Feedback van ervaringsdeskundigen

Gestart door rpakuypers, 22-05-2011 08:49:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mehn

LPi is van Vialle. Prins heeft geen LPi, die hebben zoals Ludo aangeeft wel een goed dampgas systeem: VSI.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

rpakuypers

Citaat van: mehn op 23-05-2011 09:41:33
LPi is van Vialle. Prins heeft geen LPi, die hebben zoals Ludo aangeeft wel een goed dampgas systeem: VSI.

Dank je, het moest inderdaad LPI/VSI en Vialle/Prins zijn. Net wat te snel getypt ......

Groet,
Roger

-D©©©L-

Citaat van: rpakuypers op 23-05-2011 09:39:01
Citaat van: Ludo op 23-05-2011 09:31:32
Citaat van: cas op 23-05-2011 08:54:40
je wilt besparen, en niet te veel onderhoud ( lees problemen)  Dan moet je naar mijn idee, " investeren " en dat kost nou eenmaal geld. geen verdamper dus!

De beste inverstering die je op dit moment, voor een 10v kan doen, is een dampgas installatie.
Persoonlijk zou ik Prins VSI nemen, zoals eerder hier al genoemd, een zéér goed systeem.

LPI zal het worden, echter Vialle of Prins .................. die keuze moet ik nog maken.

Groet,
Roger

Omdat Prins geen LPi verkoopt is je keuze dus al gemaakt. Bel ook eens met Boertien in wezep of emmen, daarvan heb ik inbouw werk gezien waar mesman qua afwerking nog heel wat van kan leren.

rpakuypers

Citaat van: -D©©©L- op 23-05-2011 12:39:22
Citaat van: rpakuypers op 23-05-2011 09:39:01
Citaat van: Ludo op 23-05-2011 09:31:32
Citaat van: cas op 23-05-2011 08:54:40
je wilt besparen, en niet te veel onderhoud ( lees problemen)  Dan moet je naar mijn idee, " investeren " en dat kost nou eenmaal geld. geen verdamper dus!

De beste inverstering die je op dit moment, voor een 10v kan doen, is een dampgas installatie.
Persoonlijk zou ik Prins VSI nemen, zoals eerder hier al genoemd, een zéér goed systeem.

LPI zal het worden, echter Vialle of Prins .................. die keuze moet ik nog maken.

Groet,
Roger

Omdat Prins geen LPi verkoopt is je keuze dus al gemaakt. Bel ook eens met Boertien in wezep of emmen, daarvan heb ik inbouw werk gezien waar mesman qua afwerking nog heel wat van kan leren.

Laat ik zo stellen dat LPI mijn voorkeur geniet omdat mijn ervaring in het verleden met verdamperinstallatie's nou niet bepaald goed te noemen zijn (ooit een 760 Turbo op LPG gehad en dat was een drama). Tuurlijk is in de tussentijd een en ander veranderd. Bedankt voor de tip van Boertien, dat scheelt me weer een flink stuk reizen en als de kwaliteit zelfs nog hoger is dan bij Mesman ..........

Groet,
Roger

Marc O.

Citaat van: rpakuypers op 23-05-2011 12:45:01
Citaat van: -D©©©L- op 23-05-2011 12:39:22
Citaat van: rpakuypers op 23-05-2011 09:39:01
Citaat van: Ludo op 23-05-2011 09:31:32
Citaat van: cas op 23-05-2011 08:54:40
je wilt besparen, en niet te veel onderhoud ( lees problemen)  Dan moet je naar mijn idee, " investeren " en dat kost nou eenmaal geld. geen verdamper dus!

De beste inverstering die je op dit moment, voor een 10v kan doen, is een dampgas installatie.
Persoonlijk zou ik Prins VSI nemen, zoals eerder hier al genoemd, een zéér goed systeem.

LPI zal het worden, echter Vialle of Prins .................. die keuze moet ik nog maken.

Groet,
Roger

Omdat Prins geen LPi verkoopt is je keuze dus al gemaakt. Bel ook eens met Boertien in wezep of emmen, daarvan heb ik inbouw werk gezien waar mesman qua afwerking nog heel wat van kan leren.

Laat ik zo stellen dat LPI mijn voorkeur geniet omdat mijn ervaring in het verleden met verdamperinstallatie's nou niet bepaald goed te noemen zijn (ooit een 760 Turbo op LPG gehad en dat was een drama). Tuurlijk is in de tussentijd een en ander veranderd. Bedankt voor de tip van Boertien, dat scheelt me weer een flink stuk reizen en als de kwaliteit zelfs nog hoger is dan bij Mesman ..........

Groet,
Roger

Tsja, een (760) turbo op dampgas is geen prettige combi, maar dat wil niet zeggen dat je soortgelijke problemen moet verwachten met je 850.
...The Nile isn't just a river in Africa...

rpakuypers

Citaat van: Marc O. op 23-05-2011 20:34:28
Tsja, een (760) turbo op dampgas is geen prettige combi, maar dat wil niet zeggen dat je soortgelijke problemen moet verwachten met je 850.

Klopt, helemaal mee eens en ik zeg ook zeker niet dat verdamperinstallaties slechter zijn, maar het gevoel van toen is niet zomaar weg. Ik heb de offerte van Mesman al binnen, nu nog wachten op Boertien uit Wezep.

Groet,
Roger

FGG

Ook van der Helm in Hengelo al gepeild?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

rpakuypers

Citaat van: FGG op 24-05-2011 21:50:23
Ook van der Helm in Hengelo al gepeild?

Nope, ik kan daar ook eens peilen. Ervaringen ?

Groet,
Roger

FGG

Citaat van: rpakuypers op 24-05-2011 21:51:52
Citaat van: FGG op 24-05-2011 21:50:23
Ook van der Helm in Hengelo al gepeild?

Nope, ik kan daar ook eens peilen. Ervaringen ?

Groet,
Roger

yep, heeft LPG ingebouwd in mijn '93 850 20V, in mijn '06 Skoda Octavia en heeft het onderhoud van de 850 en van de Mazda 323F gedaan v.w.b. de gasinstallatie.

En ook de installatie bij Marc's 850 heeft ie gedaan, ook een 20V.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

rpakuypers

Op dit moment heb ik een offerte aangevraagd over een LSI systeem. Gezien de scheiding en de voortkomende financiële perikelen zal ik nog eens goed naar de prijs/kwaliteitsverhouding moeten kijken.

Groet,
Roger

KIM

Een LPi istallatie is bijna een must voor turbo motoren.
Bij een ongeblazen motor kun je met gerust hart een dampgas installatie nemen.

Indien je niet heel erg geeft om een beetje vermogensverlies, kun je een instaalatie toepassen die aanmerkelijk goedkoper uitvalt dan een LPi systeem.

Ik denk dat de systemen qua onderhoudskosten ook niet ver uit elkaar liggen.
Je moet jezelf ook afvragen hoeveel kilometer je nog gaat rijden met de LPG installatie.

rpakuypers

Ik heb een 850 10V dus pure eenvoud, geen racemonster maar ik kan aardig meekomen en da's het belangrijkste. Ik kom jaarlijks toch al gauw aan de 45.000 tot 55.000 kilometer omdat ik voor mijn werk behoorlijk wat kilometers moet maken in verband met stagebezoeken, studie en overlegmomenten op andere vestigingen. Daarnaast wonen mijn ouders in Maastricht en kan ik nu wat vaker heen en weer rijden.

Het vermogensverlies kan me niet zo boeien, wellicht laat ik hem in financieel betere tijden nog eens aanpassen naar een 160pk. Een must voor mij is geen gedonder met LPG, niet met pompen en ander geneuzel en al zeker geen onderhoud (door mezelf). Dus gewoon tanken en rijden en als er toch een keer iets versleten (na heel erg veel kilometers) is dan gewoon nieuw erin en doorkachelen.

Groet,
Roger

daytonawim

#27
Voor de 10 klepper zou ik er gewoon een dampgas installatie onderzetten.

Onderhouds vriendelijk is het systeem ook nog eens, zou wel omvl of vialle nemen

Zelf reed ik meer dan 80 K per jaar met de 20v met damp gas.

rpakuypers

Citaat van: daytonawim op 18-08-2011 10:52:34
Voor de 10 klepper zou ik er gewoon een dampgas installatie onderzetten.

Onderhouds vriendelijk is het systeem ook nog eens, zou wel omvl of vialle nemen

Zelf reed ik meer dan 80 K per jaar met de 20v met damp gas.

In dit geval een multipoint dampgas installatie en dat zou inderdaad Vialle kunnen zijn, maar Landi en Vogels geef ik ook een kans. Lees over Landi ook hele goede feedback ........

Groet,
Roger

GeertG

Ik rij nu al jaren met een Vialle verdamper installatie rond. Installatie bij ca 135.000, nu staat ca 282.000 op de teller. Een paar maanden terug echt de eerste reparatie gehad (lambda converter was stuk). Verder paar keer probleem met op gas rijden gehad maar dat lag steeds niet aan installatie maar had andere oorzaken (benzinedrukregelaar, ontsteking, vacuumslangetjes).
Het lijkt er wel op dat nu de verdamper iets minder begint te worden (volgens de LPG specialist)


Ik vind het vermogensverlies meevallen (trek de caravan er gewoon mee richting verre zuiden). Verbruik ligt iets hoger dan bij benzine maar dat valt in het niet bij het financieel voordeel..........

Dus: verdamper is prima en minder kosten in aanschaf en onderhoud/reparatie dan LPi  ;)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)