Alles over de 280 -> 302mm conversie

Gestart door cryptrick, 17-05-2004 03:06:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KIM

Citaat van: V70geRwin op 08-04-2019 15:09:58
Ja op zich wel maar misschien goed om de verwachting t.a.v. de 302 set een beetje te managen.
Als je alles nieuw en origineel er op schroeft gaat het om aardig wat doekoe.


Off topic; 336 met alfa brera brembo klauwen past net met ruime velgen onder 17 inch, zie avatar.

Ik zag het toen ik op verzenden had gedrukt. Passen er nog originele Volvo 17" wielen omheen?

V70geRwin

Citaat van: KIM op 08-04-2019 15:12:14
Ik zag het toen ik op verzenden had gedrukt. Passen er nog originele Volvo 17" wielen omheen?

Alleen originele Pegasus 17 inch voor zover ik weet (zonder spacers, net als de SSW op de avatar).

vasquez

Zijn ook meerdere betaalbare opties te krijgen die met (originele Volvo 17'') Titans of Volans werken.

Inderdaad ook vaker genoemd hier, Brembo en HiSpec bijvoorbeeld.

330mm, geen 336 voor zover ik weet

V70geRwin

Citaat van: vasquez op 11-04-2019 12:20:49
Zijn ook meerdere betaalbare opties te krijgen die met (originele Volvo 17'') Titans of Volans werken.

Inderdaad ook vaker genoemd hier, Brembo en HiSpec bijvoorbeeld.

330mm, geen 336 voor zover ik weet

Ook 320 setjes, grootste beperking is de Volvo klauw.
Hi Spec heeft namelijk ook een 302 mm schijf met 4 pots klauw die ongetwijfeld vee;l beter presteert dan de Volvo setup.

MichielM850

Heren, wie kan mijn helpen met een lijst van benodigdheden voor de 280 > 302 conversie? Ik heb via Triton al een setje 302 brackets weten te scoren. Nu ben ik op zoek naar welke schijven en blokken ik zou moeten kopen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik kreeg de tip te kijken naar ATE schijve en blokken. Waar vind ik dit alles? Ik heb op verschillende shops gekeken maar ik word er niet echt wijs uit.
Mijn rijstijl is te beschrijven als rustig. Ook al heb ik een 1996 850R (AUT).

Groet, Michiel

PM is welkom. (ben ook nog op zoek naar iemand in de buurt van Oss die deze conversie voor mij kan uitvoeren)
'96 - Volvo 850 R - Dark Grey Pearl - 316.000km
'96 - Volvo 850 2.5 10v- Dark Olive Pearl - 616.000km

de Boeing

Je hebt enkel nog langere remleidingen nodig (ook gewoon bij Volvo te krijgen, dacht voor 16" remmen, of een setje staalomvlochten).

Qua remschijven zou ik ook even bij dealer horen (302mm schijven), dit is toch echt wel een andere kwaliteit dan de ATE die je bij de online-onderdeel-boeren kan bestellen (die ATE's waren bij mij weer binnen no time krom, met een heel saaie rijstijl...) Remblokken zijn gewoon hetzelfde dacht ik.

TBoss3

Citaat van: MichielM850 op 17-01-2020 08:29:06
Heren, wie kan mijn helpen met een lijst van benodigdheden voor de 280 > 302 conversie? Ik heb via Triton al een setje 302 brackets weten te scoren. Nu ben ik op zoek naar welke schijven en blokken ik zou moeten kopen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik kreeg de tip te kijken naar ATE schijve en blokken. Waar vind ik dit alles? Ik heb op verschillende shops gekeken maar ik word er niet echt wijs uit.
Mijn rijstijl is te beschrijven als rustig. Ook al heb ik een 1996 850R (AUT).

Groet, Michiel

PM is welkom. (ben ook nog op zoek naar iemand in de buurt van Oss die deze conversie voor mij kan uitvoeren)

Ah joh, dat kunnen wij samen wel op de oprit doen hoor ;)
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

Died850

Citaat van: MichielM850 op 17-01-2020 08:29:06
Heren, wie kan mijn helpen met een lijst van benodigdheden voor de 280 > 302 conversie? Ik heb via Triton al een setje 302 brackets weten te scoren. Nu ben ik op zoek naar welke schijven en blokken ik zou moeten kopen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik kreeg de tip te kijken naar ATE schijve en blokken. Waar vind ik dit alles? Ik heb op verschillende shops gekeken maar ik word er niet echt wijs uit.
Mijn rijstijl is te beschrijven als rustig. Ook al heb ik een 1996 850R (AUT).

Groet, Michiel

PM is welkom. (ben ook nog op zoek naar iemand in de buurt van Oss die deze conversie voor mij kan uitvoeren)

Je kan ook de beugel wat verder naar buiten buigen waarmee de remleiding vast aan de carroserie zit. Zo heb ik jaren met 302 gereden. Echter als je slangen tpch aan vervanging zijn lekker vervangen voor 302 exemplateren.
Blokken zijn gelijk voor 280 en 302. Remblokken en schijven kun je bij Estate, R&D carparts of de dealer halen.

rjverbrugh

Gewoon bestellen bij autodoc. Verzenden duurt over het algemeen iets langer (komt uit Dld). Even zoeken voor een V70R , alleen ATE aanklikken en  de 302 mm schijven Kieen. Nummer is 24.0126-0107.1. Deze schijven heb ik op mijn T5-R. Op mijn V70R zaten al de powerdisc variant van ATE, die is gegroefd. Nummer is 24.0326-0107.1.
En als je dan toch lekkerder wil remmen, vervang dan je remslangen door RVS, is alleen achter een k-klus, omdat de slang naar rechtsachter lekker weggestopt op de achteras zit.......
Succes!

KIM

En als je remleidingen besteld, bestel dan gelijk Goodridge slangen. Van de verbetering in het remgevoel die deze slangen opleveren wordt je heel blij. Persoonlijk vind ik die upgrade waardevoller dan de 302 conversie.

MichielM850

Citaat van: rjverbrugh op 17-01-2020 13:41:16
Gewoon bestellen bij autodoc. Verzenden duurt over het algemeen iets langer (komt uit Dld). Even zoeken voor een V70R , alleen ATE aanklikken en  de 302 mm schijven Kieen. Nummer is 24.0126-0107.1. Deze schijven heb ik op mijn T5-R. Op mijn V70R zaten al de powerdisc variant van ATE, die is gegroefd. Nummer is 24.0326-0107.1.
En als je dan toch lekkerder wil remmen, vervang dan je remslangen door RVS, is alleen achter een k-klus, omdat de slang naar rechtsachter lekker weggestopt op de achteras zit.......
Succes!

Thanks! ga ik eens even naar kijken. Bedoel je compleet RVS of staalomvlochten slangen?
'96 - Volvo 850 R - Dark Grey Pearl - 316.000km
'96 - Volvo 850 2.5 10v- Dark Olive Pearl - 616.000km

MichielM850

Citaat van: KIM op 17-01-2020 13:44:41
En als je remleidingen besteld, bestel dan gelijk Goodridge slangen. Van de verbetering in het remgevoel die deze slangen opleveren wordt je heel blij. Persoonlijk vind ik die upgrade waardevoller dan de 302 conversie.

toevallig een adresje waar dit te vinden is?
'96 - Volvo 850 R - Dark Grey Pearl - 316.000km
'96 - Volvo 850 2.5 10v- Dark Olive Pearl - 616.000km

KIM


rjverbrugh

Citaat van: MichielM850 op 17-01-2020 15:09:53
Thanks! ga ik eens even naar kijken. Bedoel je compleet RVS of staalomvlochten slangen?

Die KIM bedoelt, ik heb bij Beek Autoracing in Den Haag besteld.

Let wel op dat je de goede set besteld ( zie info van Goodrigde,  even iets aangepast, heb de sets met korte dus 280 mm schijven eruit gehaald). Je moet dus even de lengte van de achterremslangen opmeten.


Er zijn 4 kits waarvan de achter slangen vrouwtje/vrouwtje zijn

XVV-13450-B4  Voorslang:  Mannetje/Vrouwtje  39,70cm
                               Achterslang vrouwtje/vrouwtje  22,50cm
XVV-21083-B4  Voorslang:  Mannetje/Vrouwtje  39,70cm
                               Achterslang vrouwtje/vrouwtje  20,50cm

MichielM850

#224
Citaat van: rjverbrugh op 17-01-2020 16:52:53
Die KIM bedoelt, ik heb bij Beek Autoracing in Den Haag besteld.

Let wel op dat je de goede set besteld ( zie info van Goodrigde,  even iets aangepast, heb de sets met korte dus 280 mm schijven eruit gehaald). Je moet dus even de lengte van de achterremslangen opmeten.


Er zijn 4 kits waarvan de achter slangen vrouwtje/vrouwtje zijn

XVV-13450-B4  Voorslang:  Mannetje/Vrouwtje  39,70cm
                               Achterslang vrouwtje/vrouwtje  22,50cm
XVV-21083-B4  Voorslang:  Mannetje/Vrouwtje  39,70cm
                               Achterslang vrouwtje/vrouwtje  20,50cm


XVV-18810-B4

Ik heb deze besteld, er staan helaas geen maten bij, maar wel dat het voor de 302 is én voor mijn 850R 1996.
Ben benieuwd naar de resultaten.
'96 - Volvo 850 R - Dark Grey Pearl - 316.000km
'96 - Volvo 850 2.5 10v- Dark Olive Pearl - 616.000km