Grijs vierkant hok... en de blauwe zeecontainer!

Gestart door ramonmartin, 17-04-2011 01:26:43

Vorige topic - Volgende topic

hathü

Dat is wel een heel groot verschil. Heb afgelopen zondag gereden in de gloednieuwe Clio van een vriendin van mijn vrouw. Moet zeggen reed boven verwachting, voor in zittend niet het gevoel van ik rij in een autootje. Heb tegen mijn vrouw gezegd dat het maar niks is om te voorkomen dat ze begint met is dat niks voor ons zo,n zuinige auto. ;) ;)

)()()sT

elianmars

UserID6342

Euh... OK dan ;D.  Veel plezier ermee alvast vanaf deze kant !

ramonmartin

Mooi toch :eusa_angel:

Ik had ook het idee dat zoiets niet fijn kan rijden, maar dat valt reuze mee, ok je hebt geen 200+ pk, en geen plaats voor 4 volwassenen met bagage en 3 honden, maar als je dat even buiten beschouwing laat, is het een heel fijn wagentje.

De realiteit is dat bij mij de auto van maandag t/m vrijdag stilstaat, of hooguit 2 keer per week heen en weer (40 km) naar het werk, de rest staat ie alleen maar geld te kosten, daarbij zuipt het ding als een malle, en gebruik ik de ruimte hooguit 1 keer per 2 weken als de honden een keer in de auto meegaan.

Verder zijn nu alle reparaties voor mijn rekening, de komende 4 jaar breng ik de auto naar de dealer als er iets kapot is, en dan is het voor hun rekening.
Daarbij kost hij tot eind dit jaar helemaal niets aan wegenbelasting, en daarna 26 euro per maand, wat ik ga betalen per kwartaal, betaal ik voor de T-5 per maand. ::)

Misschien ga ik mezelf wel heel hard voor mijn hoofd slaan als ik er een tijdje mee gereden heb, maar dat denk ik niet, we zullen zien! :eusa_whistle:

Sbv

Van de aanschaf prijs kan je een heel eind met de T-5 rijden.

Veel plezier met de Clio, je bent voor onderhoud van harte welkom in de regio Dordrecht/west brabant  ;D

)()()sT

Ik snap je beweegredenen heus wel, maar ik zie het mezelf nooit doen.
Gelukkig rij ik op LPG en dat houdt de hobby betaalbaar. Daar hebben we de koe bij de horens, bij mij is het rijden in de roffel een stuk hobby, terwijl in zo'n kleine auto het alleen maar saai vervoer is.
Daarnaast moet je idd. een hoop verspijkeren aan je auto t.o.v. de aanschafprijs van zo'n nieuwe en de enorme afschrijving van een nieuwe auto, en ga je je nieuwe wagen all-risk verzekeren etc. etc.

Niettemin, veel plezier in die toekomstige wagen.

StefanCJ

Citaat van: )()()sT op 21-02-2013 09:55:17
Ik snap je beweegredenen heus wel, maar ik zie het mezelf nooit doen.
Gelukkig rij ik op LPG en dat houdt de hobby betaalbaar. Daar hebben we de koe bij de horens, bij mij is het rijden in de roffel een stuk hobby, terwijl in zo'n kleine auto het alleen maar saai vervoer is.
Daarnaast moet je idd. een hoop verspijkeren aan je auto t.o.v. de aanschafprijs van zo'n nieuwe en de enorme afschrijving van een nieuwe auto, en ga je je nieuwe wagen all-risk verzekeren etc. etc.

Niettemin, veel plezier in die toekomstige wagen.

Hier hetzelfde. Dat er lpg is ligt maakt dat her rijden in de S70 nog betaalbaar is. Wanneer ik in de S70 rij zit ik lekker en geniet ik van de rit, hoe langer het duurt hoe beter. Als we in de Twingo rijden voelt het alsof ik in een vervoersmiddel zit, hoe eerder we op bestemming zijn hoe beter.

Neem niet weg dat ik je keuze goed kan begrijpen, autorijden is nou eenmaal een dure bezigheid.

Succes met de nieuwe!

:)

ramonmartin

Gisteren de wagen nog maar eens laten keuren na een afkeur pas geleden, heeft me wel 2 nieuwe koplampen gekost, de handrem gesteld en een tube gungum :eusa_whistle:

Afgelopen weekend nog eens bij de renault dealer geweest, en nu blijkt dus dat ik de prijs die ik als inruil krijg, ook als korting kan krijgen zonder inruil.

Waarschijnlijk ga ik de T-5 dus toch nog verkopen, alles wat ik ervoor krijg is mooi meegenomen 8), op voorwaarde dat hij dus op dezelfde dag eruit gaat als dat de nieuwe geleverd wordt, dit zal ergens in juni zijn.
De T-5 is nog goed genoeg om een paar jaar mee te crossen, of om uit elkaar te trekken, dit maakt mij dan ook niet veel meer uit, al zou ik dat laatste wel jammer vinden.

Ludo

Citaat van: ramonmartin op 21-03-2013 22:51:29
Afgelopen weekend nog eens bij de renault dealer geweest, en nu blijkt dus dat ik de prijs die ik als inruil krijg, ook als korting kan krijgen zonder inruil.

Heb je dat ook zwart op wit?.
Anders even laten doen.  ;)

grijzev70tdi

Zo is een klant van ons ook aan zijn 850 gekomen, had een weddenschap met een collega dat hij meer korting kreeg zonder inruil, dan wat hij terug kreeg voor de 850.
Dat bleek zo te zijn, dus kreeg hij de antumgold 855 ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Voor 100 euro help ik je wel van de 850 af, hoor  :eusa_angel:

ramonmartin

Citaat van: elianmars op 21-03-2013 23:16:07
Voor 100 euro help ik je wel van de 850 af, hoor  :eusa_angel:

Wie weet kan dat zomaar gebeuren. ;D

Alle gekheid op een stokje, voor 100 euro doe ik hem niet weg, maar ik hoef er ook geen 1500 euro voor te hebben...

Eerst maar eens ervoor zorgen wat Ludo zegt, en dat is het op papier laten zetten.

svenerik

als dat echt zo is dan kan je dus meer korting krijgen... lijkt me....

:eusa_dance:

ramonmartin

Zoals ik al dacht kan ik de T-5 ook verkopen en dan korting krijgen.
Nu verlies ik er op die manier 250 euro op als ik de auto niet inruil, dus als ik hem zelf verkoop is alles meer dan die 250 euro winst. :)

Ik zal dan ook gaan kijken om de auto zelf te verkopen, voor de eventuele koper een voordeel want ik hoef niet de hoofdprijs, en voor mij is het ook mooi meegenomen, op de hele grote voorwaarde dat de auto op dezelfde dag wordt gehaald wanneer ik de clio krijg (ergens rond 21 juni).

Dus binnenkort maar eens wat foto's maken en een verkooptopic openen. :eusa_whistle: