte letters te herrineren(of ik moet mij in de kleur vergissen)klopt de rest van de beschrijving wel?Ik kwam uit Budel en ben via Utrecht naar het hoge noorden gereden.

Nummer 68 klopt wel en zit inderdaad achter de deur aan de onderzijde, dus je zal mij dan ook wel (gedeeltelijk) gespot hebben ;)

ramonmartin

Citaat van: ramonmartin op 25-04-2011 21:19:23
Hij blijft er op liggen maar gaat wel lichtjes "dansen" dus ik kan denk ik wel aannemen dat de vlammendover dicht zit...
Dus volgend weekend alweer een klusweekend, ik neem aan dat er hier op het forum wel meer te vinden zal zijn over hoe ik dat ding ertussen uit moet slopen.

Even in navolging hierop, ik heb pas volgend weekend tijd om de hele zooi te gaan vervangen, is er wellicht iets van een noodoplossing wat ik tot die tijd kan doen om te voorkomen dat hij druk blijft opbouwen?

KUKO (Rob)

Citaat van: ramonmartin op 29-04-2011 22:22:24
Citaat van: ramonmartin op 25-04-2011 21:19:23

Even in navolging hierop, ik heb pas volgend weekend tijd om de hele zooi te gaan vervangen, is er wellicht iets van een noodoplossing wat ik tot die tijd kan doen om te voorkomen dat hij druk blijft opbouwen?
Zoals al aangegeven zit er op de slang vlak bij je gasklep een filtertje , de houder is een bajonetsluiting , deze even loshalen en controleren of t filter eruit is zo niet, verwijderen en weggooien en de rest even reinigen . Er zullen best een paar foto's staan even carterventilatie intikken en achteraan beginnen met lezen.